Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco E-buddy - fra bly til LifePo4 batteri plus diverse
#1
Scooteren er solgt.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Info.

Motor:
1000Watt.

Km stand:
Ved køb: Ca 300km.
Idag: 1900km.

Dæk:
Originalt For og bagdæk: 3.50-10" Nylon.
Begge er nu udskiftet med Michelin S1 100/90-10" Kører mærkbart bedre.
Fordæk: 1.7 Bar
Bagdæk: 2.0 Bar

Batteri kapacitet:
Batteri1: 20Ah
Batteri2: 25Ah

Batteri type:
Begge er Lithium Lifepo4, også kaldet LFP.

Ladetid:
Batteri 1 (5A lader): 4 Timer hvis helt tom
Batteri 2 (4A lader): 5 Timer hvis helt tom

Alder på Batteri:
Batteri 1: Årg. Maj 2012 - 3år. [Stadig 100% ok] *
Batteri 2: Årg. Marts 2013 - 2år. [Stadig 100% ok] *

Rækkevidde:
Batteri 1: målt: 42km.
Batteri 2: målt: 45km.

Diverse:
Toldsats ved import af Lifepo4 baterier fra Kina: Toldsatsen er 2,7%


Mål på batterikassen:
[attachment=6499]



_/_/ Tilbage til top _/_/

Svar
#3
Billeder fra ombygningen: Bly

Det er hvad man får for 1200kr, et samlesæt. Og ødelagte skjolde her og der. Smil


Med de gamle defekte 33Ah blybatterier.
[attachment=6502]

Frontskjoldet og batterier er her fjernet.
[attachment=6503]

Kun 45 Volt efter, jeg mener det var 6 timers ladning, dengang i 2012. De var færdige. De skal vise 54Volt når de er 100% ok.
[attachment=6505]

Rengjort, og er her begyndt at samle den igen. Ventede på batterier. Jeg havde 5 scootere i stalden på et tidspunkt, det var nok lige i overkanten. Grøn grin
[attachment=6506]

De 4 batterier fra Batterishoppen ankom i 2 pakker.
[attachment=6507]

De var lidt mindre end de originale og da det var AGM batterier, må de vende som man har lyst til, dog ikke på hovedet.
[attachment=6508]

De passede helt perfekt på sådan en 30ér E-Buddy til info for andre.
[attachment=6509]

Dem pillede jeg så senere ud efter 1/2år og solgte som skrevet først, og monterede Lithium:


_/_/ Tilbage til top _/_/

Svar
#4
Billeder fra ombygningen: Lithium batterier




_/_/ Tilbage til top _/_/

Svar
#5
For mig står det klart at du ved hvad du har med at gøre. Ser meget fornuftigt og gennemtænkt ud. Flot setup du har her. Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(19-05-2014, 15:43)Russer60 Skrev: For mig står det klart at du ved hvad du har med at gøre. Ser meget fornuftigt og gennemtænkt ud. Flot setup du har her. Grin

Det ka´du tro jeg har, arbejder med el hver dag. Grin

Og tak for roserne. Smil

Svar
#7
Andre ting jeg roder med på E-Buddyen:


Nå da, sikke en start på dagen. Neutral

På vej til arbejde på E-buddyen idag, punkterede den.

Undrede mig godt nok over at den havde sværere og sværere ved at holde farten. Bare 1/2 - 1 BAR er nok til at den taber pusten, så derfor kunne jeg ikke mærke det før ret sent. Nå men så ville jeg vende om, og i det samme vrider dækket rundt på fælgen og bum flad. Grin

Da jeg gav "gas" spandt fælgen/motoren bare rundt i dækket. Griner

Så det blev lige til en gåtur på et par kilometer.

Svar
#8
Jeg smuttede lige op til Speedline, efter arbejde.

K
_/_/ Tilbage til top _/_/

Svar
#9
Meget flot!

Jeg har selv haft en Texas El-scooter. Jeg forsynede den med nogle ekstra blyaccumulatorer i bagagerummet under sædet. Desværre ødelagde det lidt af balancen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tak for det. Smil

Ja det er synd at fylde bly på dem. Det er en helt anden scooter med LFP batteri(er).

Svar
#11
Jeg har lavet min E-Buddy om med 48 V 40Ah LiFePO4 batteri.
Grin
Jeg kører ca. 55 Km på en opladning. Opladningstid ca. 6 timer.

Min E-Buddy(48V 40 Ah LifePO4)
Svar
#12
55km på et 40Ah batteri, er ikke meget!. Er det en 45ér måske?.

Svar


Forum spring: