Søg Garagen Hej Gæst! Register

En fejlbedømmelse
#1
Der er andet end mode-rigtige vampyrer og bodybuildede varulve i de nordamerikanske skove. Af og til ser man også en Vespa deroppe. For eksempel Steve Williams på sin Vespa LX 150 som han skriver om i sin blog Scooter In The Sticks.

[Image: 090120sitsbanner.jpg]

Jeg kan relatere til mange af de ting han beskriver - som for eksempel de vanttro blikke fra venner og bekendte, når man fortæller at man lige har været ude på en lang fornøjelsestur i den nyfaldne sne. I forvejen har de afskrevet een som semi-retarderet i og med at man overhovedet kører scooter, men når man fortæller at man kører hele året kan man fornemme hvordan de kraftigt overvejer et opkald til den psykiatriske nødlinje.

Hvis man har udstyret - en pålidelig scooter med gode vinterdæk og varm påklædning - er der ikke noget federe end en frost-klar morgen hvor sneen er frisk og uspoleret og luften er så ren at det virker som om man kan se en kilometer frem. Faktisk er en let to-hjuler ideel til vinterkørsel. Den kræver ikke meget plads for at komme frem, er let nok til at køre på toppen af driverne og kører man fast løfter man bare maskinen fri og trækker den ud af driven. I det hele taget er der kun eet problem ved at køre vinterkørsel, men det er tilgengæld også stort: De andre traffikanter. Dette gælder specielt for os som kører ude på vejen.

I sin blog skriver han om en dag hvor han fejlbedømte vejret og fik en ret hårrejsende tur ud af det. For de som ikke er så glade for at læse engelsk kan den ses via Googles oversætter. Selvom man ikke har problemer med engelsk er oversættelsen så sjov at den er værd at læse alligevel...

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Flotte billeder og jeg er enig med ham , det er flot , men som sagt også koldt. Bare vejene var lidt mere ryddede herhjemme, så er skoven flot nu..
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#3
(29-12-2010, 21:18)kinamanden Skrev: Flotte billeder og jeg er enig med ham , det er flot , men som sagt også koldt. Bare vejene var lidt mere ryddede herhjemme, så er skoven flot nu..

Der ser ikke ud til at have været de store mængder sne. Jeg har før brugt 1½ time på at køre 6km i en halv meter sne. Så det dér er noget pjatteri. Der er fin løs sne at køre i. Knib øjnene sammen, kør langsomt og åben visiret, så der kommer rigeligt med luft til at modvirke dug på indersiden (eller køb en hjelm, der ikke dugger Blink med øjet)

20MPH er en pæn fart, ca. 32 km/t. Føreren har overvurderet situationen, han burde klart have holdt en lavere hastighed; jeg gætter på, at der ikke er vinterdæk på vespa'en, samt en, til vejrliget, dårlig hjelm - fordrer ikke ligefrem til de hastigheder Udråbstegn
Svar
#4
dette billede, ser det ud til, ikke at være vinterdæk, gutten kører på. Det er det rene vanvid at køre på standard/sommer-dæk i sne, is og kulde.
Svar
#5
Jeg blev desværre overrasket af sneen i år, men næste år planlægger jeg at være bedre forberedt - måske endda med pigdæk. Desværre er den danske vinter lige så uforudsigelig som den danske sommer, så det skal jo nok passe at vinteren 2011 bliver ren pløre. Men nu har vi haft to snevintre i træk, så rent statistisk begynder det at ligne en tendens...

[Image: 80055992.jpg]

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Havde jeg ikke haft sendt 2-hjuleren til opbevaring, var der helt sikkert kommet pigge på dækkene Smil
Svar


Forum spring: