Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ruller i Vario.
#1
Goddag allesammen, Nu sidder jeg her og tænker over noget. men jeg kan ikke få et til at passe sammen.

Tunge Ruller = Topfart
Lette Ruller = Acceleration

Passer det ikke ... ?

Er sq ikke helt sikker ..

Mvh. Anders
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
2hvybg3yb Skrev:Goddag allesammen, Nu sidder jeg her og tænker over noget. men jeg kan ikke få et til at passe sammen.

Tunge Ruller = Topfart
Lette Ruller = Acceleration

Passer det ikke ... ?

Er sq ikke helt sikker ..

Mvh. Anders

Lyder rigtigt.
Svar
#3
Rigtigt til en vis grad. Du kan ikke bare smide 1grams ruller i, også trækker den som en sindssyg op til 10 km/t. Du kan heller ikke gøre det den mdodsatte vej og smide 15grams ruller i og regne med at køre 120 km/t. Der er et mellemsted hvor træk- og topfarten er størst.
Svar
#4
Som Chr1stoffer siger, så skal du prøve dig frem mht. ruller.

OFF TOPIC: Din overskrift lyder som en ret fra en kineser grillbar Smil
Svar
#5
Off topic: JA det gør det faktisk Grin

On topic: Okay .. sådan troede jeg heller ikke Grin så ville jeg da bare smide en 10 Kg i Grin så den render de der 500-600 Km/t Grin tror speedfighten skal have 8,7 Ruller..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ruller er beregnet til indstilling, og man kan sku ikke regne med at den for bedere optræk hvis man putter lettere ruller i.... det er til indstilling og ikke andet. Man kan ikke bare putte 8 grams ruller i og tro at man kører meget stærkere med med et langsomt optræk.....
Svar
#7
Rullernes vægt bestemmer hvilket omdrejningstal motoren kører med når den accellererer, og motoren yder sit bedste ved et bestemt omdrejningstal (fx. 8000rpm.). Kunsten er derfor at vælge den rullevægt, der får motoren til at køre i det omdrejningstal når man vrider gassen i bund.

En rpm-tæller er en stor hjælp til indstilling. :wink:
Svar
#8
Okay tak.
Svar


Forum spring: