Søg Garagen Hej Gæst! Register

2 takt vs 4 takt
#1
Hej BS.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet ang en ny knallert ( jeg har en apollo orion 4 takt ) og jeg har set der mange der synes at 4 takt er bedst, mens andre siger 2 takt.
Så ville høre jeres mening om det.

Vh Emil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lovligt er den primære forskel, at 4-takteren bruger mindre benzin og er mere lydløs. 2-takteren er til gengæld en smule nemmere at vedligeholde. Ydelsesmæssigt er der ikke den store forskel eftersom de jo begge er ændret fra importøren til at overholde de danske regler.

Taler vi derimod om ulovlig er 2-takteren helt overlegen - både med hensyn til hvor nemt det er at få mere ydelse ud af den, og hvor meget man kan komme op på.

Cool
Svar
#3
Jeg vil stadigvæk holde fast i min 2-takter. (Pgo pmx sport)
2-takts maskine, 32-35 km/l- Afhængig af din kørsel, kan sagtens følge med i andres optræk. Smil
Standard er min maskine.
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
#4
Vil sige at det kommer an på hvilken rute du skal køre.. Jeg havde 19km hver vej, og det var en lang landevej, så kørte på en 4takter uden begræsninger, for så var det ca 40km/l med 50-55km/t hele vejen.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#5
(25-02-2011, 23:05)Jes P Skrev: Vil sige at det kommer an på hvilken rute du skal køre.. Jeg havde 19km hver vej, og det var en lang landevej, så kørte på en 4takter uden begræsninger, for så var det ca 40km/l med 50-55km/t hele vejen.

Holder mig også til 2takter, ligeså længe der stadig kun er Kina 4taktere her til lands Grin. Dvs. den eneste undtagelse fra den regel, er Kymco Super 8 som jeg har prøvet Grin. Men trinbrædtet er desværre lavet til kineserfødder og ikke til mine "B&W fødder" Grin.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(25-02-2011, 23:16)Jps Skrev: Holder mig også til 2takter, ligeså længe der stadig kun er Kina 4taktere her til lands Grin. Dvs. den eneste undtagelse fra den regel, er Kymco Super 8 som jeg har prøvet Grin. Men trinbrædtet er desværre lavet til kineserfødder og ikke til mine "B&W fødder" Grin.

Der er da en Rieju 4takter Grin.
[Image: pic_63.jpg]
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#7
(25-02-2011, 23:30)Jes P Skrev: Der er da en Rieju 4takter Grin.
http://www.tmpparts.dk/graphics/interface/pic_63.jpg

Tror ikke str. 48 i støvler kan være der Blink med øjet.


Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(25-02-2011, 23:16)Jps Skrev: Holder mig også til 2takter, ligeså længe der stadig kun er Kina 4taktere her til lands Grin. Dvs. den eneste undtagelse fra den regel, er Kymco Super 8 som jeg har prøvet Grin. Men trinbrædtet er desværre lavet til kineserfødder og ikke til mine "B&W fødder" Grin.

Men der er jo også Piaggio Fly, 4-takter. Ved dog ikke om det er en kinøjser? Grin

Svar
#9
(25-02-2011, 23:50)barden Skrev: Men der er jo også Piaggio Fly, 4-takter. Ved dog ikke om det er en kinøjser? Grin


Er den sikkert, og den er for lille til mig. Smil

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Forskellen er ikke rigtigt noget som er nødvendigt at tage i videre betragtning, men det der er nødvendigt, er at stort set alle 4-taktere kommer fra Kina. En Kina scooter er ikke nødvendigvis dårlig, men den kræver ekstra vedligeholdelse, og levetiden er ikke så lang som på en kvalitets scooter. Min anbefaling er at kigge på fabrikant, og så vælge ud fra et godt mærke. Begge motortyper har sine fordele, men ved at vælge en knallert der er ordentligt sammensat, så syntes jeg det er lige meget, og forbrændingen foregår i 2 eller 4 takter Blink med øjet
Vidste ikke hvad jeg ville skrive her, så jeg skrev dette :D
Svar
#11
(26-02-2011, 05:33)V2# Danny Skrev: men det der er nødvendigt, er at stort set alle 4-taktere kommer fra Kina. En Kina scooter er ikke nødvendigvis dårlig, men den kræver ekstra vedligeholdelse, og levetiden er ikke så lang som på en kvalitets scooter.

Godt punkt Danny. Der findes dog også kvalitets 4-taktere med en moderne konstruktion - for eksempel min Neos 4T eller Honda Zoomer. De koster så tilgengæld også derefter...

   

Cool
Svar
#12
Hej
Hvad med Yamaha Neos 4 T ?
http://www.yamaha-motor.dk/dk/produkter/...=techspecs
Jeg ved ikke om den er stor nok ?
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar


Forum spring: