Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dit værste styrt !
#1
Alle med en 2-hjulet har (formentlig) prøvet at se verdenen i en sær vinkel Griner

Mit eneste (og dermed værste Fortvivlethock: ) styrt skete således.:

Vinteren 2002. Det var iskoldt og Big'en kørte glad 60-70 km/t ned ad bakke mod en rundkørsel. Ved rundkørslen gasser jeg ned, men Big''en var ikke helt med på den ide!

Klarer rundkørslen med bravour, og fatter NADA, stadig fuld skrue. Kører kort derefter over en chikane, stadig fattende nada og med fuld skrue, og af 2 grunde, enten drejer jeg styret eller også trækker jeg håndbremsen imens jeg er i luften, styrter jeg. Da jeg lander igen forsvinder Big'en under mig....

Gnister, larm, is, sne og benzin fyger omkring mig, men efter 8-10 meters glidetur stopper jeg. Rejser mig op, tager Big'en og flytter den fra vejen. 2-3 biler, som lå bag, passerer (!?).

Min 4.500 kroners Peak Perfomance læderjakke er flået i laser fra højre hånd til skulder, højre bukseben og ditto regnsæt er brændt væk......der er bar og hel, uskadt hud synligt over 30-40 cm. Big'en fik et par skræmmer på skjoldende og lækkede lidt benzin, men ikke mere.

MORALE : brug karburatorvæske. Jeg selv bruger ca. dobbelt op end skrevet på dunken :wink: Det sker der ikke noget ved.

ANBEFALES !

Godt Nytår
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mit værste styrt foregik på en mc med ca. 120 km/t(alt for hurtigt indrømmer jeg), i 1985. Jeg kom kørende på en lang lige landevej ude på landet, og da vejen så endelige drejede, og jeg skulle bremse ned, svigtede bagbremsen og da jeg forsigtigt brugte forbremsen(desværre under drejningen) så skred MC'en under mig, så jeg gled hen ad asfalten sammen med mc'en, og ud på en mark.
Jeg havde heldigvis lædertøj med diverse beskyttelse mod styrt på(og naturligvis hjelm), så jeg slap med skrækken. Men jeg havde da ondt i arme og ben, og MC'en fik nogle skrammer iform a' bøjet understel, smadret sidespejl, lidt buler i udstødningen og et bøjet koblingsgreb. Men den kunne da heldigvis køre videre bagefter.

På knallert har jeg haft 4 styrt på 33 år. Det 1. skete i 1972 på min allerførste knallert(Tomos Cross), på en isglat vej i København(NV kvarteret), hvor jeg en vinterdag kommer "drønende" med 30km/t, Smil og skal til og bremse, og resultatet blev at jeg lagde mig ned, og gled vel omkring 10m, hen ad vejen. Heldigvis kom der ingen biler, så jeg slap med skrækken, og kørte videre med forsigtighed.

Det andet styrt skete på en meget våd vej ved Rådhuspladsen(skindergade), hvor en kvinde med barnevogn beslutter sig for at hun vil over på den anden side uden at se sig for, så jeg bremser alt det jeg kunne, med det resultat at jeg ryger på røven og stopper ca 1m. fra barnevognen. Hun spørger så, om der skete noget!!??? med mig, og her kunne jeg altså ikke holde min kæft i . Jeg kom med alt hvad det danske sprog indeholder af bandeord(og lidt til).

Det 3. styrt skete lige efter Langebro mod Tivoli, hvor jeg skulle til højre, og her skred jeg på et vådt dæksel, og undgik med nød og næppe en bus der skulle samme vej. Men jeg kom da op og kørte videre.

Det 4. styrt skete på en lille vej ved Ringsted, hvor jeg skulle dreje til venstre, jeg havde så lidt for meget fart på min Yamaha 4gear, og resultatet her blev, at jeg røg ind på en mark og slog mig lidt hist og her. Styret på Yamsen sad skævt, men med lidt vold blev det rettet op igen, så jeg kunne køre videre med en lidt lavere hastighed Smil.

Og så har jeg ellers holdt mig oprejst lige siden heldigvis. Smil
Svar
#3
Har ikke haft nogle.. Køre som en drøm Grin
Svar


Forum spring: