Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt motorcykel (hygge projekt)
#97
(15-07-2015, 00:34)Shakon Skrev: Cirka 3450kr på den. Det er stadig lidt under de priser man finde gamle rustne kineser til på nettet.

Udover det, bliver småt lagt penge i sparebøssen til en stører mc, tænker SUzuki GS500E fra start 0'erne, kvalitet til bilige penge, eller en Hyosung 650N af nyere årgang, Råt look, masser af power, til billige penge

For 3k5 er du kommet i mål på et rigtig imponerende budget!

Større MC: Suzuki GS500E har 47 heste, toventil-teknik, luftkøling og den typiske ringe lakering. I samme 500cc-klasse kan du få en 58-hestes vandkølet fireventil-teknik-maskine i superkvalitet. Den kan drosles, så man kan køre den på mellemkortet. Og så er der selvfølgelig Kawasakis ER5, som ligner GS500eren rigtig meget - den er lige så bovlam. Min køreskole havde sådan een, og den blev altid valgt som den sidste, når vi skulle ud at køre.
Det kan man tænke lidt over.

Den vandkølede fireventiler (som har sin egen racing-serie) er sidst set til 19k i privat handel. Læs mere: her.

Hyosung: Når noget ser for godt ud til at være sandt - er det det som regel også. 'nuff said.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#98
Så har jeg købt et nyt projekt Smil

Konced 250CCM
1100kr, og den er stadig på plader, der et højre blinklys pære der skal skiftes samt baglys pære, og så ellers bare til syn med den, og så splittes ad og laves fin.

Den skal ligne noget hen af dette.

[Image: 11822621_1185857881429929_24499287620004...e=56585847]
[Image: 11825181_1185857974763253_23707702295358...e=563C796D]
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#99
[quote='Shakon' pid='251867' dateline='1438512783']
Så har jeg købt et nyt projekt Smil

Konced 250CCM
1100kr, og den er stadig på plader, der et højre blinklys pære der skal skiftes samt baglys pære, og så ellers bare til syn med den, og så splittes ad og laves fin.

Den skal ligne noget hen af dette.

[Image: kyL8G.jpg]
[Image: GaiOV.jpg]
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Er sikker på du nok skal en flot maskine ud af den, hvis du gir den samme omgang som dit første projekt.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Det nye medlem i familien, er utrolig glad for jeg fandt en til en god pris.

Det en Suzuki GS500E og jeg gav 8500 for den Smil

[Image: billeder.jpg]
[Image: suzuki-gs-500e.jpg]
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Det er nogle gode handler du får hevet hjem. Gs500´eren er ret pæn og med fuld kåbe, så 8500 er virkelig billigt, hvis den er ok mekanisk. Men nu hvor du fordobler motorvolumen, hver gang du køber en ny, hvornår ser vi så 1000´eren Griner

Ellers må jeg sige at den Fym gik hen og blev rigtig flot og gennemført renoveret. Fortsæt endelig med at beskrive de nye projekter, jeg vil gerne se hvad du får ud af den kineserchopper. Jeg har prøvet sådan en og jeg må sige, at den var ganske rædselsfuld at køre på. Elendige usikre, nærmest farlige køreegenskaber og vibrationer af den anden verden, men den er oplagt at strippe og ombygge til noget custom, som på billederne, bare for underholdningens skyld Blink med øjet

God vind med projekterne Grin
Svar
(26-11-2015, 11:21)VGAtorben Skrev: Det er nogle gode handler du får hevet hjem. Gs500´eren er ret pæn og med fuld kåbe, så 8500 er virkelig billigt, hvis den er ok mekanisk. Men nu hvor du fordobler motorvolumen, hver gang du køber en ny, hvornår ser vi så 1000´eren Griner

Ellers må jeg sige at den Fym gik hen og blev rigtig flot og gennemført renoveret. Fortsæt endelig med at beskrive de nye projekter, jeg vil gerne se hvad du får ud af den kineserchopper. Jeg har prøvet sådan en og jeg må sige, at den var ganske rædselsfuld at køre på. Elendige usikre, nærmest farlige køreegenskaber og vibrationer af den anden verden, men den er oplagt at strippe og ombygge til noget custom, som på billederne, bare for underholdningens skyld Blink med øjet

God vind med projekterne Grin

Suzukien fejler ikke noget.
Den har gået 33,000km på klokken og er fra 1994, 2ejers hvor den sidste som solgte den til mig, har haft den siden 1997.
Den mangler kun alm service, olie osv. Måske der kommer et par friske håndtag på, hvem ved :P men altså ikke noget projekt, den står super allerede.

Mht kineser chopperen, så er det bare for hyggens skyld, kommer nok ikke ud og køre på den aligevel, men det sjovt at lave. Min Fym er bare stående i værkstedet som trofæ for mit første projekt Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Bare lige for at få lidt aktivitet, så kan i da lige se min nyeste tilføjelse til vognparken.

En Yamaha DT175 Totakter. Det jo nærmest en drenge drøm, knallert typen alle inkl mig savlede over men kostede en bondegård. Nu har jeg den, bortset fra den her køre og lyder som en rigtig crosser, og så køre den ikke kun 30km/T Grin den er lovlig på vejen og er indregistreret som en Motorcykel.

Har stadig Suzukien, har kørt cirka 15,000 km på den siden marts. Var i Kroatien på den iår, 1800km værd vej. Knap 5000km klaret på en 6dage. Still going strong.

Livet på 2hjul er bare lige mig, har hængt ved siden jeg fik knallert! Grin


Vedhæftede filer Billed(er)
       
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Hatten af for din tur til Kroatien på gs500´eren. Gik det uden problemer. Kørte du alene. Hvor lang tid tog turen ud og hjem og kørte du på motorveje eller måske primært hovedveje.

Jeg har selv en Kawasaki er-5 men har ikke lige haft modet til så lange ture, og synes også der mangler noget komfort. Men fedt at du har taget turen på en mindre og ældre mc, for det er nærmest en lov at man skal køre på noget moderne 1000´er agtigt på den slags ture Målløs
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(30-09-2016, 14:40)VGAtorben Skrev: Hatten af for din tur til Kroatien på gs500´eren. Gik det uden problemer. Kørte du alene. Hvor lang tid tog turen ud og hjem og kørte du på motorveje eller måske primært hovedveje.

Jeg har selv en Kawasaki er-5 men har ikke lige haft modet til så lange ture, og synes også der mangler noget komfort. Men fedt at du har taget turen på en mindre og ældre mc, for det er nærmest en lov at man skal køre på noget moderne 1000´er agtigt på den slags ture Målløs

Hej.
Turen var lidt presset, var sent ude mht ferie, men samtidig opsat på at besøge mine forældre i Kroatien denne sommer, Så jeg havde faktisk kun en uge.

Jeg kørte alene afsted, eneste udstyr var en rygsæk pakket med låse, kæde og motorolie, samt en gammel GPS stripset til styret Grin

Mener at huske jeg kom afsted ved 10'tiden og ankom ved 13 - 14 tiden dagen efter? Kørte næsten nonstop, dog med masser små pauser da det hårdt for benene og røven, men fik kun sovet et par timer på en bænk i Østrig.

Den klarede turen uden problemer, man skal bare huske at tjekke olie, den er tørstig når det er fuld fart på motorvej i bjergene. Spiste 1.5 motorolie hver vej, men det var forventet efter hvad jeg havde forhørt mig om på nettet, men forskellig fra mc til mc. Kan til samligning nævne at jeg på 10,000 km kun har fyldt ekstra olie i et par gange, så det altså fordi den får brugt nogen krafter at den er ekstra tørstig.

Som tidligere nævnt er det frygtelig for benene og røven. Jeg er ret høj, cirka 194, og GS500E er en mindre maskine.
Men motormæsigt havde den ingen problemer, kørte cirka 140 konstant på motorvejen og havde stadig masser af overskud.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
(30-09-2016, 14:40)VGAtorben Skrev: Men fedt at du har taget turen på en mindre og ældre mc, for det er nærmest en lov at man skal køre på noget moderne 1000´er agtigt på den slags ture Målløs

Enig. For 20-30 år siden kunne man sagtens drage afsted på langtur 2 mand plus oppakning på en 400-kubikker. Sjovt som "tingene" har ændret sig Rullende øjne
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
Tak for rejsebeskrivelsen og igen, det er fedt at høre at det ikke handler om dyrt udstyr, men om bare at komme afsted. Det er godt klaret med en rejsetid på bare et døgn Cool
Svar


Forum spring: