Søg Garagen Hej Gæst! Register

? knallertens evne til batteriopladning
#1
Faktisk 2 spørgsmål, som lidt er i samme kategori..

Min Venus er "vist nok" født med et 4-amp. batteri, men når jeg kigger under modellen, på thansen.dk foreslår de osse, et 5 amp. "High Power"
Jeg har så selv fundet et 6 amp. der osse sagtens vil kunne være i batterikassen..

Men hvor stort et batteri, ampere-mæssigt, kan moped'en selv holde i live ?
OG
Er der strøm på batteriet når man får det udleveret i butikken ?


(Det gamle batteri overlevede sidste vinter, men måtte gi' op i denne vinter, efter 3 ugers stilstand, og en beeper-alarm, som har jaget en masse dumme drenge væk)
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(27-12-2010, 14:11)retropsnart Skrev: Faktisk 2 spørgsmål, som lidt er i samme kategori..

Min Venus er "vist nok" født med et 4-amp. batteri, men når jeg kigger under modellen, på thansen.dk foreslår de osse, et 5 amp. "High Power"
Jeg har så selv fundet et 6 amp. der osse sagtens vil kunne være i batterikassen..

Men hvor stort et batteri, ampere-mæssigt, kan moped'en selv holde i live ?
OG
Er der strøm på batteriet når man får det udleveret i butikken ?


(Det gamle batteri overlevede sidste vinter, men måtte gi' op i denne vinter, efter 3 ugers stilstand, og en beeper-alarm, som har jaget en masse dumme drenge væk)

Sålænge volt passer (12 v), så kan du proppe alle de Ah (amperetimer) i, du kan få plads til. Mopeden lader med 1-1,5 ampere, uanset, hvor mange amperetimer batteriet er på. Et helt afladet 4Ah batteri vil så tage ca. 3-4 timer, at lade op, og en 6 Ah 4-6 timer. Er de først ladet helt op, er der ingen forskel, anden end, du har flere ampere, at gøre godt med, inden det er tomt. Så find det batteri, der har flest Ah og flest "koldstartampere", du kan få plads til.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(27-12-2010, 14:11)retropsnart Skrev: Er der strøm på batteriet når man får det udleveret i butikken ?

Batterierne forlader fabrikken opladede fordi de bedst opbevares i denne tilstand. Dog foregår der en konstant selv-afladning - op til 1% om dagen afhængigt af typen og temperaturen - så derfor vil dit batteri nok være sådan lidt midt i mellem når du får det fra ny. Det er derfor smart at køre sig en god lang tur lige efter at man har monteret det så det kan få opbygget lidt saft inden man begynder på de korte ture med mange starter. Altermativt kan man selvfølgelig smide det på en lader i en times tid inden monteringen...

Cool
Svar


Forum spring: