Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ruller til min PGO T-Rex, samt andre lovlige indgreb?
#1
Hej

Jeg har en PGO T-Rex. Den er 100% standard med alle orginale dele og begrænsninger, og den kører efter GPS 50 km/t. Den har et rimeligt sløvt optræk som de nu har som standard.

Jeg kunne dog rigtigt godt tænke mig at den kom op og køre 55-60 km/t, så man kan følge med trafikken i byen samtidigt med man holder sig på den sikre side af grænsen på de 64 km/t, som man kan læse om på her. . Derudover kunne det være rigtigt fedt hvis optrækket også blev lidt bedre, så man ikke skaber kø når man skal starte op ved et lyskryds.

Først og fremmest, hvad kan man gøre af lovlige indgreb?

Jeg har fået at vide at man lovligt kan skifte rullerne i variatoren og at dette både påvirker accelrationen og topfarten. Men hvilket vægt skal jeg købe? Jeg går ud fra at der sidder 7,5 grams i den nu, da jeg har læst mig til at det er standard.

Kan man sætte en tyndere skive i variatoren, eller slibe den der sidder i nu lidt tyndere? Altså så den i princippet bare kunne være slidt?

Er der andet som jeg kan gøre og samtidigt holde mig på den rigtige side af loven, eller i hvert fald så tæt på som muligt med lille chance for at blive opdaget i det?

Jeg vil gerne ligge vægt på at jeg ikke er en fart djævel, men blot ikke er ret tryg ved hele tiden at skulle holde øje med biler der overhaler mig.

Asger Ravn
Horsens
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Fjern skiven helt. De fleste scootere kører alligevel ikke mere end ca. 55 km/t uden skive.
Rullerne ændrer i teorien ikke topfarten, men mange påstår at de har mistet fart ved at gå ned i lavere vægt, dog med langt bedre acceleration.
Svar
#3
(01-05-2013, 16:16)Arbejdsnarkomanen Skrev: Fjern skiven helt.. De fleste scootere kører alligevel ikke mere end ca. 55km/t uden skive.
Rullerne ændrer i teorien ikke topfarten, men mange påstår at de har mistet fart ved at gå ned i lavere vægt, dog med langt bedre acceleration.

Okay, men hvad er det laveste gram ruller jeg kan sætte på den? Og hvis jeg så kombinerer det med at fjerne skiven kan det være at jeg ender på 55 km/t med bedre accelration, men hvilke ruller skal jeg så sætte i?
Svar
#4
(01-05-2013, 16:18)AsgerRavn Skrev: Okay, men hvad er det laveste gram ruller jeg kan sætte på den? Og hvis jeg så kombinerer det med at fjerne skiven kan det være at jeg ender på 55 km/t med bedre accelration, men hvilke ruller skal jeg så sætte i?

Du kan prøve med 6,5-7 grams ruller med hensyn til optræk. Omdrejningerne går så en smule op. Og at slibe ringen på en 45'r, kan ikke betale sig, den er trods alt kun 4,2 mm bred Smil. Så det bedre, at fjerne den helt. Jeg roede for nylig med en T:Rex, der kørte ca. 50 km/t uden ringen i. Normalt render de jo ca. 55 km/t.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: