Søg Garagen Hej Gæst! Register

Big2 2 år gammel
#1
Big2 er nu 2 år gammel (købt og leveret D. 5.Jan 09) og den må siges at ha' været mere stabil vedr. service og reservedelsudgifter, end Big1 var.

Har ikke rigtig holdt styr på hvor meget jeg har brugt på 2'ern, men det er ikke meget. Der er skiftet rem, remskiver (bagerste), tændrør, dæk og udstødning på de 2 år.

Hvis jeg gad regne alt med i udgifterne for 2'ern, er det ihvertfald under en trediedel af, hvad jeg brugte på Big1 Grin.

Big1:
Udgifter 1.

Udgifter 2.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(05-01-2011, 00:05)Jps Skrev: Big2 er nu 2 år gammel (købt og leveret D. 5.Jan 09) og den må siges at ha' været mere stabil vedr. service og reservedelsudgifter, end Big1 var.

Har ikke rigtig holdt styr på hvor meget jeg har brugt på 2'ern, men det er ikke meget. Der er skiftet rem, remskiver (bagerste), tændrør, dæk og udstødning på de 2 år.

Hvis jeg gad regne alt med i udgifterne for 2'ern, er det ihvertfald under en trediedel af, hvad jeg brugte på Big1 Grin.

Big1:
Udgifter 1.

Udgifter 2.


Den kære Big Smil

Svar
#3
Men hvorfor ? er det dig der er blevet bedre til at passe på dine Big eller findes der en
"mandags" maskine ?
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#4
(05-01-2011, 10:50)kinamanden Skrev: Men hvorfor ? er det dig der er blevet bedre til at passe på dine Big eller findes der en
"mandags" maskine ?

Han servicer sin maskine selv, det gjorde han ik i startede med Big1.
Svar
#5
(05-01-2011, 10:50)kinamanden Skrev: Men hvorfor ? er det dig der er blevet bedre til at passe på dine Big eller findes der en
"mandags" maskine ?


Det har Søren26 sådan set svaret på. Jeg kørte til service med den det første 1½ år og det kostede mig 11.000 kr. Og den kunne godt kaldes en "mandagsscooter" men den var jo sportstunet, så slides den jo lidt hurtigere.

2'ern piller jeg sjældent ved, og den er heller ikke tunet. Der er kun forsvundet nogle begrænsninger.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så på den konto har Hotten være dyre, da jeg ved intet om at servicer den selv. Og så sku værkstedet som mig solgt miig den tjene på mig, men til gengæld har den har kørt når den skulle, Og de har ydet super service. Smil Og da jeg jo kørte 190km pr dag gennme hele sommeren fik jeg jo et fradrag så egentlig har det ik kostet mig noget udover benzin og olie ved siden af..
Svar
#7
(05-01-2011, 11:51)Søren26 Skrev: Så på den konto har Hotten være dyre, da jeg ved intet om at servicer den selv. Og så sku værkstedet som mig solgt miig den tjene på mig, men til gengæld har den har kørt når den skulle, Og de har ydet super service. Smil Og da jeg jo kørte 190km pr dag gennme hele sommeren fik jeg jo et fradrag så egentlig har det ik kostet mig noget udover benzin og olie ved siden af..

Ja, du har jo nok kunnet købe 10 nye "Hotter" på den konto Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(05-01-2011, 12:26)Jps Skrev: Ja, du har jo nok kunnet købe 10 nye "Hotter" på den konto Grin

Men intet tun, og kun 4 cylinderekit, 2 varioer, og vist 3 sæt dæk, og 3 udstødninger, ny starter motor ved 70.000km Smil alt andet er det samme endnu. så på en punkt er vi vel ens.

Jeg betaler for at få det lavet og har fået mindre dele og du er omvendtSmil men nåede de 100.000km først, håber dog jeg når de 100.000km i år
Svar
#9
(05-01-2011, 11:11)Jps Skrev: Det har Søren26 sådan set svaret på. Jeg kørte til service med den det første 1½ år og det kostede mig 11.000 kr. Og den kunne godt kaldes en "mandagsscooter" men den var jo sportstunet, så slides den jo lidt hurtigere.

2'ern piller jeg sjældent ved, og den er heller ikke tunet. Der er kun forsvundet nogle begrænsninger.

Ja det er ikke godt at "pille" Rullende øjne og tilsyneladende skal man også undgå tunkit
hvis man vil have sin Big til at køre længe
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(05-01-2011, 11:51)Søren26 Skrev: Så på den konto har Hotten være dyre, da jeg ved intet om at servicer den selv. Og så sku værkstedet som mig solgt miig den tjene på mig, men til gengæld har den har kørt når den skulle, Og de har ydet super service. Smil Og da jeg jo kørte 190km pr dag gennme hele sommeren fik jeg jo et fradrag så egentlig har det ik kostet mig noget udover benzin og olie ved siden af..

Du har været heldig at finde en god mekaniker og et godt værksted..
Rent kroner og øre ser det ikke ud til at det kan betale sig at beholde dem
når de kommer så højt op i antal kilometer.. men som Museums genstand .. jo Grin

Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#11
(05-01-2011, 15:48)kinamanden Skrev: Du har været heldig at finde en god mekaniker og et godt værksted..
Rent kroner og øre ser det ikke ud til at det kan betale sig at beholde dem
når de kommer så højt op i antal kilometer.. men som Museums genstand .. jo Grin

Grunden kan os være at når en maskine har kørt så mange km på så kort tid som min har slider det mindre på motoren, f eks min vario klarede 37.000km det første år, men den efter jeg blev job løs var færdig efter knap 8.000km fordi jeg kørte meget korte ture og by kørelse.

Men alt i alt kan jeg næppe klage over den, jeg er tæt på 79.000km med samme krumtap.
Værkstedet hvade i sommers en anden PGO ind vist en G-max som lige havde rundet 100.000km og den hvade fået skiftet en smule færre dele en Jps`og min.. stadigvæk den samme krumtap
Svar
#12
(05-01-2011, 15:43)kinamanden Skrev: Ja det er ikke godt at "pille" Rullende øjne og tilsyneladende skal man også undgå tunkit
hvis man vil have sin Big til at køre længe

Man behøver ikke undgå tunkit, man skal bare vide at der slides lidt mere på diverse dele. Smil
Og man er jo nok nødt til at rode med scooteren en gang imellem, da der jo opstår små problemer nu og da.
Jeg gad bare ikke bruge penge på service til 2'ern, da jeg mener jeg kender en del til Dr.Big, efterhånden, efter at ha' haft Big1 kørende i næsten 9 år, inden jeg skrottede den, for så senere at lade den genopstå i Version 2 Smil.

Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: