10-06-2013, 17:05
Halløj folkens.
Jeg står med et lille problem i forbindelse med mit indsprøjtning. Den regner massen af luften ud ved hjælp af tryk og temperatur sensorer og jeg fandt på et tidspunkt en fejl i min installation, da lufttemperatursensoren ikke sad helt inde i luftstrømmen og derfor målte temperaturen af selve luftfilteret, hvilket på en god varm motor nåede op på ca. 40-45 grader når motortemperaturen var 75-80 grader.
Nu har jeg så fået sensoren ordenligt ind, men den viser stadig op til 31 grader på en varm motor når lufttemperaturen udenfor er omkring 20 grader og jeg tænker så om en stigning på 10 grader er realistisk fra luften kommer ind i filterkassen til lige inden den kommer ind i karburator/gasspjældshus?
Jeg kom også til at tænke på om diameteren på luftfilterets tilslutning mon er så stor at luften ikke bevæger sig særlig hurtigt og dermed når at blive varmere med effektforringelse til følge?
Hvis det er tilfældet at diameteren på det originale luftfilter er dårlig for effekten kan det være et levn fra at karburatorer kræver en stor forskel i diameter og også for at sænke støjen.
Jeg står med et lille problem i forbindelse med mit indsprøjtning. Den regner massen af luften ud ved hjælp af tryk og temperatur sensorer og jeg fandt på et tidspunkt en fejl i min installation, da lufttemperatursensoren ikke sad helt inde i luftstrømmen og derfor målte temperaturen af selve luftfilteret, hvilket på en god varm motor nåede op på ca. 40-45 grader når motortemperaturen var 75-80 grader.
Nu har jeg så fået sensoren ordenligt ind, men den viser stadig op til 31 grader på en varm motor når lufttemperaturen udenfor er omkring 20 grader og jeg tænker så om en stigning på 10 grader er realistisk fra luften kommer ind i filterkassen til lige inden den kommer ind i karburator/gasspjældshus?
Jeg kom også til at tænke på om diameteren på luftfilterets tilslutning mon er så stor at luften ikke bevæger sig særlig hurtigt og dermed når at blive varmere med effektforringelse til følge?
Hvis det er tilfældet at diameteren på det originale luftfilter er dårlig for effekten kan det være et levn fra at karburatorer kræver en stor forskel i diameter og også for at sænke støjen.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".