Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En guide til Legolim (billede tung)
#13
(25-11-2011, 12:53)Fjdriver Skrev: Jeg må tilstå at jeg godtnok tror på at "legolim" virker efter hensigten men... kun til mindre skader.
Skulle jeg sætte et afknækket stykke plast på igen så ville jeg, på bagsiden af stykket bruge glasfiber som forstærkning.
Har en mistro til at den "lim" ikke er særlig holdbar ved belastning.

Er jeg helt forkert på den er det jo bare godt men ville ikke stole på at en større plastdel ikke behøvede forstærkning.

Jeg har på FJ 2 mindre revner i plasten og der vil jeg uden at tøve bruge "legolimen" men IKKE hvis det f.eks var et helt stykke der er knækket af.

Frit efter en tv reklame - det skummer du bare op igen Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
metoden her er godnok, den svarer godt til humbrol´s lim, liquid poly.
derimod kan jeg ikke anbefale at prøve med glasfiber, det holder ikke ordentligt på plast, der skal man istedet over i epoxy.
selv bruger jeg plastic padding´s alunet, som jeg fra bagsiden smelter ind i plast´en med en lodekolbe. man skal blot være opmærksom på varmen, når materialet bliver brunligt har det fået for meget varme, og bliver da sprødt.
til spartling bruger jeg dana lim, bil og båd spartel, også kaldet oliespartel.
det binder på de fleste materialer incl. plast.

erfaringerne her har jeg fra 29år med modelbygning samt en del år med full size både Blink med øjet

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum.
/DarkSide
Svar
#15
(11-05-2012, 11:29)Neubert1975 Skrev: {...}Erfaringerne her har jeg fra 29år med modelbygning samt en del år med full size både Blink med øjet

Cool nok. Så mangler du bare erfaringer med Shift tasten. Griner

Svar
#16
(12-05-2012, 00:52)barden Skrev: Cool nok. Så mangler du bare erfaringer med Shift tasten. Griner

En rensning af tastaturet kan gøre det, så bør alle taster virke igen Blink med øjet
Svar
#17
Jeg har været så smart at endnu engang knække en benzinførende plastikdims ved at køre for stærkt over et bump.
Efter at have prøvet flere gange med silikone må jeg konstatere at det ikke kan holde trykket, så nu vil jeg prøve legolimen som en midlertidig løsning indtil jeg får løn.

Er der noget blandingsforhold jeg skal tænke på?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(24-08-2012, 07:32)Baddi Skrev: Er der noget blandingsforhold jeg skal tænke på?

Svaret her er nok lidt for sent for dig, men så kan andre der kommer forbi måske få glæde af det Smil

Nej, der er ikke noget egentligt blandingsforhold. acetone fordamper hurtigt, og er limen blevet for stiv i krukken hælder du bare lidt mere acetone over igen, så skulle det gerne kunne bruges igen.

Konsistensen skal bare være sådan, at der kan smøres ud uden at løbe. Mit var derfor måske en lille smule for tyk, men det blev gjort på bagsiden, så det gjorde ikke noget Grin
Speedfight número dos
Svar
#19
Kan man ikke bare bruge sådan en limpistol med varm lim`?

Kommer nok til at skulle fuske lidt med en scooter?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#20
Ved godt det er en gammel tråd, men husk og bor hul for enden af revnen, ellers går den med 90% sikkerhed vider lige meget hvor godt i limer. Cool
Svar
#21
Jeg skal til at lime campingvogns vinduer, så jeg er ved at lave lim som du har sagt. Så må jeg se om det virker.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: