Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Hej BS.
Jeg er stødt på et mærkeligt problem. Den originale begrænsning i agilityen er 10,3mm, og på min scooter rammer den 30-31 km/t på GPS. Så var min plan så at få den til at køre nogle få km/t hurtigere, og fik derfor fat i en 9mm ring fra en Gianto Sprint, der passer perfekt på et glat gliderør til agilityen. Men efter montering af den mindre ring, kører scooteren det samme? Dette virker meget mærkeligt, da den jo i teorien burde køre lidt hurtigere
Nogle der har oplevet det samme, og/eller har et løsningsforslag?
Mvh
Nick
Svar: 136
Tråde: 6
Tilmeldt: Mar 2012
Hejsa prøv med ½ gram tungere ruller.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
07-05-2013, 17:40
(Dette opslag var sidst ændret: 07-05-2013, 17:46 af Arbejdsnarkomanen.)
(07-05-2013, 17:28)Jens Roos Skrev: Hejsa prøv med ½ gram tungere ruller.
Teoretisk ændrer rullerne jo ikke topfarten.
De gør bare at min scootere, kører ved færre omdrejninger ved acceleration.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Nææ... Altså jeg bruger Malossi Mulivar og den medfølgende begrænsning på 7,16mm og det gav en topfart på 38 km/t på gps, hvilket så siden da er faldet til 34-36 (har ikke lige fået gps målt) som følge af at remmen nu efterhånden har kørt 8-9.000 km.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 401
Tråde: 3
Tilmeldt: Feb 2012
(07-05-2013, 17:01)Arbejdsnarkomanen Skrev: Hej BS.
Jeg er stødt på et mærkeligt problem. Den originale begrænsning i agilityen er 10,3mm, og på min scooter rammer den 30-31 km/t på GPS. Så var min plan så at få den til at køre nogle få km/t hurtigere, og fik derfor fat i en 9mm ring fra en Gianto Sprint, der passer perfekt på et glat gliderør til agilityen. Men efter montering af den mindre ring, kører scooteren det samme? Dette virker meget mærkeligt, da den jo i teorien burde køre lidt hurtigere
Nogle der har oplevet det samme, og/eller har et løsningsforslag?
Mvh
Nick
Der er noget med at der er en fordybning i skålen som den originale ring går ind i og der derfor er samme afstand på remskiverne med begge ringe. Du er derfor nok nød til at slibe hvis du skal have mere fart på dyret.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
08-05-2013, 14:57
(Dette opslag var sidst ændret: 08-05-2013, 14:58 af Arbejdsnarkomanen.)
(07-05-2013, 22:56)Baddi Skrev: Nææ... Altså jeg bruger Malossi Mulivar og den medfølgende begrænsning på 7,16mm og det gav en topfart på 38 km/t på gps, hvilket så siden da er faldet til 34-36 (har ikke lige fået gps målt) som følge af at remmen nu efterhånden har kørt 8-9.000 km.
Så kunne jeg godt overveje at bestille en multivar hjem
Men den begrænsning der plejer at følge med til multivaren, plejer at være i plastik? Den fra Sprint'en er i metal, og holder jo derfor længere
(08-05-2013, 09:20)Fut Skrev: Der er noget med at der er en fordybning i skålen som den originale ring går ind i og der derfor er samme afstand på remskiverne med begge ringe. Du er derfor nok nød til at slibe hvis du skal have mere fart på dyret.
Har godt lagt mærke til den lille bitte fordybning der er i gliderøret, men har som sådan ikke tænkt nærmere over det.
Det var jeg ikke lige klar over havde nogen betydning, jeg har faktisk heller ikke nærstuderet skålen, selvom jeg burde gøre det
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Jo begrænsningen fra multivaren er ganske rigtigt i plastik.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".