Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forsikringsspørgsmål i tilfælde af ulykke
#1
Hej har lige et spørgsmål:

Hvis man nu kører på en 30-scooter der f.eks. Kan køre 80 km/t, og man så kommer ud for en ulykke. (Lad os sige at man kører ind i en bil med de tilladte 30 km/t .) Så har man jo ikke overskredet hastighedsgrænsen, men jeg undrer mig over hvad der så sker? Dækker forsikringen, fordi man kun kørte de tilladte 30 km/t, eller dækker den ikke, fordi scooteren godt kan køre hurtigere end de 30 km/t den gjorde ved ulykken?

På forhånd tak.


Har ændret din overskrift lidt Smil.JPS.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er op til forsikringen, de kan godt vælge og sige at de ikke vil dække det.
Svar
#3
Men det kan godt ske at de dækker ?
Svar
#4
Ja. Det vil ihvertfald dække i første omgang, og hvis de så mener at det er din skyld eller at scooteren kører for hurtigt, skal du betale tilbage til forsikringen.

Jeg blev kørt ned af en bil på min, som kører 50-55, og det dækkede de uden at ville have pengene tilbage.
Svar
#5
De ville da alligevel dække selvom det var min skyld, hvis scooteren altså var helt lovlig. Det er jo dét man har forsikringen til.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Min Neo's (der gik 80km/t) blev også erstattet da den blev plantet i siden på en bil.
Svar
#7
Det har vi diskuteret flere gange herinde. Prøv at finde dem via søgefunktionen Blink med øjet.
Svar
#8
Kørte du kun de tilladte 30 km/t eller kørte du hurtigere?
Svar
#9
quint Skrev:Kørte du kun de tilladte 30 km/t eller kørte du hurtigere?

Kørte ca. 50m/t. da bilen bare pløjede ind over cykelstien.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så var det jo ikke din skyld. Jeg tænkte mest på, når man selv er skyld i ulykken.
Svar
#11
quint Skrev:Så var det jo ikke din skyld. Jeg tænkte mest på, når man selv er skyld i ulykken.

Både og, bilisten kunne jo i værste fald påstå, at jeg kom farende med alt for meget fart. Men bevisbyrden er svær at bruge i de tilfælde. Og så længe der ikke er personskade (og derved politi indblandet), så plejer de at ryste op med knasterne.
Svar
#12
Tak for svarene.
Søger lidt rundt, for at finde ud af mere.
Svar


Forum spring: