Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med forlys.
#1
Hej.

Jeg håber lidt på i kan hjælpe mig her, efter min lang tids googlen...

Jeg er indehaver af en Peugeot Buxy 45 scooter, men har lidt problemer med mit forlys.
Når scooteren startes, så virker lyset som det skal, både kort og langt lys.
Men når man gir gas, så falder lys styrken meget, så meget det næsten ikke er til at se noget om aften/natten.
Alt andet lys virker som det skal. Baglyset virker fint, lyser hele tiden konstant, og lyser op når man bremser.

Køre man så liiiige lidt over tomgang, så den da lige kan holde sig kørene, dog meget meget meget langsomt, så kan forlyst godt finde på at blinke lidt, altså fra meget svag til normalt lysstyrke.

Jeg har lige købt nyt gel batteri (12V 5A), da det alligevel skulle skiftes, så tror ikke der er noget der.
Har tjekket pære, fatning og ledninger ved styret, og der er ikke hverken rust eller ire at se der.

Nogen der har et godt bud på hva det kan være.

Update:
Lyset virker tilsyneladene fint, når man lige starter den.
Så går der lidt tid, og der opstår problemet så. Kunne det være et eller andet relæ, som måske bliver varmt, og derfor opstår problemet? I såfald, hvor skulle det relæ sidde?
Har nu prøve med og uden batteri tilsluttet, og der er ingen ændring ved det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er det helt sort, det jeg har skrevet, eller er der bare ingen der har nogen god idéer? hehe

Har også lige tjekket mine stel forb. og der er intet i vejen der.
Kan det måske være fødespolen der laver lidt problemer?
Svar
#3
Dalle Skrev:Er det helt sort, det jeg har skrevet, eller er der bare ingen der har nogen god idéer? hehe

Har også lige tjekket mine stel forb. og der er intet i vejen der.
Kan det måske være fødespolen der laver lidt problemer?

Her på forummet kan der godt timer, ja endda dage før du for svar, så hav tålmodighed Grin.

Jeg har ikke nogen forklaring på dit problem, desværre.
Svar
#4
Hej

Jeg har også lagt mærke til at min forlygte varierer i styrke. Dog bliver lyset stærkere ved højere omdrejninger, hvilket jo er logiskt nok : ) Og så går den højere i tomgang når jeg slukker lyset, igen logiskt nok.

Mit bud er at det er generatoren (hvis det hedder såddan på en scooter)
Svar
#5
Højst sandsyneligt din spændingsregulator, der laver knuder.
Shjh. sidder den under tanken/sædet og kan kendes v. at den er af aluminium og har køleribber som en cyl.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ok, det prøver jeg at tjekke i morgen.
Kan man evt. tage den af, og vil den så stadig kunne tænde/lyse, så man kan se om det er den?
Svar
#7
Dalle Skrev:Ok, det prøver jeg at tjekke i morgen.
Kan man evt. tage den af, og vil den så stadig kunne tænde/lyse, så man kan se om det er den?

Nej, du kan ikke køre motoren korrekt uden regulatoren, du må prøve med en anden - mener PGO er af samme type, ellers alle andre Peugeot'er.
Svar
#8
Så har jeg kigget lidt på spændingsregulatoren, og den ser ikke så godt ud.
Den er godt irede til, så måske den driller pga det.

Som der bliver skrevet, så skulle det være lige meget hvilken jeg køber, bare det er til peugeot scooter.

Tjekkede thansen, og de har self. ikke nogen hjemme til min Buxy, hvilket koster 200kr ellers.
Dog har de hjemme til Speedfighten. De ligner meget godt hianden på billedet, men den til speedfighten koster kun 100kr.

Nogen der ved om det er den samme?

Så lige de kalder det for et starterrelæ til buxyen.
Men det kan da ikke passe, for det sidder et andet sted er jeg ret sikker på.
Svar
#9
En lille update..

Man kan så godt pille spændingsrelæet af, og stadig starte scooteren.
Jeg afmonteret mit batteri, så ikke det skulle blive ødelagt eller noget.

Uden den, så virker lyset perfekt, hvis man da ikke gasser for meget op, så både for og bag pære går sig en tur.. hehe
Så er det bare om jeg kan købe den til speedfighten og smide den på, uden det gir problemer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lige et par billeder af den.
Godt nok i skod kvalitet, da det er taget med min mobil, men man kan da se den ikke ser så godt ud.

Billede1
Billede2
Svar
#11
Så er den blevet skiftet. Og det virker. Grin

Så mange tak for dit svar Energy... :wink:
Svar
#12
Dalle Skrev:Lige et par billeder af den.
Godt nok i skod kvalitet, da det er taget med min mobil, men man kan da se den ikke ser så godt ud.

Billede1
Billede2

Du kan ikke gå efter udseendet, alt alu bliver kedeligt med alderen, derfor kan det indvendige godt fungere selv om det ikke gjorde på din :roll:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: