Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motornr. på en Peugeot 106, tandremskift?
#1
Jeg ejer en Peugeot 106, med 1.1 motor med 60HK fra 1997, monopoint injection.
Jeg skal have skiftet tandrem på den, men kan åbenbart se at der findes to modeller hos alle de reservedele firmaer som nu findes på nettet.
Den ene sidder med 104 tænder til motor nr. 3762433.
Mens den anden kun har 100 tænder, og passer til motor nr. 3762434.

Nu har jeg så lige ringet Peugeot op, for at høre hvilken en jeg skal have fat i, og han siger at når han slår min nummerplade op, så får han kun EN op som passer til min motor, netop den med 104 tænder.

Spørgsmålet er nu, hvor kan jeg finde det motornummer for at få bekræftet at det er 3762433 som er mit motornummer?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du kigget på metalpladen i fronten?
Ellers så står det graveret på motoren, gearkasse side, foran på motoren, under ud manifold, evt følg dipstik "røret" Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
Du mener vel disse to steder:

   
   

Men det giver mig bare intet! Det er slet ikke tæt på hvad det rigtigt skulle hede.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#4
Mente det på andet billed, der står motor kode Smil

Står det på typepladen i fronten?
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
Nej, desværre.
Men jeg fik en fra bilgalleri til at slå min bil op vha nummerpladen, og han fortalte mig at det skulle være tandremmen med 104 tænder. Så nu er det både ham og Peugeot som har sagt det samme, så jeg tror nu bare jeg kaster mig ud i det. Hvis det så viser sig at være den anden, så må jeg jo bare købe den anden.
Her er en hjemmeside til MEGET billige og gode reservedele hvis nogle skulle få brug for sådan en:
Krogslund.dk

De har mange dele til ens bil, næsten altid billigere end Thansen, men af kvalitet som slet ikke kan sammenlignes med Thansens. De har fået meget ros af mange mennesker. En mekaniker gav fortalte mig om hjemmesidenBlink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(22-10-2013, 00:13)Ra1994gh Skrev: Nej, desværre.
Men jeg fik en fra bilgalleri til at slå min bil op vha nummerpladen, og han fortalte mig at det skulle være tandremmen med 104 tænder. Så nu er det både ham og Peugeot som har sagt det samme, så jeg tror nu bare jeg kaster mig ud i det. Hvis det så viser sig at være den anden, så må jeg jo bare købe den anden.
Her er en hjemmeside til MEGET billige og gode reservedele hvis nogle skulle få brug for sådan en:
Krogslund.dk

De har mange dele til ens bil, næsten altid billigere end Thansen, men af kvalitet som slet ikke kan sammenlignes med Thansens. De har fået meget ros af mange mennesker. En mekaniker gav fortalte mig om hjemmesidenBlink med øjet

Godt du fandt ud af det Smil
HUSK vandpumpekit, kølervæske og alle de andre små ting Smil Det skulle være ret lige til at skifte tandrem på de 8v tu motorer Smil

Tak for siden Blink med øjet Dog kendte jeg den godt i forvejen, men den er rigtig fin Smil

Jeg selv skal igang med at stille ventiler på min, da de efterhånden tikker en del...
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#7
Plejer dog at bruge 106parts.com

Hvis de ikke har en stump til din 106'er så findes den ikke Grøn grin
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#8
(22-10-2013, 01:19)Jacob k Skrev: Plejer dog at bruge 106parts.com

Hvis de ikke har en stump til din 106'er så findes den ikke Grøn grin

Ja de er sku da fine nok. Hvor befinder de sig? USA eller UK?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#9
(22-10-2013, 10:56)Ra1994gh Skrev: Ja de er sku da fine nok. Hvor befinder de sig? USA eller UK?

http://106parts.com/s2/page1.php?sitepage=1
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(22-10-2013, 15:07)Teddy Skrev: http://106parts.com/s2/page1.php?sitepage=1

TakBlink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#11
Hvor jeg kommer fra køber man begge remme og levere den tilbage som ikke passer Smil
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#12
(22-10-2013, 00:13)Ra1994gh Skrev: Nej, desværre.
Men jeg fik en fra bilgalleri til at slå min bil op vha nummerpladen, og han fortalte mig at det skulle være tandremmen med 104 tænder. Så nu er det både ham og Peugeot som har sagt det samme, så jeg tror nu bare jeg kaster mig ud i det. Hvis det så viser sig at være den anden, så må jeg jo bare købe den anden.
Her er en hjemmeside til MEGET billige og gode reservedele hvis nogle skulle få brug for sådan en:
Krogslund.dk

De har mange dele til ens bil, næsten altid billigere end Thansen, men af kvalitet som slet ikke kan sammenlignes med Thansens. De har fået meget ros af mange mennesker. En mekaniker gav fortalte mig om hjemmesidenBlink med øjet

Hvad med om du satte et mærke på en af tænderne i remmen også tæller dem så kan du da se om det er den ene eller den anden rem.

Ellers så gør som også blev foreslået køb begge remme og levere den forkerte tilbage, så bliver man ikke irriteret over man skal hen og bytte remmen før man kan samle lortet igen.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: