01-05-2013, 16:07
Hej
Jeg har en PGO T-Rex. Den er 100% standard med alle orginale dele og begrænsninger, og den kører efter GPS 50 km/t. Den har et rimeligt sløvt optræk som de nu har som standard.
Jeg kunne dog rigtigt godt tænke mig at den kom op og køre 55-60 km/t, så man kan følge med trafikken i byen samtidigt med man holder sig på den sikre side af grænsen på de 64 km/t, som man kan læse om på her. . Derudover kunne det være rigtigt fedt hvis optrækket også blev lidt bedre, så man ikke skaber kø når man skal starte op ved et lyskryds.
Først og fremmest, hvad kan man gøre af lovlige indgreb?
Jeg har fået at vide at man lovligt kan skifte rullerne i variatoren og at dette både påvirker accelrationen og topfarten. Men hvilket vægt skal jeg købe? Jeg går ud fra at der sidder 7,5 grams i den nu, da jeg har læst mig til at det er standard.
Kan man sætte en tyndere skive i variatoren, eller slibe den der sidder i nu lidt tyndere? Altså så den i princippet bare kunne være slidt?
Er der andet som jeg kan gøre og samtidigt holde mig på den rigtige side af loven, eller i hvert fald så tæt på som muligt med lille chance for at blive opdaget i det?
Jeg vil gerne ligge vægt på at jeg ikke er en fart djævel, men blot ikke er ret tryg ved hele tiden at skulle holde øje med biler der overhaler mig.
Asger Ravn
Horsens
Jeg har en PGO T-Rex. Den er 100% standard med alle orginale dele og begrænsninger, og den kører efter GPS 50 km/t. Den har et rimeligt sløvt optræk som de nu har som standard.
Jeg kunne dog rigtigt godt tænke mig at den kom op og køre 55-60 km/t, så man kan følge med trafikken i byen samtidigt med man holder sig på den sikre side af grænsen på de 64 km/t, som man kan læse om på her. . Derudover kunne det være rigtigt fedt hvis optrækket også blev lidt bedre, så man ikke skaber kø når man skal starte op ved et lyskryds.
Først og fremmest, hvad kan man gøre af lovlige indgreb?
Jeg har fået at vide at man lovligt kan skifte rullerne i variatoren og at dette både påvirker accelrationen og topfarten. Men hvilket vægt skal jeg købe? Jeg går ud fra at der sidder 7,5 grams i den nu, da jeg har læst mig til at det er standard.
Kan man sætte en tyndere skive i variatoren, eller slibe den der sidder i nu lidt tyndere? Altså så den i princippet bare kunne være slidt?
Er der andet som jeg kan gøre og samtidigt holde mig på den rigtige side af loven, eller i hvert fald så tæt på som muligt med lille chance for at blive opdaget i det?
Jeg vil gerne ligge vægt på at jeg ikke er en fart djævel, men blot ikke er ret tryg ved hele tiden at skulle holde øje med biler der overhaler mig.
Asger Ravn
Horsens