Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter forlygter virker ikke efter lang pause
#1
Hej
Jeg har en 4 takt baotian scooter og har nu ikke brugt den i ca. 3 måneder og idag starter jeg den og den køre rigtig fint! Men der er bare et problem, og det er at forlygterne ikke virker, ingen af dem: Når jeg slår over på det første lys som er sådan nogle dagslygter virker de ikke, det har de ikke gjort i et stykke tid nu længere end 3 måneder.

Det korte og lange lys virker heller ikke og det virkede for 3 måneder siden, og uanset om jeg har den på kort eller langt lys indikere displayet at det lange lys er tændt selvom der intet lys i lygterne er. Nogen forslag til hvad der kan være galt? Blinklygterne virker forresten hellerikke, men alt andet virker baglys, bremselys, horn, elstarter, display lys og andet i display.

Det vigtigste er at få fixet forlygterne så jeg kan komme ud og køre på den igen fordi jeg skal bruge den frem og tilbage på arbejde, så jeg vil blive meget beæret hvis der en nogen som kan hjælpe mig med at få løst dette problem, kom endelig foreslag.

På forhånd tak!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Prøv at tjekke hvor meget volt der er på dit batteri, båede når den er slukket og tændt.

Min kan godt finde på at gøre det samme, hvis den har stået et par dage, men det er kun lige til den bliver varm.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Jeg har ladet batteriet helt op og det gør ingen forskel.
Jeg prøvede at pille det foreste skjold af og se om ledningerne var som de skulle og de ser umiddelbart fine ud.

Efter jeg satte skjoldet tilbage på er der kommet flere problemer, den gidder nemlig ikke slukke længere, den kunne starte uden nøgle før hvis jeg havde slået tændings knappen til og så slukke når jeg slukkede på tændingsknappen, men nu gider den ikke at slukke når jeg trykker på tændingsknappen, den kører bare videre i tomgang.
Svar
#4
Hej jeg tror du skal have tjekket de kontakter der sidder i håndtagene.
Svar
#5
Hej
Har selv en Baotian scooter og det problem havde jeg osse, det var kontakten på højre håndtag der ikke virkede ordentligt, prøv e.v.t at køre kontakten frem og tilbage. Det virkede hos mig, tror det var en dårlig forbindelse på den knap.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har du alarm på?

Der skal sidde en lus oppe under styret et sted, hvis den er væk kan du ikke slukke den.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
Jeg har prøvet at tjekke ved håndtaget og kontakten virker til at være intakt. Kontakten virkede lige inden jeg pillede forskjoldet af og tjekkede ledningerne, jeg ved ikke om der kan være sket noget der? Jeg så forresten en ledning som var "knækket", det er et stik med kun en ledning i som egentlig ikke går til noget, stikket sidder sammen med et andet med en masse ledninger og på stikket er der kun en ledning som går tilbage igen (et slags lukket stik) ved ikke lige hvad det gør, men jeg prøvede bare at tage noget af issoleringen af og proppe coberet ned i der hvor den var gået løs, men ved ikke om det er nok, eller om jeg skal klemme det fast så det sidder fast. Jeg ved ikke om dette har noget at sige? Smil

Nej jeg har ingen alarm på, denne lus du snakker om, hvordan ser den sådan nogenlunde ud og evt. placering? Jeg kom til at tænke på det lille dyr, men det er vist ikke den du mener Smil

Ellers hvis det er jeg ikke finder årsagen, tror i så at jeg kan løse problemet ved at udskifte hele ledningsnettet på den? eller kan det være nogle af de andre dele som er defekte som ikke er en del af ledningsnettet?
Svar
#8
Den lus er den ledning som du beskriver der er knækket Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
Ahaa, så har jeg da lært lidt nyt idag Smil
Jeg har lige prøvet at fikse det stik og sætte det på igen, men det lader ikke til at have løst problemet, desværre.

Kunne det være noget nede ved genereratoren, fordi den måske ikke producere strøm til lysene? (men det kan vel ikke forklare hvorfor den ikke vil slukke?)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Prøv at tag et voltmeter, og mål den når den er slukket.
Og prøv at sætte tænding på og mål igen.

Du kan osse starte den og mål på batteriet.


Hvis du er i tvivl om din stator virker så, kan du tage den af og evt rense den.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
Ok det vil jeg prøve.
Jeg vil give en tilbagemelding når jeg kommer hjem fra min lille ferie, i næste uge Smil
Svar
#12
Ok nu har jeg kigget lidt på det, jeg kunne desværre ikke lige skaffe mig et voltmeter Ked af det Men jeg har gjort mig nogle nye observationer.
Først prøvede jeg at få statoren af fordi jeg gerne ville rense den, men det der dæksel, vist nok kaldet flyweel på engelsk sidder urokkeligt fast, jeg har prøvet næsten alt for at få det af, jeg har fået bolten af der holer det fast og ved godt at man skal bruge sådan en puller til at trække det af med, jeg lavede min egen men det sidder bare fast, jeg ved ikke lige hvordan jeg skal kunne få det af. Jeg har set flere videoer hvor det ser virkelig nemt ud for folk at få det af, dog er deres måske lidt renere end mit. Jeg har også prøvet at påføre lidt smørrelse men uden virkning.

Så har jeg fundet ud af at når scooteren kører, bliver instrumentbrættt/displayed varmt, det tror jeg ikke at det plejer, kan det hjælpe med at løse mysteriet, måske fortælle hvor problemet sidder?

Som jeg kan se er det eneste lys som virker baglyset og bremselyset og lyset i displayet, intet andet. Og dette lys virker selv når at scooteren er slukket, så det kører vel over batteri, elstarteren virker også. Dagslyset plejede også at virke, lige indtil det ikke virkede længere. Men langt og kort lys plejede kun at virke når scooteren er tændt. Den plejer forresten også at gå ud når sidestøttefoden er slået ned, det gør den hellerikke længere, så jeg kan kun slukke den ved at tage tændrøret ud og få stød eller skrue meget langt ned for tomgangsskruen så den går i stå.

Det er forresten en Baotian af modellen Rockey BT49QT-12 fra omkring 2007-08 stykker.
Svar


Forum spring: