Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afstemning: Dumt at købe scooter idag?
Ja
36.36%
4 36.36%
Nej
63.64%
7 63.64%
Total 11 stemme(r) 100%
* Du stemte på dette [Vis resultater]

Købe scooter idag!?
#1

Ville det være dumt at købe sin første scooter idag? (27 november)


Tak på forhånd Cool
Tupac Shakur! - En legende
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(27-11-2010, 13:41)boomerang94 Skrev: Ville det være dumt at købe sin første scooter idag? (27 november)


Tak på forhånd Cool

Målløs

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(27-11-2010, 13:41)boomerang94 Skrev: Ville det være dumt at købe sin første scooter idag? (27 november)


Tak på forhånd Cool

Ikke dummere, end at poste et intetsigende indlæg.. Idé


Svar
#4
Det kommer da an på, hvordan du har tænkt dig at transportere den hjem.. For du kan næppe køre den selv i dag Smil
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#5
Stjerne siger at 31. Februar 2011 er langt bedre, når det kommer til hvordan stjerne står i dit stjernetegn.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis du for et godt tilbud af manden, kan jeg da ikke se noget problem i handlen, du skal da bare passe på med det nye værktøj du har med at gøre.

Men vil nok hellere have dig til at vente til "de bedre dage" Men kan ikke se noget problem i at køre ude i det vejr idag, der er allerhøjst lidt sne og glat Blink med øjet
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
#7
Hvis du køber den i dag INDEN kl 15:07 så er det en god idé, ellers er det ikke.
Hvorfor kan ingen forklare, sådan er det bare.

Kan du svare mig om jeg skal have hvide eller sorte strømper på i dag?






Hint: Uddyb dit spørgsmål så det giver mening for os andre.


Mvh
Stig
Svar
#8
Ny scooter

Nej, af følgende årsager...

- Vinteren kan være hård ved en scooter, specielt de billigste af slagsen. Køber du om foråret i stedet har du en scooter der ser ud som ny hele sommeren.

- Det er lidt mere krævende at styre scooteren i vintervejr end om sommeren. Køber du om foråret i stedet for nu, har du et halvt år til at øve dig før føret bliver udfordrende.

- Året er snart slut og hvis du køber scooteren nu vil den være "sidste års model" om ca. en måned. Køber du efter nytår har du en scooter fra 2011 (det betyder noget for prisen hvis du engang vil sælge den).


Brugt scooter

Ja, af følgende årsager...

- Folk mangler altid penge i december/januar, så derfor kan du presse prisen langt ned hvis du vifter lidt med sedlerne foran sælgers næse.

- Selv om det måske ikke er vejr til at køre, kan du bruge vintermånederne til at gøre scooteren pæn og klar til foråret.

- Der er flere scootere til salg i vinterhalvåret fordi mange sælgere foretrækker at sætte deres maskine på markedet efter "sæsonen". Da der samtidigt er færre købere giver det generelt lavere priser og bedre udvalg.


Cool
Svar
#9
(28-11-2010, 02:35)Runnerdude Skrev: Ny scooter
[...]

- Året er snart slut og hvis du køber scooteren nu vil den være "sidste års model" om ca. en måned. Køber du efter nytår har du en scooter fra 2011 (det betyder noget for prisen hvis du engang vil sælge den). [...]

"Årgangen" følger ikke kalenderåret. Den går fra 1. september kalenderåret før, til 31. august, samme kalenderår. 2011- modellerne, fremgår af VIN-nummeret, har allerede været på markedet i to måneder Blink med øjet . Så tjek VIN-nummeret, hvis du vil være sikker på, at du får en 2011-model ("B") i år - og også næste år. Der kunne måske være basis for lidt "handel", hvis det af VIN-nummeret fremgår, at det er en "gammel" model fra 2010 ("A") Grin .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(28-11-2010, 06:37)kragen Skrev: "Årgangen" følger ikke kalenderåret. Den går fra 1. september kalenderåret før, til 31. august, samme kalenderår...

Er du sikker på at det ikke er 1. registreringsdato der gælder? Jeg må indrømme at jeg ikke er 100% sikker, men jeg ved at dette er tilfældet for biler og MC. Derfor gik jeg logisk ud fra at det samme var tilfældet for knallerter...

Cool
Svar
#11
(28-11-2010, 15:45)Runnerdude Skrev: Er du sikker på at det ikke er 1. registreringsdato der gælder? Jeg må indrømme at jeg ikke er 100% sikker, men jeg ved at dette er tilfældet for biler og MC. Derfor gik jeg logisk ud fra at det samme var tilfældet for knallerter...

Cool

Det er produktionsåret i VIN-nummeret, der afgør årgangen Blink med øjet . Det gælder også biler og MC'er. Mange modeller, bliver der ikke ændret på hvert år, så man kan komme i den besyndelige situation, at man har identiske nye modeller, der er produceret hvert sit år. Hvilken årgang, skal man så skrive i salgsannoncen? Eller, man har to modeller, begge produceret i år, hvor den ene er en 2010-model, og den anden, en 2011-model, med synlige forskelle. Så har man pludselig en 2010-model, og en 2011-model, der begge er produceret i kalenderåret 2010, men iflg. VIN-nummeret er produceret i hvert sit år, og som måske også begge er indregistreret første gang i 2010 eller 2011.

Første registreringsdato, har betydning for andre ting, men ændrer ikke modellens årgang. En forhandler kan sagtens have et køretøj stående i mere, end et år, men det ændrer ikke årgangen. En 2010-model forbliver en 2010-model, uanset, hvornår den bliver solgt og indregistreret første gang. Flere love og regler arbejder med første ibrugtagning, f.eks. pladepligten på lille knallert, og ikke med modelårgang.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Takker for opklaringen. Jeg var som sagt lidt i tvivl...

Cool


Svar


Forum spring: