Søg Garagen Hej Gæst! Register

Billigere MC kort et år efter man har taget bil kortet, samme ved lastbil?
#1
Hej folkens!
Jeg vil rigtig gerne have et motorcykel kørekort!

Jeg er 19 år, og jeg fik bilkørekortet da jeg var 18, i september tror jeg det var.

Som de fleste jo ved, så sparer man nogen teori timer inden for et år hvis man tager et motorcykel kørekort, og det er derved billigere.

Jeg vil gerne tage kortet når jeg er 20, så jeg får det mellemstore, derved skal jeg ikke opgradere og betale yderligere for at få opgraderet et lille mc kort.

Jeg begynder om 3 måneder, April, på stort lastbil kørekort, ved i om det er det samme der mht til de teori timer? Altså at man spare dem så der kan gå yderligere et år med at tage MC kortet? Fortvivlet
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mener jeg har hørt, at det skulle være inden for 6 måneder?
Pgo T-Rex 150cc Mc Årg 2003 - 8xxxKm
Svar
#3
(18-01-2014, 03:30)Polle82 Skrev: Mener jeg har hørt, at det skulle være inden for 6 måneder?


Det er rigtigt. Ellers skal man op til ny teoriprøve igen.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Man skal op til en teoriprøve for hver ting, dvs, en til bil, en til mc, en til lastbil, osv. Om man stadig kan få et par timers mindre teoritimer, ved jeg ikke.
Du skal stadig op til ny køreprøve når du vil har til A (stor mc) Blink med øjet
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#5
(18-01-2014, 10:31)mtk Skrev: Man skal op til en teoriprøve for hver ting, dvs, en til bil, en til mc, en til lastbil, osv. Om man stadig kan få et par timers mindre teoritimer, ved jeg ikke.
Du skal stadig op til ny køreprøve når du vil har til A (stor mc) Blink med øjet

Men tager du teorien til fx bil og motorcykel samtidig, er det billigere Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Reglerne er ændret.
Du har ikke merit for at have taget kørekort til bil. Du skal have fuld pensum.
At det er idioti efter min mening er så en anden sag.

Hvert kørekort kræver et vist antal teori og køretimer og det kan der ikke mere fraviges fra desværre.

Ikke efter det jeg fik fortalt da jeg tog kørekort til lastbil.
Om det så er 100% sandt, det ved jeg ikke.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#7
(18-01-2014, 11:33)K. Hansen Skrev: Men tager du teorien til fx bil og motorcykel samtidig, er det billigere Blink med øjet

Nemlig, eneste måde man kan få det billigere på og alligevel er forskellen minimal.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#8
(18-01-2014, 11:33)K. Hansen Skrev: Men tager du teorien til fx bil og motorcykel samtidig, er det billigere Blink med øjet

Som det er i dag efter de nye regler kan du ikke tage det på samme tid og der med spare noget.
Første bil. Og når man har bestået og fået kort til bil kan man starte på Mc.
Og det er 112% for jeg er i gang med Mc.
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
#9
(19-01-2014, 00:46)Rc scooter Skrev: Som det er i dag efter de nye regler kan du ikke tage det på samme tid og der med spare noget.
Første bil. Og når man har bestået og fået kort til bil kan man starte på Mc.
Og det er 112% for jeg er i gang med Mc.

Han mener nok nogen rabat pakker, når man tager ved samme køreskole.

Anyway, men man har altså kunne vente et op til et år, og så spare nogen teori timer hvis man tog mc kortet inden for år efter bil kortet.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det er lavet helt om. Nu er hver del adskildt så man skal tage fuldt forløb.At så nogle køreskoler giver lidt rabat er en anden sag.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
(19-01-2014, 00:46)Rc scooter Skrev: Og det er 112% for jeg er i gang med Mc.


Det var sgi da en nyhed af de bedre. Hvad går der dog af dig Grin Hvornår ca er kortet hjemme?
Sidste ?? Hvad regner du med at du skal køre på når kortet er hjemme?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#12
(19-01-2014, 13:59)Russer60 Skrev: Det er lavet helt om. Nu er hver del adskildt så man skal tage fuldt forløb.At så nogle køreskoler giver lidt rabat er en anden sag.
Lige præcis...
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar


Forum spring: