Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight 2 - baghjul afmont. hjælp.
#1
Har med googles hjælp diagnosticeret min speedfight 2 til at have problemer med bagerste bremse. Så jeg vil afmontere og servicere den. Men jeg kan ikke få det skide baghjul af. Har afmonteret møtrikken, og hjulet kan rokkes nogle få mm, men vil ikke komme af. Hvor meget vold kan jeg bruge uden at smadre noget ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(24-10-2013, 23:21)baronfeldtmose Skrev: Har med googles hjælp diagnosticeret min speedfight 2 til at have problemer med bagerste bremse. Så jeg vil afmontere og servicere den. Men jeg kan ikke få det skide baghjul af. Har afmonteret møtrikken, og hjulet kan rokkes nogle få mm, men vil ikke komme af. Hvor meget vold kan jeg bruge uden at smadre noget ?

Der skal en del til.
Sprøjt noget WD40 på og lad det stå lidt. Når det har stået i noget tid burde du kunne rykke baghjulet af.
Hvis baghjulet har været spændt for hårdt kan det have rustet sig fast.
På biler ser man tit at hjulet skal sparkes af, dog tror jeg ikke at en scooter kan holde til det.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#3
Du skal bare tage fat med begge dine hænder på hver sin side af dækket (Tag godt fat), og så bare rokke stille og roligt, ikke noget vold overhovedet, indtil du kan mærke at det er ved at falde af.
MEN sørg nu for at have løsnet møtrikken på bagbremsekablet sådan så bremserne ikke tager fat for så kan du nemlig godt glemme alt om at kunne få det hjul af.
Giv gerne møtrikken rigeligt med WD-40 inden du prøver at løsne den. Lad den ligge i blød.Blink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#4
Nu fremgår det ikke ud fra indlægget, hvilken en af modellerne du har?.
Hvis det er den med trommelbrems, så er måden den som du er blevet rådet til og bruge af de 2 andre.

Hvis det er den model med skivebrems, så skal du have de 3 hjulbolte og IKKE den store i midten af.

De 3 hjulbolte ligner dem, der også sidder på en bil og hjulnøglen derfra kan også bruges.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Jeg takker for svarene - de var alle til stor hjælp. Nu må jeg så bare igang.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(31-10-2013, 09:40)baronfeldtmose Skrev: Jeg takker for svarene - de var alle til stor hjælp. Nu må jeg så bare igang.

Havde du så bremseskive bagved eller tromle?
Interessant at vide, og kom gerne med tilbage melding hvis der var noget der gav dig problemer, eller noget som du måske lagde mærke til. Det vil hjælpe andre i fremtiden, hvis de nu søger på dette indlæg og prøver at finde en løsning på et problem som du måske også havde.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar


Forum spring: