Svar: 1.178
Tråde: 142
Tilmeldt: Jan 2010
Om Kymco Agility er der at sige at jeg næsten aldrig har fundet, at nogle har problemer
med den. Der findes næsten ingen spørgsmål om , hvad gør jeg ?
Kan den derfor udråbes til den bedste scooter gennem tiden ?
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(18-12-2010, 13:45)kinamanden Skrev: Om Kymco Agility er der at sige at jeg næsten aldrig har fundet, at nogle har problemer
med den. Der findes næsten ingen spørgsmål om , hvad gør jeg ?
Kan den derfor udråbes til den bedste scooter gennem tiden ?
Nej, det kan den med garanti ikke. Den eneste grund til manglende spørgsmål omkring modellen er at der ikke er solgt ret mange af dem, og hvis der er problemer med dem, kan det jo være at ejeren selv ordner problemet, uden at spørge herinde f.eks.
Statistikken siger jo desværre at Giantco skulle være den mest populære herhjemme. Og det forstår man jo ikke
PGO har i mange år været nr 1 på listen, og er det efter min mening det stadig
Ivecar plus 2023.
Svar: 1.178
Tråde: 142
Tilmeldt: Jan 2010
Hvad for en liste ?
Problemet med giantco er vel at vi her i Danmark slet ikke får de
originale modeller og slet ikke ret mange af dem :
http://www.giantco.com/model/g-scootershome.htm
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(18-12-2010, 14:02)kinamanden Skrev: Hvad for en liste ?
Problemet med giantco er vel at vi her i Danmark slet ikke får de
originale modeller og slet ikke ret mange af dem :
http://www.giantco.com/model/g-scootershome.htm
Listen over mest solgte knallert/scooter, selvfølgelig Det er som regel FDM eller andre bilrelaterede blade der i ny og næ, også har sådan en liste med, eller DBA for den sags skyld. Og selvfølgelig får vi de originale modeller. De er bare droslet i hoved og R**.
Ivecar plus 2023.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(18-12-2010, 14:02)kinamanden Skrev: Hvad for en liste ?
Problemet med giantco er vel at vi her i Danmark slet ikke får de
originale modeller og slet ikke ret mange af dem :
http://www.giantco.com/model/g-scootershome.htm
Originale Giantco?. Sprint, G-Buddy bla., er da originale.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(18-12-2010, 13:45)kinamanden Skrev: [...] Der findes næsten ingen spørgsmål om , hvad gør jeg ?
Kan den derfor udråbes til den bedste scooter gennem tiden ?
Næ, hvis det skulle gå efter det, så er min Peugeot Elyséo den bedste scooter gennem tiden.
Men det skulle ikke undre... Skulle ikke undre.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
18-12-2010, 17:40
(Dette opslag var sidst ændret: 18-12-2010, 17:41 af walker1.)
Nej, vi er ikke så mange på Agility, som f.eks. på de osende PGO'er
Men det er nu ikke det store jeg har oplevet med min.
En defekt støttefod (garanti)
Et udslidt batteri
Forhjulsleje
Og så de mere almindelige sliddele.
Bremseklodser 1 sæt
Forlygtepære 1 stk
Bremselyspære 1 stk (også baglys, men den del fungerede!)
Ruller ca. 8 sæt
Drivrem 1 stk
Tændrør ca. 6 stk.
Motorolie
Samlet udgift incl. service og eftersyn ca. 10.000 kr, eller ca. det samme, jeg gav for maskinen fra ny.
Alt ovennævnte pænt fordelt på godt 27.300 km og 4,75 år.
Javist, jeg har ikke kørt så meget de sidste 7 mdr. eller så grundet 4 hjul
men maskinen står inden døre og starter med det samme, når det ikke er koldt.
Udenfor, i vore dage, er den mere genstridig Men det har den nu været alle dage.
I modsætning til 2-takterne er der jo kun tænding for hver anden omdrejning, så der skal jokkes lidt mere.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 351
Tråde: 70
Tilmeldt: May 2010
Ja,man høre jo heller ikke mange ?? ang Tomos ,men det kan jo være at der ikke bliver solgt ret mange af dem,det er jo ellers nok snart den eneste gamelsdags knaller type der er til bage.
Vh
CB
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(18-12-2010, 17:49)cb Skrev: Ja,man høre jo heller ikke mange ?? ang Tomos ,men det kan jo være at der ikke bliver solgt ret mange af dem,det er jo ellers nok snart den eneste gamelsdags knaller type der er tilbage.
Vh
CB
Der er da stadig både Puch, kreidler, Suzuki, Yamaha osv. af de gamle typer , der fiser rundt på vejene. Jeg regner med du tænker på Tomos Quadro? Og den er der mig bekendt ikke solgt mange af, herhjemme. Kan huske en test FDM lavede for en del år siden, da den var ny, og her fik den ikke gode karatérer. Bl.a. gik styret løs hele tiden under testen, ikke godt under opbremsning.
Ivecar plus 2023.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
(18-12-2010, 18:12)Jps Skrev: Der er da stadig både Puch, kreidler, Suzuki, Yamaha osv. af de gamle typer , der fiser rundt på vejene...
Og os som var unge i firserne kan bevidne, at skønt vi var glade for vore maskiner, så var der masser af problemer med dem. En moderne scooter er langt mere pålidelig end de klassiske 4-gears...
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(18-12-2010, 18:20)Runnerdude Skrev: Og os som var unge i firserne kan bevidne, at skønt vi var glade for vore maskiner, så var der masser af problemer med dem. En moderne scooter er langt mere pålidelig end de klassiske 4-gears...
Jeg var jo så ung i både 70'er og 80'erne . og ja, der var da diverse problemer med mine Suzuki og Yamaha'er. Men Puch og Kreidler havde jeg ingen større problemer med. Ville da meget gerne enten ha' en Gilera Touring eller en Honda CD stående her i stedet for Runneren.
Ivecar plus 2023.
Svar: 347
Tråde: 12
Tilmeldt: Oct 2010
(18-12-2010, 17:40)walker1 Skrev: Nej, vi er ikke så mange på Agility, som f.eks. på de osende PGO'er
Men det er nu ikke det store jeg har oplevet med min.
En defekt støttefod (garanti)
Et udslidt batteri
Forhjulsleje
Og så de mere almindelige sliddele.
Bremseklodser 1 sæt
Forlygtepære 1 stk
Bremselyspære 1 stk (også baglys, men den del fungerede!)
Ruller ca. 8 sæt
Drivrem 1 stk
Tændrør ca. 6 stk.
Motorolie
Samlet udgift incl. service og eftersyn ca. 10.000 kr, eller ca. det samme, jeg gav for maskinen fra ny.
Alt ovennævnte pænt fordelt på godt 27.300 km og 4,75 år.
Javist, jeg har ikke kørt så meget de sidste 7 mdr. eller så grundet 4 hjul
men maskinen står inden døre og starter med det samme, når det ikke er koldt.
Udenfor, i vore dage, er den mere genstridig Men det har den nu været alle dage.
I modsætning til 2-takterne er der jo kun tænding for hver anden omdrejning, så der skal jokkes lidt mere.
Synes da ikke min Pmx oser så meget, og det kommer også an på det olie du kører med
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
|