Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gaskabel
#1
Hvordan strammer jeg gaskablet?

Jeg tror ikke min kan få fuld gas lige i øjeblikket og det er kun det sidste meget korte stykke der giver gas når man drejer håndtaget. Grunden til at gaskablet blev længere var fordi jeg tog skruen ud som holder på gaskablet.

Det er en typhoon hvis det kan hjælpe.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Top Skrev:Hvordan strammer jeg gaskablet?

Jeg tror ikke min kan få fuld gas lige i øjeblikket og det er kun det sidste meget korte stykke der giver gas når man drejer håndtaget. Grunden til at gaskablet blev længere var fordi jeg tog skruen ud som holder på gaskablet.

Det er en typhoon hvis det kan hjælpe.

Øh hvilken skrue? Går det ikke på plads igen hvis du sætter skruen tilbage?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#3
Nej det går ikke på plads. Skruen sidder inde bag håndtaget. Den holder gaskablet fast og når man vrider håndtaget rundt så følger skruen med en plade metal og så bliver der vel trukket i gaskablet. Der er en som har hjulpet mig for det var helt galt i starten efter jeg havde pillet skruen ud. vi skruede på nogle møtrikker inde bag håndtaget og nu kan den næsten få fuld gas men det er kun lige det sidste når man vrider i håndtaget der giver gas som jeg sagde.
Svar
#4
Top Skrev:Nej det går ikke på plads. Skruen sidder inde bag håndtaget. Den holder gaskablet fast og når man vrider håndtaget rundt så følger skruen med en plade metal og så bliver der vel trukket i gaskablet. Der er en som har hjulpet mig for det var helt galt i starten efter jeg havde pillet skruen ud. vi skruede på nogle møtrikker inde bag håndtaget og nu kan den næsten få fuld gas men det er kun lige det sidste når man vrider i håndtaget der giver gas som jeg sagde.

Så har jeg ingen bud, det lyder ukendt i mine ører, andre der kender skrue, møtrik metalplade sagen bedre?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
Hvilke andre systemer kender du? De kan vel ikke være så forskellige. Hvad sker der bag gashåndtagaet bag plastikken på din scooter når du drejer håndtaget.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Lyder som et gammelt Piaggio gashåndtag, fungerer som på en gammel Puch. kablet går igennem en glideklods m. låseskrue, der sidder i konsollen og bliver trukket frem og tilbage via. nogle spor i gashåndtaget.

Hvis kablet er for slapt og ikke kan justeres fri for slør, så skal skruen i glideklodsen løsnes og kablet trækkes mere igennem hullet i klodsen og derefter låses med skruen.
Svar
#7
Energy Skrev:Lyder som et gammelt Piaggio gashåndtag, fungerer som på en gammel Puch. kablet går igennem en glideklods m. låseskrue, der sidder i konsollen og bliver trukket frem og tilbage via. nogle spor i gashåndtaget.

Hvis kablet er for slapt og ikke kan justeres fri for slør, så skal skruen i glideklodsen løsnes og kablet trækkes mere igennem hullet i klodsen og derefter låses med skruen.

Sådan! :P
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#8
Lund Skrev:Sådan! :P

Ja, nemilig ja... skål !.. :wink:
Svar
#9
Hehe det lyder rigtigt men hvordan trækker man kablet igennem klodsen? ved at skrue på noget og hvor?

På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Er selv stødt på 2 forskellige modeller i stil med Piaggio og Puch maxi.

I den ene udgave bliver kablet skruet fast til "klodsen" med en skrue, og så er det bare at løsne skruen trække kablet til det næsten tager ved, og så stramme det med skruen igen.

I den anden udgave går kablet igennem klodsen og bliver sat i spænd via en skrue der løsner og strammer selve klodsen. Når skruen løsnes er kablet lige til at trække igennem, og på samme måde sættes det fast igen, ved at stramme skruen på selve klodsen.

Håber at det hjælper lidt. Ellers kan du måske tage et billede af gashåndtaget, så er det lidt nemmere at se, hvad der evt. kunne være en løsning Griner
Retro er livet!:scooter:
Svar
#11
Jeg er rimelig sikker på at kablet låses fast til klodsen med skruen med hvordan trækker jeg kablet igennem? er det ved at at skrue på noget andet dvs. hvordan strammer jeg kablet?
Svar


Forum spring: