Har netop erhvervet mig en Dr Big fra 2003 der har gået 8200 km.
Jeg er 3. ejer. Den forrige ejer sagde, at skiven var fjernet da han købte den, så han sat en skive i. Derudover havde den ikke være ulovlig.
Men kan det passe at den lovligt kører 45-50 km/t lovlig?
Der har en hyletone når den kommer op i fart. Det er ikke bremserne der har sat sig.
Desuden er den sløv i optræk (fra stående til den lige kommer igang).
Det skal lige nævnet at den har stået stille et års tid, men startet med mellemrum.
Der mangler en dobbelt støttefod. En den let nok at sætte på?
(19-08-2013, 18:54)Santhos Skrev: Har netop erhvervet mig en Dr Big fra 2003 der har gået 8200 km.
Jeg er 3. ejer. Den forrige ejer sagde, at skiven var fjernet da han købte den, så han sat en skive i. Derudover havde den ikke være ulovlig.
Men kan det passe at den lovligt kører 45-50 km/t lovlig?
Der har en hyletone når den kommer op i fart. Det er ikke bremserne der har sat sig.
Desuden er den sløv i optræk (fra stående til den lige kommer igang).
Det skal lige nævnet at den har stået stille et års tid, men startet med mellemrum.
Der mangler en dobbelt støttefod. En den let nok at sætte på?
Er der nogen der har nogle bud på ovenstående.
Vh Jan
Der er sandsynlighed for, at det er en 45'r ring der er sat i (4,2mm i bredden) og ringen skal være 8mm til en 30'r.
Hyletonen kan stamme fra remmen eller remskiverne bagi, nu da den har stået stille længe.
At sætte dobbelt støttefod på er ikke så svært, med mindre der sidder nogle rester fra den gamle støttefod. De har det nemlig med at ruste fast, hvis man ikke smøre stangen der holder foden, jævnligt. Og det er ikke nemt, at få resterne af.
19-08-2013, 19:18 (Dette opslag var sidst ændret: 19-08-2013, 19:18 af Santhos.)
(19-08-2013, 19:05)Jps Skrev: Der er sandsynlighed for, at det er en 45'r ring der er sat i (4,2mm i bredden) og ringen skal være 8mm til en 30'r.
Hyletonen kan stamme fra remmen eller remskiverne bagi, nu da den har stået stille længe.
At sætte dobbelt støttefod på er ikke så svært, med mindre der sidder nogle rester fra den gamle støttefod. De har det nemlig med at ruste fast, hvis man ikke smøre stangen der holder foden, jævnligt. Og det er ikke nemt, at få resterne af.
Hmm, det med en 45'r skive kunne være svaret. Det må jeg få undersøgt.
Betyder det også at det kan være det der skyldes den sløve "start"?
Kan jeg forvente at lyden forsvinder igen eller ?
Jeg har ikke været nede at ligge, men jeg må hellere undersøge det nævnte, inden jeg køber en ny.
De dele T-Hansen sælger, er de i en okay kvalitet?
21-08-2013, 07:54 (Dette opslag var sidst ændret: 21-08-2013, 07:55 af Tempo.)
Hvis du mener centerstøttefoden når du skriver støttefoden, så holdes den af 2 ophæng på motorblokken en ovre på udstødningssiden og en på kickstarter siden.
Er det sidestøttebenet du mener, så plejer de og sidde i 1 ophæng.
Hastigheden testet med GPS. Og ganske rigtigt viste speedometeret ca 10 km forkert.
Mht støttefoden, så er det midterstøttefoden der menes.
Jeg har prøvet at ta' et bedre billede, og for mig ser det ud til at der mangler et beslag på motorblokken på udstødningssiden eller er jeg helt gal på placeringen af støttefoden?