Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility vil ikke starte :(
#1
Hej alle,

Min Kymco Agility fra 2007 vil ikke starte. Har købt den brugt for nogle måneder siden, og den har siden kørt helt fint. Dog har jeg måtte give den bløde omdregninger når jeg holder stille med den, da den nogle gange kunne finde på at slukke.
Den har ikke virket med el start men kick har altid virket helt fint - max 2-3 kick - normalt 1.

I morges ville jeg starte den for at tage på job. Den startede fint på første hug. Jeg nåede at køre 200 meter, så døde den. Efterfølgende prøvede jeg at tænde den - jeg kunne høre at motoren lige startede op men døde igen med det samme. Dette skete konstant. Jeg måtte trække den hjem og tage på arbejde med det offentlige.

Nu hvor jeg er kommet hjem så prøver jeg at starte den, men der sker intet. Jeg har desværre intet forstand på scootere og håber på at få alt den hjælp som jeg kan få herinde.
Jeg har tjekket batteriet. Når nøglen står på ignition så virker både horn, lys og blink. Men jeg har sat batteriet til ladning, hvis det eventuelt kunne være dette.
Jeg har intet andet foretaget mig, da jeg ikke ved hvor jeg skal starte.

Nogen der vil skrive hvad jeg skal tjekke og gerne starte fra en ende af? Så har jeg noget at gå ud fra. Skriv som om i skriver til et barn, da jeg intet aner om værktøj, dele osv :P

På samme tid, hvis jeg kunne fixe el-starteren vil det da være super. Griner

Hvor meget vil det eventuelt koste at få det hele fixet i et værksted?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den virkede desuden helt super igår. Kørte 5-10 km.
Svar
#3
Det lyder næsten som min.

Jeg har oplevet noget ligende på min Agility, der var det karburatoren der var skidt i og højest sansynligvis en tilstoppet dyse.

Karburatoren finder du under dit sæde, der er en service lem. men det kan du ikke bruge her.
Du skal ha sædet af, og det gøres ved 2 bolte i bunden af sæde rummet og 2 bolte bagerst.
og så hiver du hele mollevitten op.

Så skal du ha karburatoren pillet af og det giver næsten sig selv, men jeg vil sige at hvis du
slet ingen ide har om værktøj eller at rode lidt selv så bliver det måske ? en stor mundfuld.

Du kan læse mere på denne side om service/rep/osv og her er lige et link til rensning af karburator.

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...urator.php


Hvad det koster på et værksted kan kun værkstedet oplyse dig om.
Jeg ville få dem til at give mig en fast pris på forhånd sådan at du ikke får en grim overraskelse.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#4
hvis du prøver selv så start med at få fat i nogle nye Oringe syntes altid den ene knækker eller er flad, så det bedre at have nogle liggende Blink med øjet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
(28-05-2013, 21:14)zzzzleepy Skrev: Det lyder næsten som min.

Jeg har oplevet noget ligende på min Agility, der var det karburatoren der var skidt i og højest sansynligvis en tilstoppet dyse.

Karburatoren finder du under dit sæde, der er en service lem. men det kan du ikke bruge her.
Du skal ha sædet af, og det gøres ved 2 bolte i bunden af sæde rummet og 2 bolte bagerst.
og så hiver du hele mollevitten op.

Så skal du ha karburatoren pillet af og det giver næsten sig selv, men jeg vil sige at hvis du
slet ingen ide har om værktøj eller at rode lidt selv så bliver det måske ? en stor mundfuld.

Du kan læse mere på denne side om service/rep/osv og her er lige et link til rensning af karburator.

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...urator.php


Hvad det koster på et værksted kan kun værkstedet oplyse dig om.
Jeg ville få dem til at give mig en fast pris på forhånd sådan at du ikke får en grim overraskelse.

Ja, er altså en klaphat hvad det angår :P Hmm. Men har en kammerat som er en smule inde i det. Desuden har min kærestes far alt i værktøj. Men du mener at det er karburatoren som skal renses?



(28-05-2013, 21:22)MSJ1982 Skrev: hvis du prøver selv så start med at få fat i nogle nye Oringe syntes altid den ene knækker eller er flad, så det bedre at have nogle liggende Blink med øjet

Oringe?
Hvem, hvad, hvorfor og hvordan? :P
Giv mig et link. Bor ikke så langt fra en thansen, så kan købe det hos dem Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har desuden et ekstra tændør liggende. Vil det klogt at udskifte denne?
Hvilken betydning har det?
Svar
#7
Kan også være, dine ventiler trænger til en justering.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
Det skader aldrig at skifte sit tændrør, Oringen fungere som en pakning imellem studsen og topstykket.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(28-05-2013, 22:14)K. Hansen Skrev: Kan også være, dine ventiler trænger til en justering.
Hvad ved jeg :P
Har aftalt med min kammerat at han kommer over og han ser på den indenfor et par dage. Han gætter også på at det er ventilerne, men han er usikker.

Men kom med flere forslag. Kan ligeså godt starte fra en ende af. Smil


(28-05-2013, 22:16)MSJ1982 Skrev: det skader aldrig at skifte sit tændrør, Oringen fungere som en pakning imellem studsen og topstykket.

Husk nu det med stort Blink med øjet.

Altså du nævner to ord jeg forbinder med noget helt forkeret :P men skal jeg udskifte denne oring? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har lige været nede og sætte batteriet i scooteren igen, den har stået til opladning i ca. 5 timer. Men det var forgæves. Scooteren reagerer stadig ikke.
Kunne høre ved første kick at motoren kom igang i et split sekund og døde igen. Ellers ingen reaktion på de følgende kicks. Ked af det
Svar
#11
(28-05-2013, 22:31)mrr Skrev: Hvad ved jeg. Har aftalt med min kammerat at han kommer over og han ser på den indenfor et par dage. Men Han gætter på at det er ventilerne.

Men kom med flere forslag. Kan ligeså godt starte fra en ende af. Smil


Hvis den "tikker" når du har motoren igang, er det temmelig sikkert ventilerne, de skal have et spillerum på 0,08 Smil Men er da godt du har en der kan hjælpe digSmil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(28-05-2013, 22:33)K. Hansen Skrev: Hvis den "tikker" når du har motoren igang, er det temmelig sikkert ventilerne, de skal have et spillerum på 0,08 Smil Men er da godt du har en der kan hjælpe digSmil

Får intet liv i motoren - dvs ingen lyd Ked af det er det så stadig ventilerne?
Svar


Forum spring: