Søg Garagen Hej Gæst! Register

Et tip til skift af møtrik ved baghjulet
#1
Skiftede møtrikken, der holder baghjulet på plads. Den originale møtrik koster 100 krMålløs sidst jeg spurgte efter en, så fandt en almindelig låsemøtrik til 8 kr Smil. Som det ses på billedet er den originale møtrik godt rusten, og det ser jo ikke godt ud.

For at holde baghjulet fast under af og påmontering af møtrikken, brugte jeg en strips til at holde bremsen inde, så baghjulet låses (Brugte tidligere 2 mursten Smil ) . Gummihammeren bruges til at slå møtrikken løs, og bagefter til at få den til at sidde fast. Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hjemmefusk! Det kan vi li'!Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
(15-04-2012, 14:50)K. Hansen Skrev: Hjemmefusk! Det kan vi li'!Grøn grin

Det det eneste, der du'r Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(15-04-2012, 14:52)Jps Skrev: Det det eneste, der du'r Blink med øjet.

Nemlig jaGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Den nye møtrik.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Bolten ser nu osse pænt rusten ud, er som regel ikke godt at sætte nyt på gammelt.

Men er selvfølgelig ikke nemt at skift en navboltGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
(15-04-2012, 15:20)K. Hansen Skrev: Bolten ser nu osse pænt rusten ud, er som regel ikke godt at sætte nyt på gammelt.

Men er selvfølgelig ikke nemt at skift en navboltGrøn grin

Den er jo en del af gearingen, så den bliver ikke skiftet, bare pudset en gang imellem.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(15-04-2012, 15:22)Jps Skrev: Den er jo en del af gearingen, så den bliver ikke skiftet, bare pudset en gang imellem.

Ja ok på den måde.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
(15-04-2012, 15:22)Jps Skrev: Den er jo en del af gearingen, så den bliver ikke skiftet, bare pudset en gang imellem.

Og kanskje lidt kobberfedt ? Så er den like fin neste gang hjulet skal av.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(15-04-2012, 17:43)rune75 Skrev: Og kanskje lidt kobberfedt ? Så er den like fin neste gang hjulet skal av.

Har jeg skam husket Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Kobberfedt er som glidecreme, har man først brugt det én gang, så kan man arbejde samme sted igen.



Ja, undskyld,jeg går i seng nu. Grøn grin
Svar


Forum spring: