Søg Garagen Hej Gæst! Register

Til Giantco Freaks
#1
Vi er en del der har købt de små nye skævøjede scootere.
De køre faktisk rigtig godt.
Jeg er ikke så meget inde i andre modeller af scotere, da dette er min første.
Men navnet Listo ryger op igen og igen, er det den samme scooter ?. Nej det er det ikke, men der bliver lavet en fandens masse forskellige modeller på den selv samme fabrik. Altså opbygning og især motor er det samme.
Om det er en Giantco 30 eller 45 er ligemeget, det sidder kun i skiven.

Lidt om min Giantco Sort/Gul 30km/t.
Har pillet skiven ud, og det giver effekt.
Til 299,- kan man købe en CDI box, der tillader nogle flere omdregninger, og så render den 63 km/t ( på dit speedometer viser den ca 10 km for meget, altså omkring 70 km/t.
Der sidder en lille studs i luftfilteret lige inden for der er en del mindre end den der sidder lige udenfor. Har pillet den ud, men så dør den når der gives fuld gas. Hmm får den så for lidt at leve af ?

Håber i vil være med til at give jeres meninger og erfaringer videre til os der ikke er så kloge på det her område.

Med venlig hilsen Jabr2112

Overskrift ændret.JPS
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du skal dysse op men det er lidt tvivlsomt hvor hurtigere den vil køre og så forsvinder den fine benzin økonomi. Stil dig tilfreds med de 60, det vil være nok til at politiet standser dig :oops:
Svar
#3
Har også pillet det der rør i luftfiltret,det er en Texas/Baotian, og måtte dyse en del numre op, hvor mange helt præcist husker jeg ik mener der sidder en str 92 dyse i nu, og standard størrelsen var 66!
Den trækker mærkbart bedre men giver ik rigtig noget i toppen, og min benzøkonomi er fin kører ca 45km/l.
Svar
#4
Cykelløs Skrev:Du skal dysse op men det er lidt tvivlsomt hvor hurtigere den vil køre og så forsvinder den fine benzin økonomi. Stil dig tilfreds med de 60, det vil være nok til at politiet standser dig :oops:
er du blevet nakket af de flinke mænd i blåt jakkesæt? GrinerGrinerGriner
Giantco
Svar
#5
dyse 90-92 kører giantco godt med. nålen skal et hak op, og luftblandningen skal lige justeres, så trækker og kører den som en drøm..
jeg har ordnet min brors, kun pillet skiven og smidt en dyse 92 i. og den kører mellem 65-70..
fin justeringerne har meget at sige.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kan en Giantco køre som en drøm? Fortvivlet
GrinerGrinerGrinerGriner
Giantco
Svar
#7
Citat:er du blevet nakket af de flinke mænd i blåt jakkesæt?
Næ...hvorfor tror du jeg hedder cykelløs? :roll:
Fordi jeg ikke selv køre på dem Griner Det overlader jeg til knægten og andre bekendte Grin
Svar
#8
Faxer-Fox Skrev:Kan en Giantco køre som en drøm? Fortvivlet
GrinerGrinerGrinerGriner

De kører faktisk rigtig godt, nå bare den rigtige mekker har klargjort dem, én lille fejl kan resultere i at man får en helt forkert opfattelse af køretøjet.
Svar
#9
Faxer-Fox Skrev:Kan en Giantco køre som en drøm? Fortvivlet
GrinerGrinerGrinerGriner

Skal vi ikke ligge en dæmper på "Thansen er bare skod og intet fungere hos dem"-dillen..?
Specielt hvis du ikke selv har nogle personlige erfaringer med Giantco kan jeg ikke se hvor du nedtaler scooteren hele tiden.

Lad folk basere meninger på virkelige facts og erfaringer, og ikke bare hadekampagner.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
SLK Skrev:
Faxer-Fox Skrev:Kan en Giantco køre som en drøm? Fortvivlet
GrinerGrinerGrinerGriner

Skal vi ikke ligge en dæmper på "Thansen er bare skod og intet fungere hos dem"-dillen..?
Specielt hvis du ikke selv har nogle personlige erfaringer med Giantco kan jeg ikke se hvor du nedtaler scooteren hele tiden.

Lad folk basere meninger på virkelige facts og erfaringer, og ikke bare hadekampagner.
Ok, undskyld :P
Giantco
Svar
#11
Dette er faktisk lidt pinligt for mig at indrømme, men er begyndt at tænke på at købe en Giantco Sprint 30 km/t, da den er så billig. Men nu tænker jeg også en del på tyngdepunktet, vejgreb, og plads til evt. en bag på, og plads til en kasse øl eller lignende ved føderne. Men hvordan er disse forhold egentlig?

Prøvede kun lige hurtigt, syntes godt nok at den trak møg langsomt, men et lidt større forrør og nye rulller, og fjernet skive kan vel ændre på det?

Så lagde ikk mærke til det andet, men hva syntes i andre?

Jeg har selv den vane, bl.a. på cykel med at ligge ig godt ned til siden når jeg drejer, hvilket man sikkert også kan på en raptor, og på de andre scootere jeg har prøvet (der i blandt SFX, Stalker, Nrg og nogle andre jeg ikk lige kan huske navnet på)
Men de var jo også lidt strørre, og med lidt større hjul?
Giantco
Svar
#12
den ligger på vejen som den gode gamle jog gjorde det (efter min mening den knallert med de bedste køreegenskaber)
der er ikke meget plads under sæddet, men en hjelm kan der dog godt lige være.
der er åbent "handskerum" foran, og trinbrættet er jeg nu ikke sikker på om der kan være en kasse øl?? ikke noget jeg drikker så har af gode grunde ikke tjekket det.
Svar


Forum spring: