Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pindbolt skift
#1
Jeg har sådan en pindbolt ved cylinder (altså dem der holder cylinderen på plads) jeg gerne vil have skiftet, da gevindet er ødelagt. Hvordan får jeg den nemmest ud? Smil
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(14-05-2013, 20:52)dulvf1 Skrev: Jeg har sådan en pindbolt ved cylinder (altså dem der holder cylinderen på plads) jeg gerne vil have skiftet, da gevindet er ødelagt. Hvordan får jeg den nemmest ud? Smil

Af med cylinderen, og så en rørtang på den defekte pindbolt.

Eller køb en snitbakke og skær nyt gevind, hvis der er plads.

Svar
#3
(14-05-2013, 20:55)barden Skrev: Af med cylinderen, og så en rørtang på den defekte pindbolt.

Eller køb en snitbakke og skær nyt gevind, hvis der er plads.

Jeg gider ikke til at skulle skære nyt gevind, selvom jeg dog har en gevindskærer.

Når pindbolten så er taget af, er det så bare at sætte den nye på? Vil den ikke bare dreje rundt når jeg prøver at spænde cylinder og topstykket fast igen?
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#4
(14-05-2013, 21:01)dulvf1 Skrev: Når pindbolten så er taget af, er det så bare at sætte den nye på? Vil den ikke bare dreje rundt når jeg prøver at spænde cylinder og topstykket fast igen?

Nej, for du skruer den jo selvfølgelig helt i bund først. Går ikke ud fra at der er gevind på hele pindboltens længde.

Svar
#5
(14-05-2013, 21:04)barden Skrev: Nej, for du skruer den jo selvfølgelig helt i bund først. Går ikke ud fra at der er gevind på hele pindboltens længde.

Nej, det er klart. Dumt spørgsmål Grøn grin
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(14-05-2013, 21:09)dulvf1 Skrev: Nej, det er klart. Dumt spørgsmål Grøn grin

Dum og dum?. Man kan jo stirre sig blind. Smil

Svar
#7
Du renser lige med luft og giver den noiget Locktite Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: