Søg Garagen Hej Gæst! Register

Startproblem! Baotian BT49QT-12 -Rebel.
#1
Kørte en aften og satte den så for natten "udendørs" og siden har den ikke kunnet starte, ingen gnist!

Har udskiftet Starterrelæet og Tændspolen, kabel og hætte samt nyt Tændrør..

Har forsøgsvis prøvet med en CDI til en 45'er stadig ingen gnist.

Hvis jeg kobler Batteriet fra og forbinder minus "den Grønne" direkte med stellet og skiller stikket nede bag batteriet med Grøn, grøn/Hvid og Sort ledning er der den flotteste gnist.

Har forsøgt at skille alle stik samlinger og renset med kontaktrens, alle ledninger ser hele og pæne ud.

Den har været besværlig at få startet hvergang, så har kun kørt indimellem i frost og tø, saltvand etc.

Hvad kan være galt?

Tilføjelse.
Tænker på om det kunne være Picuppen! som jeg forstår det så hvis den "Picuppen" ikke giver rigtigt signal, så giver CDI'en ikke signal til tænding - Er jeg helt galt på den?
Kan man måle om picuppen virker rigtigt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Prøv følgende:
Det er kondens - sikkert fra en frostnat. Tag den ind i varmen for en nat - så er der temmelig sikkert liv i den igen.
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#3
Jeg havde en lignende oplevelse med min Texas Chili.

Det viste sig at karburatoren var fyldt med vand.
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
#4
Glemte at sige at den har stået i kælderen i et par dage, ydermere er alt sprøjtet med Kontakt spray , så de er ingen kondens, mht. vand i karb. så er mit problem ingen gnist/tænding.
Men Tak.
Svar
#5
På min var der så sølle en gnist at jeg købte nyt tændrør og ny tændspole. Desværre uden virkning.
Det kunne være det samme hos dig og det er gratis at skille din karb. ad. ;-)
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Fejlen: En kortslutning i sidebens støttefods kontakten!
Løsning: Afmonteret stik og en lus på den Grønne og Grøn/Hvid ledning!
Tak Peter.
Svar
#7
(31-01-2011, 12:42)geek4fun Skrev: Fejlen: En kortslutning i sidebens støttefods kontakten!
Løsning: Afmonteret stik og en lus på den Grønne og Grøn/Hvid ledning!
Tak Peter.

En ny kortslutning til afløsning af den gamle kortslutning. Grin

Svar
#8
Jep - Men denne virker ;-)
Svar
#9
Ja - den er KLASSISK Neutral

Jeg havde et lignende problem, som dog kun viste sig i regn. Så hev jeg den sorte ledning til CDI`en og kunne ikke slukke motoren Målløs

Til sidst kortsluttede jeg også bare det møg. Underligt skidt med disse støtteben....
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(31-01-2011, 12:42)geek4fun Skrev: Fejlen: En kortslutning i sidebens støttefods kontakten!
Løsning: Afmonteret stik og en lus på den Grønne og Grøn/Hvid ledning!
Tak Peter.

Kunne dette også være en løsning til mit problem med min Joma nitro gt4.
På reg.attest hedder den NEW ERA 50EC-8. Typen er DFL50QT-8.
Svar


Forum spring: