Søg Garagen Hej Gæst! Register

En melding fra den gamle.
#1
Stig ved det men om i andre ved det aner jeg ikke. Men jeg har sat mig på skolebænken igen efter endt arbejdsprøvning.
Jeg har så valgt Handelsskolen. Der er jeg halvvejs med en HG for voksne. Jeg må sige at det var hårdt i starten at få den gamle knold igang igen. Men det har rullet godt frem til jul. Jeg valgte at tage erhvervsøkonomi på et højre niveau end HGV´n var berammet til. Jeg fik min læres og uddannelseslederens tilladelse. Det blev som selvstudie men hva jeg blev da færdig først i December med det. Skulle så lige afleverer 2 stk case en på D og en på C. Resultatet af det arbejde blev at min årskarakter i Erhvervsøkonomi Niveau C blev 11.
Men det er ikke det eneste fag jeg har knolket med. Der var også Engelsk på C niveau det gav en årskarakter på 9. Og ikke mindst IT der gav det et 10 tal i informationsteknologi og et 9 tal i itværktøjer.

Jeg starter op igen den 4 Januar med at skulle til en Case i IT. Den skal jeg så op og forsvarer den 11 Januar. Men inden da har jeg lige en tværfaglig den 8 Januar som også skal forsvares. Og den 15 Januar tager jeg så hul på sidste halvleg. Og skulle gerne sætte huen på hovedet i Juni 2007.

Ind imellem dette smider jeg den ene ansøgning efter den anden ud for at finde en læreplads indenfor Økonomi. Skulle nogle kende steder der ikke liiiige ligger for langt væk fra Fredericia må i gerne sende et link via en pb.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvem sagde, at gamle hunde ikke kan lære nye tricks, eh ? :thumpup:

Ikke for at hælde malurt i bægeret, men ..

På min gamle arbejdplads, der ophører nu til nytår (funktionerne bliver delvist videreført i en ny matodont i Ballerup!) måtte vi sige farvel til vore IT-folk. Begge med 20 års erfaring, men tror i, at Forsvaret kunne tilbyde dem ansættelse andetsteds?

Jo da. Til begyndelsesløn som nyudlærte! Ond

Det er ifølge min bror det samme overalt. IT er bare noget man har. Det kræver ikke uddannede og dyre folk.

Forsvarets centrale IT funtion hyrer folk i stor stil. Direkte fra AF!

Den ene af vore folk tager foreløbig en tur på skolebænken, mens den anden er startet for sig selv som konsulent!
Svar
#3
Nu er det ikke lige IT jeg vil arbejde med men regnskaber. It´n kommer som en sidegevinst til den arbejdsgiver der tager mig i lærer. Indtil da har jeg dog moret mig mange gange i timerne når man havde IT. Har flere gange fungeret som hjælpelærer når der var for meget tryk på til at læren kunne hjælpe andre.
Svar
#4
Jeg kan så lige komme med en melding mere. Jeg smed 4 ansøgninger afsted vedr. en læreplads som Økonomielev og har fået svar fra de 3 om at jeg stadig er med i opløbet om en samtale. Den sidste har jeg ikke hørt fra endnu de skal også lige have lov til at starte op igen efter jul & nytår.
Svar
#5
Skal man lige fylde lidt mere på denne tråd?.

Var et en tværfaglig eksamen i mandags fik et 10 tal. Imorgen skal jeg så liiige op i informationsteknologi. Så er det slut i denne omgang med de eksamener, hader dem som bare pokker. Så starter man op på sidste halvår på mandag.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Som ovennævnte tår fortæller så skulle jeg til eksamen i informationsteknologi idag. Resultatet blev et 11 tal.
Svar
#7
Det kører da bare for dig, fine karakterer må man sige. :wink:
Svar
#8
Yep. Men det er også nu jeg har chancen for at skifte spor igen. Så jeg knokler bare derud af for at nå mit mål.
Svar
#9
Det er imponerende. Grin
Jeg er nok for gammel nu til noget som helst :oops:
Og huskeren er ikke hvad det har været :?
Jeg har dog overvejet at genoptage mit tidligere hverv som MC mekaniker igen men der er mange ting der skal være i orden og så vidt jeg har forstået er det ikke så nemt at få tilladelse til et værksted mere og det er også så hundedyrt at "leje sig ind" alle steder.
Her ville det være dejligt med lidt input fra dem der allerede har sådan et, Parkhave, Cityscooter, Scoot m.fl.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg må også sige at de karaktere, er imponerene. :thumpup: :bow:
Svar
#11
Cykelløs Skrev:Jeg har dog overvejet at genoptage mit tidligere hverv som MC mekaniker igen men der er mange ting der skal være i orden og så vidt jeg har forstået er det ikke så nemt at få tilladelse til et værksted mere og det er også så hundedyrt at "leje sig ind" alle steder.
Nu ligger jeg ikke inde med et værksted, men en af mine tidligere kolleger lå og rodede (gør muligvis stadig!) med biler i sin fritid.
Havde du brug for en 10-15 år gammel Renault Clio i brugbar stand, så var han manden.
Så var det, at kommunen kom rendende og pålagde ham alverdens miljø-afgifter, da han åbenbart drev værksted på privatadressen.

I hvert fald flyttede han, men om det blot var for at holde det offentlige stangen lidt længere (ny kommune, naturligvis! :goodbye: ), vides ikke.
Svar
#12
Ja, det er nemlig det jeg mener.
At rode i en garage kan man gøre lejlighedsvis men ikke dagen lang.
For at "kunne være i fred" skal tingene være i orden og det er ikke så nemt. Man skal have plads til en hel del ting og de mest basale reservedele ellers tager det syv år og en sommer at gøre sig færdig.
M.a.o. kræver det plads og tilladelser, revisor m.m. Det er det der holder mig tilbage.... Græder
Svar


Forum spring: