Søg Garagen Hej Gæst! Register

Jeg har knækket en bolt i cylinderen..hjælp søges.
#1

Hej.

Da jeg for en uge siden skiftede udstødning på min Giantco, kom jeg til at knække den ene bolt ved manifolden, så udstødningen pt. kun holdes af 1 bolt.

Kan man selv skifte sådan en bolt, eller skal man købe ny cylinder ?

Håber der er en med et godt svar. Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jørner Skrev:
Hej.

Da jeg for en uge siden skiftede udstødning på min Giantco, kom jeg til at knække den ene bolt ved manifolden, så udstødningen pt. kun holdes af 1 bolt.

Kan man selv skifte sådan en bolt, eller skal man købe ny cylinder ?

Håber der er en med et godt svar. Ked af det

Afmonter cylinderen, skær det stykke der sidder tilbage, plant med hullet den sidder i, og bor så stumpen ud med et 6 eller 8 mm? bor, og lav nyt gevind. Det er en af måderne, at gøre det på.
Svar
#3
Uha.... det lyder svært. Jeg håbede på en nem løsning, men tak for svaret.
Svar
#4
Det er nærmere topstykket, der skal af, hvis man altså ikke kan få fat i stumpen med en "wisegrip"-tang og dreje den ud. Man kan evt. også svejse en møtrik på stumpen og derved dreje den af med en fastnøgle.
Men det kræver, at der er noget af pindbolten tilbage, der stikker ud, så man kan arbejde på den.
Ellers skal den bores ud - og det er træls.
Svar
#5
Okay, tak for det. Jeg ved ikke hvad jeg gør, men jeg prøver ikke at hidse mig op!!
Jeg har lyst til at smide den i havnen og så købe mig en ny scooter.... vi må se.
Jeg er jo slet ikke mekanisk anlagt....øv!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jørner Skrev:Okay, tak for det. Jeg ved ikke hvad jeg gør, men jeg prøver ikke at hidse mig op!!
Jeg har lyst til at smide den i havnen og så købe mig en ny scooter.... vi må se.
Jeg er jo slet ikke mekanisk anlagt....øv!

Find en smed el. lign. det er en ret nem opgave for dem.. :wink:
Svar
#7
Okay... slår koldt vand i blodet :wink:
Jeg arbejde på Kommunen og vi har vores eget værksted, så jeg har alt værktøj som skal bruges. Så må min makker hjælpe mig, han har godt styr på tingene.

Tak endnu en gang. Du er stadigvæk Kongen herinde...he..he
Svar
#8
Jørner Skrev:Tak endnu en gang. Du er stadigvæk Kongen herinde...he..he

Rolig nu...Jeg er her bare. :wink:
Svar
#9
Energy Skrev:Det er nærmere topstykket, der skal af, hvis man altså ikke kan få fat i stumpen med en "wisegrip"-tang og dreje den ud. Man kan evt. også svejse en møtrik på stumpen og derved dreje den af med en fastnøgle.
Men det kræver, at der er noget af pindbolten tilbage, der stikker ud, så man kan arbejde på den.
Ellers skal den bores ud - og det er træls.


Tænkte ikke lige over det var en 4takter. :oops:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej Alle.

Så fik jeg en ny bolt i cylinderen og min udstødning sidder fast igen.
Det gik nemt heldigvis. Stumpen sad faktisk løst, så den kunne skrues ud med en spidstang og med fingrene.

Ny skal jeg bare have gjort noget ved det langsomme optræk fra 30 til 60 km/t.
Svar
#11
Jørner Skrev:Hej Alle.

Så fik jeg en ny bolt i cylinderen og min udstødning sidder fast igen.
Det gik nemt heldigvis. Stumpen sad faktisk løst, så den kunne skrues ud med en spidstang og med fingrene.

Det var jo heldigt Smil.
Svar
#12
Jps.

Ved du noget om mit døde optræk, hvad man kan prøve ?

Jeg pt. kun pillet ringen.
Svar


Forum spring: