Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ubegrænset CDI
#1
Hej
Som omtalt i anden tråd vil jeg måske klippe ledningen til min koblings-pickup på Super 8'eren. Men jeg skal lige have noget på plads. Læste et sted at hvis man klipper ledningen, bliver omdrejningerne ikke helt ubegrænsede men begrænser først ved 9000 rpm mod 7000 eller 7500 rpm begrænset. Nogen der har hørt om det?

Og hvad vil der ske hvis den er ubegrænset men med ring i vario? I mine ører er det ikke anderledes end at køre std. PGO, hvor CDI'en jo er ubegrænset fra fabrikken. Men slider det for meget på krumtappen? Der er også nogle, der skriver at ventilerne "flyder". Hvad vil det sige? Og har det noget at sige på scooter?

Hvordan vil i vurdere det, at jeg klipper ledningen? Meget dumt?
Den kører kun 29 km/t på GPS, og det er meget langsomt selv efter en uges tilvænning. Er der nogen der kender brugeren Super8 herinde fra personligt? Han har gjort det samme på sin Super 8, men svarer ikke på private beskeder.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Når den er begrænset ved koblingen, så er der ingen skive i.
Jeg har kort prøvet at køre med ring i min sprint og ubegrænset cdi, det kan motoren ikke klare.

Køre selv med ledningen klippet på min baotian, monteret med en knap, det virker fint.
Er aldrig blevet stoppet, så kan ikke fortølle om de kan høre det, men tvivler på det Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
(02-06-2013, 20:55)MSJ1982 Skrev: når den er begrænset ved koblingen, så er der ingen skive i.
Jeg har kort prøvet at køre med ring i min sprint og ubegrænset cdi, det kan motoren ikke klare.

køre selv med ledningen klippet på min baotian, monteret med en knap, det virker fint.
er aldrig blevet stoppet, så kan ikke fortølle om de kan høre det, men tvivler på det Smil


Altså i Super 8'eren er der forhøjet gliderør og en pickup ved koblingen, der registrerer, hvor mange omdrejninger motoren tager og dermed begrænser ved 7000 eller 7500 omdr.
Jeg vil gerne køre max. 40 km/t så derfor vil jeg beholde det forhøjede gliderør men klippe ledningen til pickuppen ved koblingen. Og det er det, du siger, jeg ikke kan?
Svar
#4
Så vil jeg mene at den bare tager fulde omdrejninger uden af du køre hurtigere.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Kan et mindre gliderør være løsninge? Så den kan køre 35?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så skal du have det i en drejebænk, eller udskifte det med en skive du så kan slibe lidt-.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
(02-06-2013, 21:02)bachlassen Skrev: Altså i Super 8'eren er der forhøjet gliderør og en pickup ved koblingen, der registrerer, hvor mange omdrejninger motoren tager og dermed begrænser ved 7000 eller 7500 omdr.
Jeg vil gerne køre max. 40 km/t så derfor vil jeg beholde det forhøjede gliderør men klippe ledningen til pickuppen ved koblingen. Og det er det, du siger, jeg ikke kan?

Med min beskedne viden vil jeg dog mene, at du IKKE skal klippe nogen ledning, hvis du bare vil opnå ca. 40km/t. Så må du skifte/ændre/fjerne gliderøret. Motoren bliver derved ikke belastet synderligt mere. Hvis du derimod fjerner omdrejningsbegrænseren roterer den selvfølgelig med flere omdr. Sandsynligvis med mere unødig slid på motoren og ringere brændstoføkonomi. Ventilerne bliver tvunget til at åbne på det rette (forhåbentlig rigtigt indstillet) tidspunkt af knastakslen, men de lukkes af fjedrene der påvirker dem. Hvis nu det hele går for hurtigt, og fjedrene ikke er stramme nok, ja så kan fjedrene og dermed ventilerne ikke helt følge med, og ventilerne begynder at "flyde". Selvom jeg ikke kender til en Super 8, så siger min logik mig at du bare skal geare lidt op via gliderøret. Håber det gir`meningBlink med øjet

Venligst Erik.
Svar
#8
Altså et glat gliderør og en standard 30 km/t skive. Ryger garantien?
Svar
#9
(02-06-2013, 22:28)bachlassen Skrev: Altså et glat gliderør og en standard 30 km/t skive. Ryger garantien?

Spørg din forhandler. Det er selvfølgelig vigtigt at vide før du gør noget. Kan du få forhandleren til at gøre det er der vel ingen problemer med garantien.

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(02-06-2013, 22:35)Scooterballe Skrev: Spørg din forhandler. Det er selvfølgelig vigtigt at vide før du gør noget. Kan du få forhandleren til at gøre det er der vel ingen problemer med garantien.

Venligst Erik.

Hvis en forhandler laver knallerten ulovlig, får han en bøde der er større end den vi får, for at køre ulovligt. Så regn ikke med, at forhandlere gør det mere.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(02-06-2013, 22:50)Jps Skrev: Hvis en forhandler laver knallerten ulovlig, får han en bøde der er større end den vi får, for at køre ulovligt. Så regn ikke med, at forhandlere gør det mere.

Har snakket med ham, og han vil ikke hjælpe med noget.
Men irriterende er det da, at jeg godt kan tage variatoren af selv og skifte gliderør, men ikke må pga. garanti.
Svar
#12
(02-06-2013, 22:53)bachlassen Skrev: Har snakket med ham, og han vil ikke hjælpe med noget.
Men irriterende er det da, at jeg godt kan tage variatoren af selv og skifte gliderør, men ikke må pga. garanti.

Så skal du jo bare gøre op med dig selv om du vil gøre det og miste garantien, eller ej. Længere er den ikke.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: