Davs.
En arbejdskollega har lige købt en Pexma 30, åbenbart en Listo bygget på licens. Vi snakkede om forskellene på en 30'er og en 45'er - åbenbart ER der ingen forskel, måske lige udover, at 30'eren er droslet ekstra meget ned....i motoren.
Er det korrekt at der ikke er andre forskelle, og er 'udgangspunktet' den samme model, som ved købt tilrettes en 30-knallert eller en 45-knallert, eller har forhandleren fået leveret en model som både 30- og 45-knallert?
MVH
Steen
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
steen Skrev:Davs.
En arbejdskollega har lige købt en Pexma 30, åbenbart en Listo bygget på licens. Vi snakkede om forskellene på en 30'er og en 45'er - åbenbart ER der ingen forskel, måske lige udover, at 30'eren er droslet ekstra meget ned i motoren.
Er det korrekt at der ikke er andre forskelle, og er 'udgangspunktet' den samme model, som ved købt tilrettes en 30-knallert eller en 45-knallert, eller har forhandleren fået leveret en model som både 30- og 45-knallert?
MVH
Steen
Det er samme scooter. Det er kun droslingerne og måske lidt kosmetiske ting, der er forskellen . Der er også tit en prisforskel på ca. 1.000 kr(30'eren dyrest).
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
steen Skrev:Jps Skrev:Det er samme scooter. Det er kun droslingerne og måske lidt kosmetiske ting, der er forskellen . Der er også tit en prisforskel på ca. 1.000 kr(30'eren dyrest).
Hmm! Hvordan kan det være, at 30'eren er dyrere end 45'eren?
Er det forhandleren der drosler en 45 ned til en 30'er, eller er det 2 forskellige modeller han modtager fra fabrikken?
(I tilfælde af, at han selv neddrosler en 45 til en 30, kunne den måske bare 'bibeholdes' som en 45).
Det har noget at gøre med, at det af en eller anden mærkelig grund er dyrere at få godkendt en 30'er herhjemme, mener jeg(men er ikke sikker).
Om det er forhandleren der drosler dem ved jeg desværre ikke, men det ku' da tænkes. Vi har af og til besøg af forhandlere herinde, de må kunne svare mere konkret på det
.
Stelnummeret afgør om det er en 30'er eller 45'er. Og en 45'er hverken kan eller må laves om til en 30'er, takket være den skøre danske lovgivning på området. For så havde jeg købt en Aprilia Habana Custom(findes kun som 45'er, desværre) istedet for min BiG.
Svar: 611
Tråde: 43
Tilmeldt: Aug 2005
Pjat med dig JPS, du skal bare drosle den og så få den typegodkendt
Koster vist ikke mere end en halv milion eller noget i den dur.
TruckStar
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
T Skrev:Pjat med dig JPS, du skal bare drosle den og så få den typegodkendt Koster vist ikke mere end en halv milion eller noget i den dur.
Du er inde på noget af det rigtige. Det er nemlig ikke helt billigt at få den typegodkendelse.