Svar: 194
Tråde: 27
Tilmeldt: Apr 2007
Hej.
Kunne godt tænke mig at vide, hvordan en CDI egentlig virker.
Findes den kun på 45 knallerter eller også på 30´ere ?
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Det er ikke noget, jeg er 100% på, men jeg gætter på, at den på baggrund af en noget langsomt stigende puls fra generatoren kommer med en nøje afmålt og skarp puls til tændspolen.
Der kan også være en variabel tidsforsinkelse mellem in- og output afhængigt af omdrejningstallet.
Dertil kommer så omdrejningsbegrænsningen, de steder det måtte være relevant. Den der anvendte teknik er jeg mere hjemme i, men det er trods alt kun en nebengeschäft.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Det er et spørgsmål om hvordan, hvormange, hvor hutigt samt hvor, man opbygger tilstrækkelig med volt til tændrøret. Det er noget helt andet end ved den go'e gamle induktions tænding.
Her er lidt for nørdede:
[code]http://vespamaintenance.com/elec/cdiwork/index.html[/code]
Ved begrænsning i CDI'en fører man åbenbart den oplagrede strøm til "jord" ved et bestemt omdrejningstal. I praksis vil det sige, at tændrøret kun tænder ca. hver anden gang, hvis omdrejningstallet bliver for højt. Det er derfor man kan fjerne den famøse ledning i nogle cdi'er - hvis man altså ved, hvor den sidder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Svar: 194
Tråde: 27
Tilmeldt: Apr 2007
Tak for svarene