Søg Garagen Hej Gæst! Register

Billig sikkerhed.
#1
Gode sikkerhedtips til ca. 100.- Kr.

Jeg har fornyelig købt denne alarm, til nette sum af 54.- kr, inkl. porto fra den engelske eBay. For at finde alarmen på eBay, gå til http://www.ebay.co.uk og søg efter "scooter alarm" Så skulle du finde denne alarm. Den kommer fra Hong Kong, og der ikke betales moms eller andre gebyrer. På grund af den ringe værdi alarmen har. Denne alarm kan også købes i DK, men så koster den omkring 200.- Kr.
   

Honest alarmen, hyler med 120 db. Dette skulle være nok til at skræmme selv døveste tyveknægt væk. Selv når alarmen skulle befinde sig under sædet på scooteren. Det er bevægesesalarm med een fjernbetjening, den køre på et 9 volts batteri (medfølger). Fjernbetjeningen virker ca. 30m. Dimensioner:. L90mm x B45mm x h 30mm.

GPS advarsels klistermærker. Har en god præventiv effekt på langfingere tyveknægte. Man kan få et ark a' 6 stk. for 45.- kr. inkl. porto på QXL. Skriv "gps scooter" i søgefeltet på http://www.qxl.dk for finde dette klistermærke. Du kan evt. gå direkte ind på http://folieshop.dk, og prøve at bestille via mail. Hvis du ikke er QXL kunde.
   
Klistermærket er 50mm. I diameter. Og skulle kunne modstå vejr og vind i en del år.
Kymco agility 2006, Yamaha Jog R 2003, Piaggio Typhoon 2004. PGO New Ligero 2010, Aprilia Sportcity One 50 2009, Vespa Lx 50 2T 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Der er bare det lille MEN, at hvis den ryger i stikprøvekontrollen, så tager postdanmark 180,- kr. for at toldbehandle den..
(I dette tilfælde for at finde ud af om der skal told på.)
Har prøvet det med en omformer, som jeg kun kunne finde i U.S.A. eller Japan.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#3
(15-02-2011, 13:42)retropsnart Skrev: Der er bare det lille MEN, at hvis den ryger i stikprøvekontrollen, så tager postdanmark 165,- kr. for at toldbehandle den..
(I dette tilfælde for at finde ud af om der skal told på.)
Har prøvet det med en omformer, som jeg kun kunne finde i U.S.A. eller Japan.

Sludder, køb i ikke EU-lande for under 165.- kr. er ikke momspligtige. Det vil sige varens pris + porto skal være under 165.- kr. Jeg ved ikke hvad din omformer kostede, og hvilken porto du har betalt. Men det er sikkert mere end de 165.- kr. siden du er blevet straffet. Fortvivlet

Uddrag fra SKAT:

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og eventuel punktafgift. Du skal således kun betale told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.). Du skal betale moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

Varer, der sælges via internet, annonceres typisk til en pris uden told, moms, punktafgift og eventuel fragt. Det betyder med andre ord, at den samlede varepris kan beregnes som den annoncerede pris, tillagt transportomkostninger, told og moms og eventuelt punktafgift.

Det lyder lidt kringlet, jeg tror det er de færreste mennesker, som forstår SKAT's volapyk-sprog, men skulle vist være god nok.
Kymco agility 2006, Yamaha Jog R 2003, Piaggio Typhoon 2004. PGO New Ligero 2010, Aprilia Sportcity One 50 2009, Vespa Lx 50 2T 2011.
Svar
#4
(15-02-2011, 13:52)godtnok Skrev: Sludder, køb i ikke EU-lande for under 165.- kr. er ikke momspligtige. Det vil sige varens pris + porto skal være under 165.- kr. Jeg ved ikke din omformer har kostet, og hvilken porto du har betalt. Men det er sikkert mere end de 165.- kr. siden du er blevet straffet. Fortvivlet

Uddrag fra SKAT:

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og eventuel punktafgift. Du skal således kun betale told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.). Du skal betale moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

Varer, der sælges via internet, annonceres typisk til en pris uden told, moms, punktafgift og eventuel fragt. Det betyder med andre ord, at den samlede varepris kan beregnes som den annoncerede pris, tillagt transportomkostninger, told og moms og eventuelt punktafgift.

Det lyder lidt kringlet, jeg tror det er de færreste mennesker, som forstår SKAT's volapyk-sprog, men skulle vist være god nok.

Så kringlet, er det nu heller ikke, når det gælder om, hvornår, der skal betales. Det er straks lidt værre, når man skal finde kategorierne og punktafgifternes størrelse Blink med øjet .

Som du selv skriver. Koster varen inklusive forsendelse og lokal "moms" - dvs. hele det beløb du skal betale på nettet - under 80 kr., kommer der ingen ekstraudgifter. Bliver beløbet mellem 80 kr. og € 22, skal der betales dansk moms og evt. punktafgift + Postdanmarks gebyr på 160 kr. for at kradse pengene ind. Bliver beløbet over € 22, skal der lige inden, man beregner momsen, også tillægges den rette toldprocent.

Især amerikanere, kan have nogle ret kradse leveringsomkostninger, så pas på, at varen ikke lige pludselig kommer til at koste det dobbelte eller mere, når du henter fra poshuset Fortvivlet .

De helt grelle overraskelser kan komme, hvis man køber f.eks. bøger på Amazon, hvis man ved en fejl, er kommet ind på Amazon.com (USA), og ikke Amazon.co.uk (England, EU). Så kan en bog til en lille hundredelas, pludselig stå en i over 300 kr., fordi den kommer fra USA, og ikke England ( har prøvet Flov ).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Hej
Har set nogenlunde den samme alarm i DK, tro nok det var i Gul&gratis. Men den annonce findes ikke mere. Tro nok at han tog 160,- eller deromk.
Ville nemlig også gerne have en.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der står li'som osse "den kommer fra Hong Kong" i 1. indlæg..
Mig bekendt er de da ikke med i EU..

JA moms skulle jeg betale men jeg skrev intet om at der skulle betales told,
men at PostDanmark tager 180,- kr. for at behandle den, hvis den ryger i stikprøvekontrollen..

Og det er ligegyldigt om du køber en æske skruer til 20 kr., eller et tv til 5000 kr.
Det er postdanmarks ekspeditionsgebyr..

Mit eksempel:
Omformer 400,-
Moms 100,-
Gebyr 180,-
Total 680,-
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#7
(15-02-2011, 17:30)retropsnart Skrev: [...]
Og det er ligegyldigt om du køber en æske skruer til 20 kr., eller et tv til 5000 kr.
Det er postdanmarks ekspeditionsgebyr..

Skruerne til 20 kr., er under grænsen på 80 kr., så der er heller ikke noget gebyr til Postdanmark Blink med øjet . Det er ikke et ekspeditionsgebyr, men et toldklareringsgebyr. Jeg ved ikke, om det er steget, men sidst, betalte jeg 160 kr.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
(15-02-2011, 17:30)retropsnart Skrev: Og det er ligegyldigt om du køber en æske skruer til 20 kr., eller et tv til 5000 kr.
Det er postdanmarks ekspeditionsgebyr..

Ekspeditionsgebyret er på 160,- og ikke 180,-. Og gebyret pålægges ikke varer, til en pris under 80,-

Citat:Varens værdi - Hvor meget skal jeg betale?
Under 80 kr. - Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
80 - 1.150 kr. - Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 kr. - Du skal betale moms, told og importgebyr


Importgebyr
Ved indførsel af varer i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT. Til dækning af omkostninger ved dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1. januar 2010 et importgebyr på 160 kr. inkl. moms pr. forsendelse for varer over 80 kr.
Svar
#9
I stand corrected.. Flov
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Her er en toldberegner til en anden god gang.

http://www.toldpriser.dk/
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
#11
(15-02-2011, 17:40)kragen Skrev: ... gebyr til Postdanmark Blink med øjet . Det er ikke et ekspeditionsgebyr, men et toldklareringsgebyr....

Som opkræves med en imponerende ildhu. I "gamle dage" med stikprøver var der en god chance for at slippe igennem med en pakke, men det fik man gjort en brat ende på ved at tilbyde posten et gebyr for at checke pakkerne og deklarere dem - et gebyr som ligger pænt over deres faktiske udgifter og som betales af modtageren og dermed ikke belaster samfundsøkonomien.

Selv om det irriterer mig at betale det, så er det faktisk smart. Man lukker et hul, reducerer belastningen på toldvæsnet, øger told-provenuet eller reducerer importen (begge dele er godt for statsfinanserne), støtter det skrantende postvæsen og det hele financieres 100% af borgerne uden at man har brudt sit løfte om et skattestop. Der sidder en embedsmand i skatteministeriet som fortjener en lønforhøjelse...

Cool
Svar
#12
(16-02-2011, 10:00)Runnerdude Skrev: Som opkræves med en imponerende ildhu. I "gamle dage" med stikprøver var der en god chance for at slippe igennem med en pakke, men det fik man gjort en brat ende på ved at tilbyde posten et gebyr for at checke pakkerne og deklarere dem - et gebyr som ligger pænt over deres faktiske udgifter og som betales af modtageren og dermed ikke belaster samfundsøkonomien.

Selv om det irriterer mig at betale det, så er det faktisk smart. Man lukker et hul, reducerer belastningen på toldvæsnet, øger told-provenuet eller reducerer importen (begge dele er godt for statsfinanserne), støtter det skrantende postvæsen og det hele financieres 100% af borgerne uden at man har brudt sit løfte om et skattestop. Der sidder en embedsmand i skatteministeriet som fortjener en lønforhøjelse...

Cool

Jeg tror nu næppe, at det er en embedsmand fra ministeriet, der har haft et lyst øjeblik, men derimod snegleposten selv, der fundet et guldæg, de selv kan bestyre. Snegleposten kan nemlig være meget kreativ, når det gælder om, at øge indtjeningen. Da posten indførte det horrible gebyr på giroindbetalingskort, skete det ved, at ekspedienten i postkontoret skifter kasketten ud med en bankkasket (girobanks), så indbetalingen af girokort bliver en bankforretning, og ikke en postforretning. Hokus pokus, og der kan tages gebyr, jvnf. reglerne for bankforretninger. Det er også lykkedes, at gøre "tvungen selvafhentning" af pakker her i byen, til en ekstra serviceydelse, der vel snart også vil koste ekstra, og ikke en serviceforringelse. Lidt på linje med bankerne, der først gav "rabat", hvis folk ordnede betalinger m.m. på netbank, så det frigav/aflastede personale i bankerne, men nu lanceres som en ekstraservice - folk slipper for at gå i banken - der skal betales gebyr for. Det næste bliver vel, at man, mod ekstrabetaling forstås, bliver tvunget til den "behagelighed", der ligger i, at man selv kan/skal afhente sin almindelige post, når det passer en. Så sparer man en masse postbude, og bilerne kan så bruges til madudbringning, som vel også kaster en slant af sig. Da folk selv skal afhente deres pakker, er det jo passende, at portoen ikke mere udregnes efter pakkens vægt, men efter pakkens størrelse, da det vil give flere penge i kassen, da hovedparten af pakker, vejer fgor lidt, men fylder meget. Så slut med en lille mobilteleforn i en stor kasse med masser af "franske kartofler" til at beskytte indholdet. Gad vide, om de har glemt, hvad ideen med postvæsenet er?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: