Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco's nye 700cc Flagskib!
#1
Hej scooterfreaks.

Her har I så Kymco's nye dollargrin - ja, det er squ en scooter 8)

7oo kubik, 60 HK og en topfart på 170 km/t.

Pris 9.900 Euro i scooterens hjemland, Italien.

Den minder designmæssigt lidt om CF-Moto's V3'er, kan være det blir fremtidens scooter-design.

Link: http://www.cyberscooter.it/modelli/proto...ter700.htm

mvh.
At style en scooter, - er ligesom at sminke en gris...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
MoxRacing Skrev:Her har I så Kymco's nye dollargrin - ja, det er squ en scooter 8)

Hvad er egentlig definitionen på en scooter? At den har variomatik istedet for gear og kædetræk? Små hjul? Den her sag ligner en typisk MC.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#3
Det er en MC, men har en scootermotor monteret Smil.Prisen er i danske kr. li' godt 75.000 kr, før alle afgifter, så den dukker aldrig op herhjemme tror jeg. Vi har jo også den kinesiske udgave til ca 35.000 kr herhjemme(kan ikke lige huske navnet på den).


Btw. Kymco er en Taiwaneser. Smil
Svar
#4
Det er vel hverken fugl eller fisk - en kloning ml en mc og en maxiscooter.

Her kommer betegnelsen MCscooter nok mest til sin ret.

Ad definition på scooter - som Johnny er inde på, er det nok noget med variomatik, bæltedrev og små hjul, men ved ikke lige om den med variomatikken holder helt. På de gamle Vespa'er og Lambretta'er var der jo traditionelt gammeldags gear med kobling og håndgear, - og det var da scootere i ordets oprindelige betydning.

Her er lige et link til den kinesiske mcscooter som kan fåes i DK:
http://www.geely.dk/model.asp?id=92

Mvh.
At style en scooter, - er ligesom at sminke en gris...
Svar
#5
MoxRacing Skrev:Ad definition på scooter - som Johnny er inde på, er det nok noget med variomatik, bæltedrev og små hjul, men ved ikke lige om den med variomatikken holder helt. På de gamle Vespa'er og Lambretta'er var der jo traditionelt gammeldags gear med kobling og håndgear, - og det var da scootere i ordets oprindelige betydning.Mvh.

Tja, så er det vel selve designet med små hjul og opret kørestilling og fodplade bag skjold der gør noget til en scooter.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Efter min mening er en scooter (gammel Vespa såvel som 45-scooter) et køretøj, der er let kan betjenes af enhver mand/kvinde, imens man sidder nogenlunde tørskoet. Og som ikke kræver, at man har kørt MC før.
Så set med mine øjne er den Kymco 700 mere en "landevejs-krydser" end en scooter, især da den vejer 200 kg Ond .
Ja, den er altså for tung til at være en scooter, synes jeg.... :trumpet:
Svar
#7
Ja, det var vel oprindeligt et behov for, at man kunne bevæge sig tørskoet omkring på 2 hjul, at de forfængelige italienere opfandt scooteren. Med sådan et transportmiddel kunne Luigi komme rundt i sin stiveste habit, bevare pressefolderne i habitbukserne, og undgå at få skidt og møg på de blankpolerede dariosko - Man skal vel se ordentlig ud, når man skal ud og synge serenader for signorinaen Frækhyy:


Så sammenligner man Kymco BIKESTER 700 med traditionelt Vespa-design, så har den jo ikke en kølle at gøre med en scooter, som flere også påpeger. Nærmere en mc med scootermotor, som Jps skriver.

Med det voksende marked for maxiscootere, blir det spændende at se hvad fremtidens scooterdesign har at byde på. :roll:


Mvh.
At style en scooter, - er ligesom at sminke en gris...
Svar


Forum spring: