Hej BS! Længe siden!
Jeg har brug for jeres hjælp! (især kragen's)
I skal lige vide at jeg nævner en del ting, som man er nødt til at vide for at kunne forstå den samtale jeg har været til idag..
Arbejder på en Shell/7-eleven motorvejstankstation, og har arbejdet der siden april 2008, uden en eneste klage fra min tidligere chef.. Vores forhånværende chef blev fyret i sommers grundet noget svind han havde lavet, det er en længere historie.. Men vi er blevet opkøbt at firmaet TCB Seven APS som ejer op i mod 20-25 tankstationer her i landet, så det vil sige at vores nye chef ikke er selve franchisetageren.
For ca. 2 måneder siden ringet til mig en mandag morgen, havde været på vagt om søndagen fra 17-24), hvor han beklagede sig at han ikke synes at butikken var ordentligt fyldt op og den i det hele taget lignet noget der var løgn. Og som han sagde ordret: i havde jo ikke særligt travlt kan jeg se på overvågningen.. Tænkte med det samme, er det selvfølgelig ikke var lovligt at bruge TV-overvågningen til sådan et usagligt formål, sagde dog ikke noget for ikke risikere noget.. Ydermere sagde han at der havde været meget ''støj'' fra min side.. Spurgte selvfølgelig om hvad han mente med det, men det var en masse små ting som ikke passet, og når jeg spurgte ind til det, snakket han bare udenom..
Ca 2. uger før han ringede til mig, om mandagen, havde Shell en kampange om at man kunne tanke V-Power 99 oktan til samme pris som Blyfri 95. Jeg fik den opgave stå ude ved standerne fra kl 15-23, og spørge folk, som skulle have benzin på, om de ikke vil prøve V-Power 99 oktan til samme pris som Blyfri 95.. Jeg formået selvfølgelig at spørge alle, men der var nogen som ikke havde lyst og andre nået jeg simpelthen ikke at spørge inden de allerede var igang med at tanke, da der nogen gange kommer 5-8 biler ind fra motorvejen og skal tanke, så kan det være svært at nå alle sammen.. De 2 gutter som stod inden i butikken, mens jeg stod ude ved standerne sagde også at de synes der blev solgt meget V-Power..
Men min chef sagde så da han ringede til mig at han kunne se på noget statistik at der var solgt lige så meget V-Power 99 Oktan som Blyfri 95. Jeg sagde selvfølgelig til ham at det kunne jeg ikke forstå, og det var heller ikke det jeg forstod på dem som stod i kassen..
Siden den samtale har jeg ikke haft nogen former for klager eller ligende... Indtil i søndags!
I søndags var jeg på min sædvanlige 8-16 vagt, hvor han møder ind omkring kl 11..
Kl ca. 1. opdager jeg der er en såkaldt ''smutter'', på stander 6. (En smutter er en som kører uden at betale for brændstoffet. Kan være bevidst eller ubevidst).
Jeg siger til ham vi desværre har en smutter, som var 786 kr. Han sletter smutteren og printer en kvittering ud, hvor der står pris og liter der er tanket for, og tidspunket for hvornår tankningen har fundet sted.. Efter ca. en halv time, kalder han mig og en kollega ind på kontoret som stod i kassen på det givende tidspunkt at der blev tanket og åbnet for standeren..
Han viste os på den skærm der er forbundet til TV-overvågnings serveren, det tidspunkt hvor personen kom hen til standeren og tanket og kørte igen.. Ydermere viste han os hvad vi stod og lavet på det selvsamme tidspunkt i kassen.. Hvor jeg kunne se at jeg ekspederet en kunde, hvorefter jeg fylder nogen cigaretter op, altså står med ryggen til standerne. Kollegaen var ude bagved i det givende tidspunkt.. Det var han ikke helt glad for, og nærmest overfuset os, og sagde at nu havde vi ikke haft en smutter i 1 uge eller 2 og som kom den her på 800 kr.. Vi beklagede selvfølgelig og sagde vi skulle nok rette op på det. Men nævnte også at jeg ikke havde haft en smutter i et styk tid, og at man ikke kan være perfekt hele tiden.. Det var han stort set ligeglad med..
Og så her til i dag..
Endvidere var der planlagt personalemøde her idag kl 17, og jeg møder op ca. 10 min i, hvor han spørger om vi lige kunne snakke inde på kontoret..
Han lægger ud med at der stadig er for meget støj med mig, og vi nok hellere må stoppe samarbejdet da det ikke fungerer.. Jeg spørger selvfølgelig indtil det og han nævner at jeg ikke møder til tiden, og ikke er klar i kassen når min vagt starter.. Sagde til ham at det kunne jeg ikke forstå da jeg altid møder 5 min i og formår at nå at tælle min kasse op så jeg står i kassen når min vagt starter.. Men nogen gange så bliver den 2-3 min over, men er ikke noget som nogen andre kollegaer har nævnt over for mig at det generet dem.. For det samme gør alle andre sagde jeg..
Ydermere nævnte han vores samtale vi havde i telefonen for 2 måneder siden og den ''konflikt'' der var i søndags. Han nævnte også at jeg havde taget min ''civile'' sweater på i søndags, og det var bestemt ikke i orden. Dog sagde han til mig i søndags: Vi må snart bestille en Shell/7-Eleven cardigan til dig, og sagde det kunne da være dejligt. Har skam også bedt om en, men har aldrig fået en. Men han brokkede sig ikke yderligere over det, havde skam også mit navneskilt på hvor der er et Shell logo på, så folk kunne se at jeg er ansat der..
Han nævnte yderligere at han synes jeg var arrogant over for kunderne, men kunne ikke komme nogen eksempler. Sagde til dem at jeg får tit komplimenter at jeg er en flink og høflig medarbejder. Selvfølgelig er alle kunder ikke ens, men jeg formår selvfølgelig at behandle alle med samme respekt og høflighed.
Endvidere skal det nævnes at der i øjeblikket er en konkurrence i DM i mersalg i de næste 3 uger, ved ikke om det kun gælder TCB's butikker eller om det gælder hele Shell/7-Eleven kæden. Men i hvertfald så er min chef meget opsat på at vi vinder den her konkurrence, og får præmien som er en tur til berlin med alt betalt..
Det vil så sige at vores chef er MEGET opsat på at vi laver mersalg i HVER ekspedition.
Han fortalte at han synes ikke jeg lavet ret meget mersalg i søndags da han var på arbejde. Kunne jeg selvfølgelig ikke forstå, synes selv jeg formået at lavet så meget mersalg, men vil godt indrømme det blev ikke gjort i hver ekspedition.. Og han sagde at vidste det fordi, så viste han mig en lille højtaler der var på væggen ved døren til kontoret som de kan tænde og slukke, der er forbundet til en mikrofon uden i kassen, som er over cigaret skabet. Og det fortalte mig helt åbentlyst. Jeg var direkte chokeret!
Han nævnte også det med at jeg ikke havde solgt særlig meget V-Power den vagt jeg stod ude ved standeren og skulle sælge det.. Jeg spurgte om jeg måtte se noget dokumentation af den statistik, hvor man kunne se hvor meget der blev solgt.. Det måtte jeg ikke.. Så sagde jeg til ham, så kan jeg ikke bruge det til noget, det han sagde til mig hvis du ikke kan dokumentere det..
Så sagde jeg til ham det med at han udnytter TV-overvågningen til at ''belure'' og det med at lytte på os om vi gør vores arbejde er en overtrædelse af persondataloven. Han sagde at han var sikker på at 7-Eleven ved hvad de må og ikke må.. Så spurgte jeg ham om han kendte hans rettigheder omkring det, hvor han snakket uden om.. Som det står på datatilsynet's hjemmeside:
''Gennemsyn og lagring af billeder fra en tv-overvågning kan derfor kun ske, hvis det har et sagligt formål. En tilsidesættelse af dette krav om saglighed kan straffes, jf. persondatalovens § 70, stk. 1, stk. 1. I overensstemmelse med det anførte vil det være i strid med reglerne, hvis eksempelvis en direktør uden noget sagligt formål sidder hjemme og kigger med på en tv-overvågning i sin forretning for at belure en ansat, jf. justitsministerens svar på spørgsmål nr. 30 fra Folketingets Retsudvalg vedrørende forslag til lov om ændring af lov om forbud mod tv-overvågning m.v. og lov om behandling af personoplysninger (L 162).''[/b]
Men han spurgte mig jeg vil være her i min opsigelse periode, og det sagde ja til. Men det kunne han ikke forstå..
Så snakkede vi lidt frem og tilbage, og han begyndte så på at jeg jo havde taget en masse vagter for ham og jeg jo var flink dreng osv, og så sagde at han håbet jeg vil stramme op, og så når min opsigelseperiode er slut vil han lave beslutning om jeg skal blive der eller ej..
Men kom til at tænke på noget på vej hjem fra samtalen, at jeg tror han er personligt presset, på den måde at hans chef (TCB Seven) forventer nogen helt enstående resultater, og så er villig til at gøre hvad som helst for at gøre det, for at han ikke mister noget job.. Men blot en tanke...
Har tænkt mig at kontakte HK som noget af det første i morgen, og forhører mig ad og fortælle historien, og hvad jeg skal gøre i den situation jeg befinder mig i..
Men kunne også godt tænke at høre jeres mening om det.. Min mor er også rystet..
PS: Skal lige nævnes at jeg ikke har underskrevet noget til samtale om nogen opsigelse..
På forhånd rigtig mange tak for jeres hjælp!
Hilsen
Casper
Jeg har brug for jeres hjælp! (især kragen's)
I skal lige vide at jeg nævner en del ting, som man er nødt til at vide for at kunne forstå den samtale jeg har været til idag..
Arbejder på en Shell/7-eleven motorvejstankstation, og har arbejdet der siden april 2008, uden en eneste klage fra min tidligere chef.. Vores forhånværende chef blev fyret i sommers grundet noget svind han havde lavet, det er en længere historie.. Men vi er blevet opkøbt at firmaet TCB Seven APS som ejer op i mod 20-25 tankstationer her i landet, så det vil sige at vores nye chef ikke er selve franchisetageren.
For ca. 2 måneder siden ringet til mig en mandag morgen, havde været på vagt om søndagen fra 17-24), hvor han beklagede sig at han ikke synes at butikken var ordentligt fyldt op og den i det hele taget lignet noget der var løgn. Og som han sagde ordret: i havde jo ikke særligt travlt kan jeg se på overvågningen.. Tænkte med det samme, er det selvfølgelig ikke var lovligt at bruge TV-overvågningen til sådan et usagligt formål, sagde dog ikke noget for ikke risikere noget.. Ydermere sagde han at der havde været meget ''støj'' fra min side.. Spurgte selvfølgelig om hvad han mente med det, men det var en masse små ting som ikke passet, og når jeg spurgte ind til det, snakket han bare udenom..
Ca 2. uger før han ringede til mig, om mandagen, havde Shell en kampange om at man kunne tanke V-Power 99 oktan til samme pris som Blyfri 95. Jeg fik den opgave stå ude ved standerne fra kl 15-23, og spørge folk, som skulle have benzin på, om de ikke vil prøve V-Power 99 oktan til samme pris som Blyfri 95.. Jeg formået selvfølgelig at spørge alle, men der var nogen som ikke havde lyst og andre nået jeg simpelthen ikke at spørge inden de allerede var igang med at tanke, da der nogen gange kommer 5-8 biler ind fra motorvejen og skal tanke, så kan det være svært at nå alle sammen.. De 2 gutter som stod inden i butikken, mens jeg stod ude ved standerne sagde også at de synes der blev solgt meget V-Power..
Men min chef sagde så da han ringede til mig at han kunne se på noget statistik at der var solgt lige så meget V-Power 99 Oktan som Blyfri 95. Jeg sagde selvfølgelig til ham at det kunne jeg ikke forstå, og det var heller ikke det jeg forstod på dem som stod i kassen..
Siden den samtale har jeg ikke haft nogen former for klager eller ligende... Indtil i søndags!
I søndags var jeg på min sædvanlige 8-16 vagt, hvor han møder ind omkring kl 11..
Kl ca. 1. opdager jeg der er en såkaldt ''smutter'', på stander 6. (En smutter er en som kører uden at betale for brændstoffet. Kan være bevidst eller ubevidst).
Jeg siger til ham vi desværre har en smutter, som var 786 kr. Han sletter smutteren og printer en kvittering ud, hvor der står pris og liter der er tanket for, og tidspunket for hvornår tankningen har fundet sted.. Efter ca. en halv time, kalder han mig og en kollega ind på kontoret som stod i kassen på det givende tidspunkt at der blev tanket og åbnet for standeren..
Han viste os på den skærm der er forbundet til TV-overvågnings serveren, det tidspunkt hvor personen kom hen til standeren og tanket og kørte igen.. Ydermere viste han os hvad vi stod og lavet på det selvsamme tidspunkt i kassen.. Hvor jeg kunne se at jeg ekspederet en kunde, hvorefter jeg fylder nogen cigaretter op, altså står med ryggen til standerne. Kollegaen var ude bagved i det givende tidspunkt.. Det var han ikke helt glad for, og nærmest overfuset os, og sagde at nu havde vi ikke haft en smutter i 1 uge eller 2 og som kom den her på 800 kr.. Vi beklagede selvfølgelig og sagde vi skulle nok rette op på det. Men nævnte også at jeg ikke havde haft en smutter i et styk tid, og at man ikke kan være perfekt hele tiden.. Det var han stort set ligeglad med..
Og så her til i dag..
Endvidere var der planlagt personalemøde her idag kl 17, og jeg møder op ca. 10 min i, hvor han spørger om vi lige kunne snakke inde på kontoret..
Han lægger ud med at der stadig er for meget støj med mig, og vi nok hellere må stoppe samarbejdet da det ikke fungerer.. Jeg spørger selvfølgelig indtil det og han nævner at jeg ikke møder til tiden, og ikke er klar i kassen når min vagt starter.. Sagde til ham at det kunne jeg ikke forstå da jeg altid møder 5 min i og formår at nå at tælle min kasse op så jeg står i kassen når min vagt starter.. Men nogen gange så bliver den 2-3 min over, men er ikke noget som nogen andre kollegaer har nævnt over for mig at det generet dem.. For det samme gør alle andre sagde jeg..
Ydermere nævnte han vores samtale vi havde i telefonen for 2 måneder siden og den ''konflikt'' der var i søndags. Han nævnte også at jeg havde taget min ''civile'' sweater på i søndags, og det var bestemt ikke i orden. Dog sagde han til mig i søndags: Vi må snart bestille en Shell/7-Eleven cardigan til dig, og sagde det kunne da være dejligt. Har skam også bedt om en, men har aldrig fået en. Men han brokkede sig ikke yderligere over det, havde skam også mit navneskilt på hvor der er et Shell logo på, så folk kunne se at jeg er ansat der..
Han nævnte yderligere at han synes jeg var arrogant over for kunderne, men kunne ikke komme nogen eksempler. Sagde til dem at jeg får tit komplimenter at jeg er en flink og høflig medarbejder. Selvfølgelig er alle kunder ikke ens, men jeg formår selvfølgelig at behandle alle med samme respekt og høflighed.
Endvidere skal det nævnes at der i øjeblikket er en konkurrence i DM i mersalg i de næste 3 uger, ved ikke om det kun gælder TCB's butikker eller om det gælder hele Shell/7-Eleven kæden. Men i hvertfald så er min chef meget opsat på at vi vinder den her konkurrence, og får præmien som er en tur til berlin med alt betalt..
Det vil så sige at vores chef er MEGET opsat på at vi laver mersalg i HVER ekspedition.
Han fortalte at han synes ikke jeg lavet ret meget mersalg i søndags da han var på arbejde. Kunne jeg selvfølgelig ikke forstå, synes selv jeg formået at lavet så meget mersalg, men vil godt indrømme det blev ikke gjort i hver ekspedition.. Og han sagde at vidste det fordi, så viste han mig en lille højtaler der var på væggen ved døren til kontoret som de kan tænde og slukke, der er forbundet til en mikrofon uden i kassen, som er over cigaret skabet. Og det fortalte mig helt åbentlyst. Jeg var direkte chokeret!
Han nævnte også det med at jeg ikke havde solgt særlig meget V-Power den vagt jeg stod ude ved standeren og skulle sælge det.. Jeg spurgte om jeg måtte se noget dokumentation af den statistik, hvor man kunne se hvor meget der blev solgt.. Det måtte jeg ikke.. Så sagde jeg til ham, så kan jeg ikke bruge det til noget, det han sagde til mig hvis du ikke kan dokumentere det..
Så sagde jeg til ham det med at han udnytter TV-overvågningen til at ''belure'' og det med at lytte på os om vi gør vores arbejde er en overtrædelse af persondataloven. Han sagde at han var sikker på at 7-Eleven ved hvad de må og ikke må.. Så spurgte jeg ham om han kendte hans rettigheder omkring det, hvor han snakket uden om.. Som det står på datatilsynet's hjemmeside:
''Gennemsyn og lagring af billeder fra en tv-overvågning kan derfor kun ske, hvis det har et sagligt formål. En tilsidesættelse af dette krav om saglighed kan straffes, jf. persondatalovens § 70, stk. 1, stk. 1. I overensstemmelse med det anførte vil det være i strid med reglerne, hvis eksempelvis en direktør uden noget sagligt formål sidder hjemme og kigger med på en tv-overvågning i sin forretning for at belure en ansat, jf. justitsministerens svar på spørgsmål nr. 30 fra Folketingets Retsudvalg vedrørende forslag til lov om ændring af lov om forbud mod tv-overvågning m.v. og lov om behandling af personoplysninger (L 162).''[/b]
Men han spurgte mig jeg vil være her i min opsigelse periode, og det sagde ja til. Men det kunne han ikke forstå..
Så snakkede vi lidt frem og tilbage, og han begyndte så på at jeg jo havde taget en masse vagter for ham og jeg jo var flink dreng osv, og så sagde at han håbet jeg vil stramme op, og så når min opsigelseperiode er slut vil han lave beslutning om jeg skal blive der eller ej..
Men kom til at tænke på noget på vej hjem fra samtalen, at jeg tror han er personligt presset, på den måde at hans chef (TCB Seven) forventer nogen helt enstående resultater, og så er villig til at gøre hvad som helst for at gøre det, for at han ikke mister noget job.. Men blot en tanke...
Har tænkt mig at kontakte HK som noget af det første i morgen, og forhører mig ad og fortælle historien, og hvad jeg skal gøre i den situation jeg befinder mig i..
Men kunne også godt tænke at høre jeres mening om det.. Min mor er også rystet..
PS: Skal lige nævnes at jeg ikke har underskrevet noget til samtale om nogen opsigelse..
På forhånd rigtig mange tak for jeres hjælp!
Hilsen
Casper
Peugeot Speedfight 2 AC 08
--------------------------------
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
--------------------------------
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.