Søg Garagen Hej Gæst! Register

BigMax - centralt støtteben groet fast
#1
Hej alle.

Mit støtteben har sat sig fast på trods af, at det bliver brugt hver dag. BigMax'en er kun 3 år.
Skal jeg have akslen ud, renset og smurt det hele eller hvad?
Kan jeg banke den ud, eller skal den presses ud?

Mvh.
Michael
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har samme problem med begge mine Big's. Dog kan begge støtteben bruges. At få stangen ud bliver problematisk, når først den sidder fast. Jeg vil ikke anbefale dig at banke den ud, da du risikere at smadre de 2 holdere, til stangen.

De er nemlig en del af blokken (den kan revne). Jeg ødelagde den ene holder på den 1. Big jeg havde, så hullet endte med at ligne et nøgle hul. Herefter brugte jeg stortset kun sidebenet på den. Varme kan muligvis bruges, men da blokken er af aluminium, kan den ikke tåle alt for megen varme (smelter/brænder hul).
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Jeg havde en Dr. Big en gang og der gik det let nok, for holderne knækkede og så faldt den af helt af sig selv. Det var bare skide træls indtil jeg fik sidestøtteben på for den er ikke til at finde plads til når den skal lænes op ad noget hver gang.

Prøv at bløde den grundigt op med rustløsner og så prøv forsigtigt at arbejde med den, frem og til bage i små ryk.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#4
Takker for svar.

Jeg vil prøve at smøre den jævnligt, og måske få så meget liv i den, at jeg kan få bolten ud, og ellers må den lide støttebensdøden og ikke blive brugt.

Michael
Svar
#5
Prøv at varme det op med en varme pistol så udvider aluminiumen sig.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Godt med WD-40, lad det sidde en kop kaffes tid, og prøv at se om du kan rokke den lidt.
Er der lidt bevægelse, skal den have noget mere motion. Ellers er mere WD-40 et godt bud.

Som skrevet tidligere, pas på med alt for meget varme og vold - du risikerer at ødelægge noget.

Et alternativ er, at montere sidestøtteben, og leve med, at du ikke kan bruge centralstøttebenet - men i mine øje, bør det kun være en sidste mulighed.
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar


Forum spring: