Søg Garagen Hej Gæst! Register

Listo dør ved fuld gas
#1
Hej alle.

Fik sat min scooter, det meste af den, i stand her idag, blev dog ikke helt færdigt da mørket og tiden indhentede mig.

Jeg fik stillet ventiler, efter bedste kunnen og skiftet dyse bla.
Jeg startede med en str. 94, sugede i vakumslangen efter jeg havde haft karburator skilt af for at fylde svømmerhuset med benzin.
Scooteren startede fint og jeg stillede tomgang + luftskrue, alt virkede ok.

Jeg kørte en tur, men her døde den så hurtigt. Den kunne stå i tomgang med døde når jeg gav gas. Jeg kunne lige køre hjem til garagen igen, ved at "gasse op" hele vejen tilbage, altså rive i gashåndtaget, slippe igen, rive, slippe osv - som en rigtig Brian Blink med øjet

Jeg sugede igen i vakumslangen, benzin kom ned i svømmerhuset og endnu en prøvetur stod for tur. Samme skete..
Jeg skiftede dysen ud med en anden, kender ikke størrelsen på denne men har i hvertfald kørt med den før.

Det mærkelige var her nu (dog ikke helt gennemtestet da jeg gav op og pakkede sammen) at den stadig døde ved gas, kun tomgang gad den at stå i.


Hvad kan det være?
Jeg kan vel godt udelukke mit forsøg på at justere ventilerne, at de skulle kunne drille?

Har tænkt mig at rense karburator i morgen, det er lige det eneste jeg kan komme i tanke om?


Sov godt Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det lyder som nogle af de gange, hvor jeg har været for ivrig for at komme fra arbejde.
Maskinen har stået i kulden hele dagen, og den skal så lige have et par minutters tomgang, for at finde sine ben.

Men det er vel ikke dit problem, når den bøvler direkte ud af en lun (?) garage. Har du sprit i tanken?
Svar
#3
SLK Skrev:Hej alle.

Fik sat min scooter, det meste af den, i stand her idag, blev dog ikke helt færdigt da mørket og tiden indhentede mig.

Jeg kørte en tur, men her døde den så hurtigt. Den kunne stå i tomgang med døde når jeg gav gas. Jeg kunne lige køre hjem til garagen igen, ved at "gasse op" hele vejen tilbage, altså rive i gashåndtaget, slippe igen, rive, slippe osv - som en rigtig Brian Blink med øjet

Det mærkelige var her nu (dog ikke helt gennemtestet da jeg gav op og pakkede sammen) at den stadig døde ved gas, kun tomgang gad den at stå i.


Har tænkt mig at rense karburator i morgen, det er lige det eneste jeg kan komme i tanke om?


Sov godt Smil
Halløj SLK!

Det kunne være én af 2 banale ting:

1. Enten er der en vacuumslange der er blevet lidt klemt og der derfor ikke er fuld gennemgang. Det vil stadig være muligt at kunne suge i vacuumslangen, da din sugekapacitet er større end motorens.

2. Apropos sugekapacitet, kunne det også tyde på at du ikke har sat membranen i karburatoren korrekt eller at der er "falsk" luft omkring den. Dette er mere sandsynligt!


- grunden til at du kan køre med gas op/ned (Brian syndromet) er at du aktiverer accelerationspumpen der kører helt udenom vacuumsystemet... :wink:
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#4
City Scooter Skrev:1. Enten er der en vacuumslange der er blevet lidt klemt og der derfor ikke er fuld gennemgang. Det vil stadig være muligt at kunne suge i vacuumslangen, da din sugekapacitet er større end motorens.

2. Apropos sugekapacitet, kunne det også tyde på at du ikke har sat membranen i karburatoren korrekt eller at der er "falsk" luft omkring den. Dette er mere sandsynligt!


- grunden til at du kan køre med gas op/ned (Brian syndromet) er at du aktiverer accelerationspumpen der kører helt udenom vacuumsystemet... :wink:

Tusinde tak for svar.
Når jeg tænker over det er det sikkert membranen der ikke sidder ordenligt.

Det er det første jeg vil tjekke her i dag.


Jeg vender tilbage Blink med øjet
Svar
#5
walker1 Skrev:Det lyder som nogle af de gange, hvor jeg har været for ivrig for at komme fra arbejde.
Maskinen har stået i kulden hele dagen, og den skal så lige have et par minutters tomgang, for at finde sine ben.

Men det er vel ikke dit problem, når den bøvler direkte ud af en lun (?) garage. Har du sprit i tanken?

Desværre. Min har aldrig haft det som ovenstående. Den kører lige med det samme, selv om den har stået i -10 grader.

Det lyder som om membranen ikke dækker 100%, jeg krydser da fingrer for at der ikke er kommet en lille flænge i den Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for hjælp, jeg fandt fejlen.

Membranen sad fint, men selve nålen var røget helt ned i karburatoren..
Den lille clipse havde mistet taget rundt om nålen og nålen sad altså nede i karburatoren.

For at det ikke skal være løgn kom jeg så til at tabe den lille clipse og kunne efterfølgende ikke finde den Griner

Så har bestilt en ny der kommer på mandag... :roll:


Billeder kan ses her fra en guide: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=517
Svar


Forum spring: