Søg Garagen Hej Gæst! Register

Går ud i tomgang
#1
Jeg har den sidste uges tid haft det problem at Kymcoen går ud når jeg slipper gassen. Jeg har ofte måtte give lidt gas når jeg starter men har jo så bare kunne slippe den igen. I lørdags var vi på værkstedet hvor jeg bad ham give den nogle flere omdrejninger i tomgang og det gjorde han, men den går stadigt ud.
Mon jeg bare skal regulerer lidt på skruen så den får endnu flere omdrejninger, eller er det mon noget helt andet?
Ja jeg ved godt at jeg er amatør, men man skal jo starte et sted. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det lyder fuldstændig som min Ked af det

Den kan ikke starte uden en anelse gas, og først efter ca. 1 minuts normal kørsel skal man ikke give gas ved stop for at holde den i gang.

Op til første service havde jeg til tider også stop-problemer, når jeg stoppede lidt hurtigt op (f.eks. rødt lys). Også efter 5-6 km.
Det forsvandt da de i forb. med service satte tomgangen lidt op.

Værkstedet siger, at alt ovenstående er normalt for Agility, men jeg ved nu ikke.

Nu er det jo ikke just 'piget', men har du prøvet at starte på kick?
Jeg kan i hvert fald kun gøre det max. 5 min. efter jeg slukkede motoren, og kun hvis den er varm!
Svar
#3
ha ha ha ha nej jeg har ikke prøvet at starte på kick,har nemli fået et mindre traume efter at jeg dagligt måtte stå og sparke på kickstarteren op til 10 gange for at få min meeeget gamle Honda Melody igang når jeg skulle hjem fra jobbet *LOL* det var derfor jeg var ude og investere i Kymcoen. Så jeg har været SÅ glad for el-starten at jeg ikke har prøvet kick endnu. Men tror du at jeg skal sætte tomgangen lidt op? Det gjorde han jo i lørdags, men måske den skal have lidt mere? Jeg var med på en kigger på værkstedet, så det kan jeg god finde ud af at gøre selv.
Svar
#4
Jeg har lige fået min tilbage fra x-service.

NU kan jeg starte på kick! :yahoo: I hvert fald op til ½ time efter nedlukning.
Der kræves stadig gas, men der er mindre tendens til at sætte ud lige efter.

De har pillet ved ventilerne. Så vidt jeg forstår sat frigangen en anelse over, hvad der er spec. Der gik den meget bedre, fik jeg at vide.

De har også drejet op for tomgangen. Den forekommer nu vildt hurtig, men manualen siger jo omkring 1700 +/- 100.
Visse andre 4-taktere ligger nede ved 1600, har jeg set et sted.
Der er dog endnu et stykke op til, hvor koblingen tager ved Frækray:
Svar


Forum spring: