Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ompolstre sæde fra en Big
#1
Nogen der ved hvilken slags skumgummi der bruges til scootersæder, eller sæder i almindelighed?

Jeg har et sæde i overskud, jeg vil prøve at ompolstre med et tykkere lag skumgummi, så man sidder lidt blødere på det. Og skal derfor også bruge noget skind i metermål. Hvor køber man så lige det henne? Grin

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(08-12-2010, 20:42)Jps Skrev: Nogen der ved hvilken slags skumgummi der bruges til scootersæder, eller sæder i almindelighed?

Jeg har et sæde i overskud, jeg vil prøve at ompolstre med et tykkere lag skumgummi, så man sidder lidt blødere på det. Og skal derfor også bruge noget skind i metermål. Hvor køber man så lige det henne? Grin

Mit bud ku være stof2000Smil

Svar
#3

Nu må du snart lære at qoute rigtigt Blink med øjet. Og som du ved kan/vil jeg ikke betale med kort på nettet. Og jeg har heller ikke dankort.

Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Måske du skulle prøve sådan noget tempur fyld, der former sig, efter numsen Griner
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#5
(08-12-2010, 20:42)Jps Skrev: Nogen der ved hvilken slags skumgummi der bruges til scootersæder, eller sæder i almindelighed?

Jeg har et sæde i overskud, jeg vil prøve at ompolstre med et tykkere lag skumgummi, så man sidder lidt blødere på det. Og skal derfor også bruge noget skind i metermål. Hvor køber man så lige det henne? Grin

Så vidt jeg husker, har Tempo arbejdet med ompolstringer - så måske, han ved noget Blink med øjet .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(08-12-2010, 21:44)Jep123 Skrev: Måske du skulle prøve sådan noget tempur fyld, der former sig, efter numsen Griner

Så det jo ikke blødt Fræk

Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(08-12-2010, 21:56)Jps Skrev: Så det jo ikke blødt Fræk

Det skulle være godt for ryggen, så mon ikke r*ven har godt af det :P
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#8
Hejsa...

Kan se der er en som kan huske Griner...

Jeg vil anbefale at du bruger et færdiglavet sædeovertræk, da både skind/læder og nappa er noget lort at syg i... Men prøv at se om du ik kan få den gamle pænt af, plejer at sidde hæftet/limet fast på undersiden af sædet...

Selve polstringen er formstøbt, så det bliver et helveg og lave en komplet ompolstring. Jeg ville lægge et stykke 2-3cm tyk skumplade i KOLDSKUM ( bedre bæreflade ) over det nuværende skum ( husk at lim ellers skrider det rundt ), så sætte sædeovertrækket på igen.

Prøv at tage kontakt dem her og hør om råd og vejledning, det kan jo være at de har løsningen....
.
http://www.kbe.dk/

Mvh.
Tempo

Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#9
(08-12-2010, 23:06)Tempo Skrev: Hejsa...

Kan se der er en som kan huske Griner...

Jeg vil anbefale at du bruger et færdiglavet sædeovertræk, da både skind/læder og nappa er noget lort at syg i... Men prøv at se om du ik kan få den gamle pænt af, plejer at sidde hæftet/limet fast på undersiden af sædet...

Selve polstringen er formstøbt, så det bliver et helveg og lave en komplet ompolstring. Jeg ville lægge et stykke 2-3cm tyk skumplade i KOLDSKUM ( bedre bæreflade ) over det nuværende skum ( husk at lim ellers skrider det rundt ), så sætte sædeovertrækket på igen.

Prøv at tage kontakt dem her og hør om råd og vejledning, det kan jo være at de har løsningen....
.
http://www.kbe.dk/

Mvh.
Tempo

Jeg takker for rådene. Men havde ikke tænkt at sy det, idet at skindet er "nittet" fast i plastikdelen af sædet.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det kan ses på billedet at det er "nittet"? Og billede 2 viser sædet som skal være dobbelt så højt, når der er kommet et ekstra lag på.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(08-12-2010, 23:22)Jps Skrev: Det kan ses på billedet at det er "nittet"? Og billede 2 viser sædet som skal være dobbelt så højt, når der er kommet et ekstra lag på.

Det er da ikke nittet, betrækket er sat på med almindelige hæfteklammer.

Du kan se her hvordan jeg gjorde.
http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...de/rep.htm
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#12
(09-12-2010, 00:57)LETSINDIG Skrev: Det er da ikke nittet, betrækket er sat på med almindelige hæfteklammer.

Du kan se her hvordan jeg gjorde.
http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...de/rep.htm

Som du kan se står "nittet" sådan. Det betyder, at de ikke er nittet, sådan rent bogstaveligt. Blink med øjet
Og fin guide Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: