Søg Garagen Hej Gæst! Register

Service og speedometerkalibrering?
#1
Man undrer sig!
Nu har jeg lige været til 5000 km service, og på værkstedet har man åbenbart et fast ritual.

Hver eneste gang jeg har været til service, er max hastigheden gået en anelse ned ifølge speedometret. Den reelle tophastighed ser derimod ikke ud til at ændre sig nævneværdigt.

Som sprit-ny viste den raskt væk 37 som max. på jævn vej, med normal drift omkring 35. Siden er det gået tilbage. Før 5000 service kunne jeg med hiv, sving og lang ventetid presse meteret op på ca. 35,5.
Min GPS siger da 31, men af en eller anden årsag kan den ikke vise 30. den går direkte fra 29 til 31, så præcisionen er det så som så med.

Ved normal drift har jeg de sidste 2000 km holdt mig omkring 33-34 på meteret, hvilket GPS'en tolker som 29.

Jeg har siden 5000 service forsøgt at holde nålen som jeg plejer, men den første nogenlunde kontrollerede tankning viser 32,5 km/l Fortvivlethock:
Det er også som om toppen igen er gået en anelse ned. Nu er det som om 'normal' drift bør ligge omkring 32-33 på nålen. (mangler endnu at foretage GPS måling)

Der er igen skiftet ruller, tændrør og de der slidskiver, som åbenbart er unikke for Kymco/Agility.

Jeg kan forstå, at fjernelse af oliefilm mm. i speedo'en kan mindske koblingen til magneten med viseren, men burde evt. olie ikke for længst være væk nu? De tidligere gange har man hårdnakket hævdet IKKE at have rørt ved speedometer mm.

Kan der være indkøring af nye dele, før økonomien vender tilbage til normal igen?
Mind you, mit seneste normalbillede før service lå på 36-37 km/l. Kørselsmønstret betår i øjeblikket for det meste af ture på fra 3 til 8 km ad gangen, hvilket dog vil ændre sig på onsdag. (arbejdskørsel kommer da op på ca. 15 km hver vej)

Eller forsøger man fra værkstedets side at 'tvinge' mig ud i af køre ulovligt? (mek'eren har gentagne gange uopfordret i mit påhør udtalt, at maskinen ville køre MEGET bedre med begrænsningerne fjernet)
Jeg vil helst ikke tro på det med 'tvingeriet', men ...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
den vil så også have det bedre uden begrænsninger i Smil
Svar


Forum spring: