Søg Garagen Hej Gæst! Register

Verdens bedste motor
#1
http://www.visordown.com/motorcycle-top-...854-7.html

- og den fåes stadig Smil
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nåe ja, det er selvfølgelig en italiener, hvilket ikke kan overraske. De kan godt nok noget med design og mekanik. Som med bilmotorer; Alfa`s V6 blev ofte af motorjournalister bedømt som verdens bedste V6`er.

Venligst Erik.
Svar
#3
Læser man denne mands historie om turen fra fjernøsten til England, forstår man virkelig hvorfor C90 er så god en motor. Cool

C90 adventures
Svar
#4
(02-01-2014, 19:53)Teddy Skrev: Læser man denne mands historie om turen fra fjernøsten til England, forstår man virkelig hvorfor C90 er så god en motor. Cool

C90 adventures

Aiiii - fint link Smil

Kig i øvrigt i højre side, hvor C90-manden har indlagt en ganske morsom grafik, som sammenligner omkostningerne ved at køre en C90 halvvejs jorden rundt med at køre en GS1200 ned til bageren. Priceless.

C90'eren sidder - udover på Super Cub'en, som er verdens mest sælgende motorcykel - på alt muligt andet, fra små ATV'er til Dax-kopier. Faktisk er det muligt at få en EU30/45 50cc Dax-kopi for under 9.000. Udstyret med en replica af C90-motoren.

Se selv: http://www.daxshoppen.dk/dax_zh50_5_5l_m...-2036.html
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#5
Er det bare mig eller er en original Honda Super Cub bare umulig at finde i Danmark ?
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(04-01-2014, 16:07)zzzzleepy Skrev: Er det bare mig eller er en original Honda Super Cub bare umulig at finde i Danmark ?

De små mc'er er aldrig rigtig blevet en succes herhjemme. Det nærmeste du kommer en Cub er en ANF medmindre du selv importerer.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#7
(04-01-2014, 16:33)Modvind Skrev: De små mc'er er aldrig rigtig blevet en succes herhjemme. Det nærmeste du kommer en Cub er en ANF medmindre du selv importerer.

For omkring 20 år siden kunne man få både en Yamaha 150 cc og en honda 150 cc og mener sgu de havde en mere kan bare ikke huske om det var Suzuki eller Kawasaki, kan bare husle at bruun Larsen og søn havde 3 forskellige i nogenlunde samme prisklasse som en knallert 30 var nemlig tæt på og købe en og indregistrere den i en kammerat´s mor´s navn da hun var helt med på og skrive under for mig.

Men det var dengang hvor man købte et køretøj for og komme fra A til B og ikke som idag de unges potens forlænger ligsom deres "Brian" biler er det. Griner

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#8
(05-01-2014, 07:24)Quiks Skrev: For omkring 20 år siden kunne man få både en Yamaha 150 cc og en honda 150 cc og mener sgu de havde en mere kan bare ikke huske om det var Suzuki eller Kawasaki, kan bare husle at bruun Larsen og søn havde 3 forskellige i nogenlunde samme prisklasse som en knallert 30 var nemlig tæt på og købe en og indregistrere den i en kammerat´s mor´s navn da hun var helt med på og skrive under for mig.

Men det var dengang hvor man købte et køretøj for og komme fra A til B og ikke som idag de unges potens forlænger ligsom deres "Brian" biler er det. Griner

Det har sikkert været en Suzuki så. De har også lavet en der minder om Hondas ANF op til 2007, Yamaha laver stadig, den kommer bare ikke her til landet da der ikke er markedet for den. 8 ud af 10 dansker mener jo en mc er på over 600cc og er legetøj og ikke et transport middel og det er vel derfor. De nye kørekort regler åbner nok lidt for markedet men nok mest for dem der ligner rigtige motor cykler. Blev det som i andre eu lande hvor 125cc må køres på bil kort, blev maskiner som ANF sikkert mere populære da de nok tiltaler et lidt ældre publikum, selvom den i 2013 var i top 10 for de mest solgte mc'er herhjemme
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#9
Ja jeg har ikke kørekort så hvis jeg skulle vælge mellem kørekort til 45 eller til MC sså valgte jeg da MC også købte mig en lille 125-150 cc mc istedet ville være nogenlunde samme pris men ville så ku køre på motor vej og følge med trafikken.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(05-01-2014, 10:25)Quiks Skrev: Ja jeg har ikke kørekort så hvis jeg skulle vælge mellem kørekort til 45 eller til MC sså valgte jeg da MC også købte mig en lille 125-150 cc mc istedet ville være nogenlunde samme pris men ville så ku køre på motor vej og følge med trafikken.

Med den størrelse motor, vil du ikke ønske at køre motorvej hvis det på nogen måde kan undgås. Bevares, det giver lov til at køre over f.eks. storebælt, men sjovt er det ikke, når det er en kamp bare at holde de 75-80 km/t og store (last)biler kommer buldrene bagfra med søvnige/distraherede chauffører bag rattet.
Svar
#11
(05-01-2014, 11:33)Teddy Skrev: Med den størrelse motor, vil du ikke ønske at køre motorvej hvis det på nogen måde kan undgås. Bevares, det giver lov til at køre over f.eks. storebælt, men sjovt er det ikke, når det er en kamp bare at holde de 75-80 km/t og store (last)biler kommer buldrene bagfra med søvnige/distraherede chauffører bag rattet.

Nu er det også sjældenttt jeg ville få brug for det så det går nok.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#12
(05-01-2014, 07:24)Quiks Skrev: Men det var dengang hvor man købte et køretøj for og komme fra A til B {...}

Jeg har bla. sådan en bil. Det er en AB-BA bil. Og nogle gange når jeg vil nyde en tur så er det fra A-C-D-C. Fræk
Har endnu ikke prøvet ADAC.

Svar


Forum spring: