Søg Garagen Hej Gæst! Register

4-Takter pludselig død i det!?
#1
Her i dag ville jeg lige se om det gav noget at klippe lidt af nålen i karburatoren, da jeg er usikker på dette klippede jeg kun ca. 1mm af. Desuden havde den der gummipakning der er lige under låget udvidet sig så meget at den stak ud over låget og derved gør at det ikke tætner 100%.
Er det pga nålen eller pakningen den er blevet vildt sløv næsten somom der er alt for tunge ruller i,!?. Jeg troede nemlig slet ikke den ville kunne køre hvis der er utæt mellem låg og karburator?! Der er ikke nogen forskel at høre på motorlyden eller noget!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nålen er ihvertfald ødelagt, og kombinationen med en forkert placeret (måske utæt) vacummembran, vil svække motoren - helt klart.

I stedetfor at klippe i nålen (for dælen da), så klip noget af tappen i plastiklåget så den er plan med lågets inderside, det er nemlig en begrænsning, der forhindrer gasspjældet (og derved nålen) i at kunne åbne helt op.

Ny vacummembran bliver nok også nødvendigt, da gummi jo har det med at danne sin egen form hvis det sidder forkert.
Svar
#3
Ja jeg ved det godt har for længe siden set herinde at det gir lidt at klippe nålen, så i går var jeg endelig modig/dumdristig til at prøve, men er nu også ret sikker på det er gummiet der er skyld i det!
Er der tilfældigvis en som ved om jeg kan bruge dimsen der med gummi rundt om fra en anden scooter, de får nemlig først dele hjem til 4 takter d 8/1-07 hos T-hansen og det skal gå tjept da jeg ikke gider at cykle på job....min cykel er endnu mere færdig end min scooterSmil
Svar


Forum spring: