Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lys på knallert
#1
Må man gerne ændre knallertens pære så den f.eks lyser blå i stedet for hvid?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
NEJ. Blå er forbeholdt udrykningskøretøjer, og desuden pointerer loven at lys skal være hvidt eller gulligt.
Svar
#3
(23-05-2013, 20:23)Arbejdsnarkomanen Skrev: NEJ. Blå er forbeholdt udrykningskøretøjer, og desuden pointerer loven at lys skal være hvidt eller gulligt.

Tusind tak for det hurtige og præcise svar Grin
Svar
#4
Mener man godt må ha en pære i som der lyser hvid-blåligt? men stadig mest hvid. Gerne ret mig hvis jeg tager fejl, da jeg ser mange biler, som der har et blåligt skær i forlygterne.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
(24-05-2013, 11:06)emil-jensen Skrev: Mener man godt må ha en pære i som der lyser hvid-blåligt? men stadig mest hvid. Gerne ret mig hvis jeg tager fejl, da jeg ser mange biler, som der har et blåligt skær i forlygterne.

Det er xenon-lygter, og de er ikke lovlige på en scooter, så vidt jeg ved.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg kører med pærer med blåt glas, men de lyser hvidt, så ser ikke noget problem i det.

[Image: 7100ba20xenon.jpg]
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Så hvad? Må man gerne skifte farven eller ej? Der er også en fra min parallel klasse som også lige har fået en knallert med nogle blå dioder... Spørgsmålstegn
Svar
#8
(24-05-2013, 13:50)Fyrgaarden Skrev: Så hvad? Må man gerne skifte farven eller ej? Der er også en fra min parallel klasse som også lige har fået en knallert med nogle blå dioder... Spørgsmålstegn

Hvis de dioder sidder på en fabriksny scooter, er de godkendt. Hvis de er eftermonteret er de ulovlige. Og så længe den pære jeg viser, lyser helt hvidt når den er tændt, er det ikke noget problem.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: