Søg Garagen Hej Gæst! Register

Indstilling af powerluftfilter
#1
Jeg har et kæmpe problem med mit powerluftfilter. Det er sat på og alt muligt, men når jeg giver scooteren fuld gas drukner den. Og jeg har prøvet at justere på luftskruen og det hjælper ikke rigtig noget, den drukner stadig :?

Nogen idéer??

PS: har en peugeot speedfight 2 LC hvis det kan hjælpe :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
andreas- Skrev:Jeg har et kæmpe problem med mit powerluftfilter. Det er sat på og alt muligt, men når jeg giver scooteren fuld gas drukner den. Og jeg har prøvet at justere på luftskruen og det hjælper ikke rigtig noget, den drukner stadig :?

Nogen idéer??

PS: har en peugeot speedfight 2 LC hvis det kan hjælpe :wink:


Et godt råd. Lad være med at køre med powerluftfilter. Det gør mere skade end gavn. Det suger både vand/fugt og snavs ind i karburatoren. Men hvis ikke du vil skifte det ud med det originale, så skal du nok ha' en større dyse i karburatoren.
Svar
#3
Jep større dyse, gå ca. 10 størrelser op. Og prøv derfra.
Svar
#4
Okay mange tak. Grin

Men ved ikke helt hvad standart er? :oops:
Svar
#5
Futte.com Skrev:Jep større dyse, gå ca. 10 størrelser op. Og prøv derfra.

Det kan du selvfølgelig prøve, ja Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
andreas- Skrev:Okay mange tak. Grin

Men ved ikke helt hvad standart er? :oops:

Nej så enten sæt standart luffilter på igen, eller luk for bensinen og pild bundkaret af karburatoren, dysen er den messing skrue der sidder i midten, så kan du tage den af og se hvad der står på den.
Svar
#7
Hvis du abselut skal have powerfilter på så skal du minimum have en 90'er dyse i, ellers har det overhovedet ingen effekt.
Svar
#8
andreas- Skrev:Okay mange tak. Grin

Men ved ikke helt hvad standart er? :oops:

10 numre større end den der sidder i nu.

Luftskrue har intet at sige ved fuld gas - den hører kun til tomgangsområdet, og stilles derfor i tomgang.
Svar
#9
Jeg legede lidt med min backup-scooter idag, ang. det med powerfilter.

Jeg tog simpelthen filterkassen af, og lod karburatoren trække al den luft den ville ha. Det der skete var at den kunne godt stå i tomgang, men når jeg gav gas døde den med det samme.

Jeg dysede så op fra en 96 til en 100 dyse, så kunne den tage halv gas, og næsten hel med choker. Nå så havde jeg ikke lige en større dyse, så jeg tog bare dysen ud, og lod den få alt det bensin den kunne tage. Den kunne stadig stå i tomgang, men nu sprøjtede der lidt bensin ud af karburatoren.

Jeg tog så 100 dysen og borede den lidt større, kørte en tur og tjekkede tændrør, det var lidt for tørt, så jeg borede lidt mere, og sidst jeg tjekkede var tændrøret fint og brunt. Nu kører den fint, og det sjove er at den bare trækker og trækker når man giver fuld gas Grin . Så jeg skal da vidst bare bore nogle huller i min filterkasse.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hehe Futte.com, ja det er bare om at gå på med krum hals indtil den er der. Ingen har sagt det skal være nemt. :wink:
Svar
#11
Energy Skrev:Hehe Futte.com, ja det er bare om at gå på med krum hals indtil den er der. Ingen har sagt det skal være nemt. :wink:

Heh nej, jeg var dog lidt i tvivl da jeg sad og borede i dysen, men det var jo ikke så farligt Smil Problemet er at jeg syntes det er så underholdene, så timerne flyver, og jeg kan ikke lade være med at tweake lidt til. Jeg har samme problem med alle motorer, jeg skal "bare lige" se om jeg ikke kan presse en lille ydelse mere ud af det.
Svar
#12
Futte.com Skrev:Heh nej, jeg var dog lidt i tvivl da jeg sad og borede i dysen, men det var jo ikke så farligt Smil Problemet er at jeg syntes det er så underholdene, så timerne flyver, og jeg kan ikke lade være med at tweake lidt til. Jeg har samme problem med alle motorer, jeg skal "bare lige" se om jeg ikke kan presse en lille ydelse mere ud af det.

Det er self. bedst at bruge et dertil indrettet rivasæt til at rive dyserne op med, fordi de ikke ridser dysen så meget som et alm. bor gør (bedre flow), men da de fleste dyser jo er metriske (1mm = dyse # 100), så kan man sådanset godt bruge et bor og vide hvor man er i dysestørrelse, der er bare nogle ret store spring imellem.. Griner

Heh, man kan aldrig få nok af at finde den perfekte motorgang/ydelse, det er det dejlige ved fysikken i det. og så bliver man ikke ligefrem dummere af at prøve..sund hobby ! :wink:
Svar


Forum spring: