Søg Garagen Hej Gæst! Register

nye regler?
#1
Som vi alle ved ( Griner ) har jeg tænkt mig at købe en kymco agility 45 i løbet af nogen få måneder

Jeg havde tænkt mig at få lov til at prøvekøre den jeg sku købe;
Nu får jeg at vide fra butikken, via mail, at det må de ikke mere pga. nye regler (forsikring)

Er det virkligt rigtigt???
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
mongo Skrev:Som vi alle ved ( Griner ) har jeg tænkt mig at købe en kymco agility 45 i løbet af nogen få måneder

Jeg havde tænkt mig at få lov til at prøvekøre den jeg sku købe;
Nu får jeg at vide fra butikken, via mail, at det må de ikke mere pga. nye regler (forsikring)

Er det virkligt rigtigt???

Det lyder mærkeligt i hvertfald, men kan jo være at butikkens egen forsikring har forbudt dem at have prøvekørsel fremover, omend det gør det nok lidt svært at drive en scooterbutik...
Svar
#3
Hvis nu Mongo kommer her fra storbyen, så kunne der ligge mere bag.

Herinde kan man jo snildt forsvinde rundt om hjørnet for aldrig at komme i den fjerne del af byen mere. Ond

Jeg mistænker, at det ikke så meget er ansvarsforsikringen, men forretninges tyveriforsikring der blokerer.

Min forhandler ligger f.eks. på Nørrebro. Ikke langt fra de meget omtalte 'snart hjemløse' unge på Jagtvej.
Svar
#4
walker1 Skrev:Hvis nu Mongo kommer her fra storbyen, så kunne der ligge mere bag.

Herinde kan man jo snildt forsvinde rundt om hjørnet for aldrig at komme i den fjerne del af byen mere. Ond

Jeg mistænker, at det ikke så meget er ansvarsforsikringen, men forretninges tyveriforsikring der blokerer.

Min forhandler ligger f.eks. på Nørrebro. Ikke langt fra de meget omtalte 'snart hjemløse' unge på Jagtvej.


Mongo er fra amager og det er en butik i amagercentret som har fået ros herinde, så jeg blev overrasket over de skrev det til mig.


De skriver at føreren skal være forsikret netop lige til den man vil prøvekører.


Man giver dem vel noget ID inden man prøvekører scootere i butikkerne..?

De skrev jeg ellers ku prøve en kymco agility som en af deres medarbejdere som netop har privat.



----------------------
blazing saddles
Svar
#5
Der er skam ingen nye regler på det område. Hvis du skal have en prøvetur på offentlig vej, skal scooteren være ansvarsforsikret, så enkelt er det. :wink: Hvis der ikke er en ansvarsforsikring på scooteren, vil både forhandler (ejer) og bruger (dig) være erstatningspligtige ved et uheld. Skulle du blive stoppet af politiet, vil der ligeledes blive uddelt bøder til begge. Jeg er ikke bekendt med, om der eksisterer "prøveplader" til lille knallert, men det er da afgjort et problem, forhandlerne bør tage op med politiet/forsikringerne.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: