Søg Garagen Hej Gæst! Register

El scooter import fra Kina?
#1
Jeg har købt mig en el scooter. Men ham jeg har købt den af har taget den med hjem fra Kina. Så kan man godt indregistrer den her hjemme i dk. Og hvad koster det at få den indregistret.

Tak på forhånd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(06-07-2013, 03:06)scooterking Skrev: Jeg har købt mig en el scooter. Men ham jeg har købt den af har taget den med hjem fra Kina. Så kan man godt indregistrer den her hjemme i dk. Og hvad koster det at få den indregistret.

Tak på forhånd.



Du kan godt glemme alt om, at få den indregistreret, herhjemme. Det kræver en typegodkendelse, og det bliver dyrt, nemlig tusindevis af kr.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Jeg har lige taget et par billeder af den så kan i lige se den?


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Svar
#4
Det jo en elcykel og ikke en elscooter Blink med øjet. Så er reglerne vist lidt anderledes. Jeg har set nogle stykker hernede, på Ø'en.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Så den må jeg godt ligge og kører på uden at der sker noget nu hvor det er en el cykel som du siger.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(06-07-2013, 20:54)scooterking Skrev: Så den må jeg godt ligge og kører på uden at der sker noget nu hvor det er en el cykel som du siger.

Ja, tror ikke der vil ske noget ved det. Det eneste krav er, at den max må køre op til 25 km/t (så vidt jeg husker).
Jeg vil dog få undersøgt om den kategoriseres som værende knallert eller cykel. Det kan man vist få gjort via skat eller Politiet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Det må jeg lige undersøge.
Svar
#8
(06-07-2013, 21:01)Jps Skrev: Ja, tror ikke der vil ske noget ved det. Det eneste krav er, at den max må køre op til 25 km/t (så vidt jeg husker).
Jeg vil dog få undersøgt om den kategoriseres som værende knallert eller cykel. Det kan man vist få gjort via skat eller Politiet.

JPS: Du husker rigtigt. Køre den hurtigere end 25 km/t, så går den under kategorien lille knallert. Blink med øjet
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#9
(07-07-2013, 12:12)Micras Skrev: JPS: Du husker rigtigt. Køre den hurtigere end 25 km/t, så går den under kategorien lille knallert. Blink med øjet

Ja, men vi har jo også 25 knallerter herhjemme, så man er lidt på herrens mark med at kategorisere den Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(07-07-2013, 12:54)Jps Skrev: Ja, men vi har jo også 25 knallerter herhjemme, så man er lidt på herrens mark med at kategorisere den Smil.

Grin Muligvis. Jeg sad for noget tid siden og så Go´ morgen DK, hvor de talte om el cyklerne var blevet et hit hos de unge og de ældre. Men også at hvis el cyklerne kørte hurtigere end de 25 km/t gik den ind under lille knallert. Men om han havde styr på det, aner jeg ikke. Men 25 km/t hastigheden er da ikke blevet aktuelt eller er den??
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#11
(07-07-2013, 13:01)Micras Skrev: Grin Muligvis. Jeg sad for noget tid siden og så Go´ morgen DK, hvor de talte om el cyklerne var blevet et hit hos de unge og de ældre. Men også at hvis el cyklerne kørte hurtigere end de 25 km/t gik den ind under lille knallert. Men om han havde styr på det, aner jeg ikke. Men 25 km/t hastigheden er da ikke blevet aktuelt eller er den??

Nej til det sidste. Men tro mig, det skal nok komme Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Så fremt din 2-hjuler opfylder følgende krav, er det en el-cykel. Ellers, er det en knallert, og så bliver den som nævnt svær/dyr at få lov at køre lovligt på herhjemme.

At der kun er en el-motor på cyklen.
At den kun afgiver effekt, når der trædes i pedalerne.
At motoren har en effekt på max 250 W.
At motoren kun afgiver effekt, når cyklen kører under 25 km/t.
Svar


Forum spring: