Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha Neos 4t tråden
#61
(02-08-2013, 20:25)Katana Skrev: Sikke meget "sjov" du kommer ud for med Yamaha'en. Blink med øjet

Jeg kan godt undre mig over hvorfor f*n*en yamaha ikke forlængst har smidt benzinpumpe af ht, og valgt andet mærke, når det har været kendt hos yamaha siden 2007, at pumpen kunne svigte i varmt vejr.

Det kunne være du skulle overveje Honda næste gang du skal ha' 2-hjul. Grøn grin

Foriøvrigt Katana, Neos`en må være den helt rigtige scooter for dig. Du er jo heller ikke vild med varme. Starter den er temperaturen ok for dig, starter den ikke er det for varmt for dig. Det er da en scooter lige efter dit temperamentGrin

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
(05-08-2013, 20:45)Scooterballe Skrev: Foriøvrigt Katana, Neos`en må være den helt rigtige scooter for dig. Du er jo heller ikke vild med varme. Starter den er temperaturen ok for dig, starter den ikke er det for varmt for dig. Det er da en scooter lige efter dit temperamentGrin

Venligst Erik.

Haha. Grøn grin

Jeg har skam tænkt på om Neos'en skal være mit næste køretøj. Men nej tak, den føles for lille for mig - der kan Honda'en bedre "rumme" min anselige vægt. Blink med øjet

Jeg er ellers lige kommet hjem fra aftentur nær det nordlige århus.
Når Yamaha'en bliver "rask" igen (indtil næste fejl)Blink med øjet skulle vi tage på tur på de små veje mellem Clausholm gods og rute 21.

Mens du var på ferie har jeg fundet Ebel-å-grill i Drastrup hvor der er gratis kaffe; pit-stop for Hr.Balle. Blink med øjet
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#63
(05-08-2013, 20:56)Katana Skrev: Haha. Grøn grin

Jeg har skam tænkt på om Neos'en skal være mit næste køretøj. Men nej tak, den føles for lille for mig - der kan Honda'en bedre "rumme" min anselige vægt. Blink med øjet

Jeg er ellers lige kommet hjem fra aftentur nær det nordlige århus.
Når Yamaha'en bliver "rask" igen (indtil næste fejl)Blink med øjet skulle vi tage på tur på de små veje mellem Clausholm gods og rute 21.

Mens du var på ferie har jeg fundet Ebel-å-grill i Drastrup hvor der er gratis kaffe; pit-stop for Hr.Balle. Blink med øjet

Den virker da nu større at sidde på synes jeg, specielt sædet er bredere. Jeg har i weekenden kørt omtrent 300km på den, så den står sørme ikke stille (det må den heller ikke, sæt den ikke vil starte igen)Ond Det med kaffen lyder lovende, kan vi (du) ikke slå turen op under touring?

Venligst Erik.
Svar
#64
Vel, jeg kører kun ture nu hvor motoren kører HELE tiden, eller påberegner en 2-timers pause. Problemet synes at blive værre og værre. Sjovt nok går den aldrig i stå når den kører. Så i dag var jeg ude hos forhandleren; han ville montere en ledning direkte fra batteri til benzinpumpen som jeg så kunne aktivere når problemet opstod.

For at konstatere om benzinpumpen eller tci`en er den skyldige. Heldigvis viste problemet sig da jeg var kommet derud, så det var nemt at fejlfinde. Benzinpumpen er (selvfølgelig) synderen. Der er bestilt en ny tank!! Hvem skal betale? Han ville ikke love mig 100%, men det ligger i luften at Yamaha gør. Det er jo lige over 2 år siden jeg købte den, og problemet opstod første gang 14 dage før skæringsdatoen.

Har fået den serviceret til punkt og prikke hos forhandleren, og importøren har fået kopier af alle fakturaer. Engang i næste uge blir`det vel ordnet, og så hører jeg nok også hvem der skal betale. Køre skal den, til enhver og alle tiderGrin

Venligst Erik.
Svar
#65
(07-08-2013, 20:15)Scooterballe Skrev: Vel, jeg kører kun ture nu hvor motoren kører HELE tiden, eller påberegner en 2-timers pause. Problemet synes at blive værre og værre. Sjovt nok går den aldrig i stå når den kører. Så i dag var jeg ude hos forhandleren; han ville montere en ledning direkte fra batteri til benzinpumpen som jeg så kunne aktivere når problemet opstod.

For at konstatere om benzinpumpen eller tci`en er den skyldige. Heldigvis viste problemet sig da jeg var kommet derud, så det var nemt at fejlfinde. Benzinpumpen er (selvfølgelig) synderen. Der er bestilt en ny tank!! Hvem skal betale? Han ville ikke love mig 100%, men det ligger i luften at Yamaha gør. Det er jo lige over 2 år siden jeg købte den, og problemet opstod første gang 14 dage før skæringsdatoen.

Har fået den serviceret til punkt og prikke hos forhandleren, og importøren har fået kopier af alle fakturaer. Engang i næste uge blir`det vel ordnet, og så hører jeg nok også hvem der skal betale. Køre skal den, til enhver og alle tiderGrin

Venligst Erik.

Hvor har du købt den henne?
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
(07-08-2013, 21:15)Jes P Skrev: Hvor har du købt den henne?

Hos en cykelhandler i GaltenGrin Hvorfor?

Venligst Erik.
Svar
#67
(07-08-2013, 21:34)Scooterballe Skrev: Hos en cykelhandler i GaltenGrin Hvorfor?

Venligst Erik.

Troede bare det var Speedline, og der ville det undre mig meget hvis de ikke tog den på garantien Smil
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#68
(07-08-2013, 21:38)Jes P Skrev: Troede bare det var Speedline, og der ville det undre mig meget hvis de ikke tog den på garantien Smil

Det håber jeg så sandelig også de gør i Galten. Eller rettere Yamaha gør, for det er i sagens natur dem der skal. Det er vel bare sådan at forhandleren skal overbevise importøren om det.

Venligst Erik.
Svar
#69
(07-08-2013, 21:46)Scooterballe Skrev: Det håber jeg så sandelig også de gør i Galten. Eller rettere Yamaha gør, for det er i sagens natur dem der skal. Det er vel bare sådan at forhandleren skal overbevise importøren om det.

Venligst Erik.

Jeg synes det er noget pjat at skifte hele tanken, pumpen må kunne fiskes ud og laves, det er sikkert samme elendige pis design som på Ditech's fra 09.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
(07-08-2013, 21:53)DarkSide Skrev: Jeg synes det er noget pjat at skifte hele tanken, pumpen må kunne fiskes ud og laves, det er sikkert samme elendige pis design som på Ditech's fra 09.

Ja gu er det noget pjat. Men plasttanken er altså en enhed som ikke lige kan skilles ad. På en Yamaha Giggle, som har ståltank og samme motor som Neos, kan benzinmåleren udskiftes.

Venligst Erik.
Svar
#71
(08-08-2013, 16:38)Scooterballe Skrev: Ja gu er det noget pjat. Men plasttanken er altså en enhed som ikke lige kan skilles ad. På en Yamaha Giggle, som har ståltank og samme motor som Neos, kan benzinmåleren udskiftes.

Venligst Erik.

Plastiktank? Det lyder ikke særligt sikkert Smil

Har du hørt noget fra forhandleren?
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#72
(08-08-2013, 16:48)Jes P Skrev: Plastiktank? Det lyder ikke særligt sikkert Smil

Har du hørt noget fra forhandleren?

De fleste europæiske biler har plastiktanke. Nogle mener endda at de er sikrere end ståltanke, udover at de selvfølgelig er lettere og nemmere at forme præcist til bilen.
Forhandleren hører jeg nok først fra, når benzintanken er kommet. Han gættede på den kommer først i næste uge. Og så må jeg bare håbe, at det blir på Yamahas regning.

Venligst Erik.
Svar


Forum spring: