Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motul + Shells motorolie?
#1
Kære BS

Jeg har nu kørt mange km, med motorolien fra Motul, men jeg kan se at oliepinden er på halv, det vil sige at der stadig er noget olie på pinden, imellem Min og Max, jeg var nede ved Shell tanken, og kigge på en 4t olie, men spørgsmålet er, må jeg blande de 2 sammen, altså fra 2 forskellige producenter, for motorolien fra Motul, koster 94 kr hos min nærmeste forhandler, og 150 kr hos Shell, men har ikke de 94 kr, men har et Shell kort, og jeg skal fylde op igen, da jeg skal til Nykøbing F. på Torsdag, men første stop på Fyn på Onsdag?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det vil der ikke ske noget ved, så det kan du roligt gøre.
Du skal bare være sikker på at det er en 10w40 eller 5w40 olie du hælder på.
Svar
#3
(01-11-2010, 08:25)Micras Skrev: Kære BS

Jeg har nu kørt mange km, med motorolien fra Motul, men jeg kan se at oliepinden er på halv, det vil sige at der stadig er noget olie på pinden, imellem Min og Max, jeg var nede ved Shell tanken, og kigge på en 4t olie, men spørgsmålet er, må jeg blande de 2 sammen, altså fra 2 forskellige producenter, for motorolien fra Motul, koster 94 kr hos min nærmeste forhandler, og 150 kr hos Shell, men har ikke de 94 kr, men har et Shell kort, og jeg skal fylde op igen, da jeg skal til Nykøbing F. på Torsdag, men første stop på Fyn på Onsdag?
Der sker absolut intet ved, at du blander olierne Blink med øjet . Du kan også blande fulkdsyntetisk og semisyntetisk.
Du skal bare sørge for, at det er en 40-olie. Tallet foran W, behøver heller ikke være det samme. Blander du en 10W-40 med en f.eks. en 0W-40, vil du groft sagt få gennemsnittet af de to. Jeg kører selv med Shells fuldsyntetiske 0W-40, da den giver en lettere koldstart Blink med øjet .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
(01-11-2010, 08:52)kragen Skrev: Der sker absolut intet ved, at du blander olierne Blink med øjet . Du kan også blande fulkdsyntetisk og semisyntetisk.
Du skal bare sørge for, at det er en 40-olie. Tallet foran W, behøver heller ikke være det samme. Blander du en 10W-40 med en f.eks. en 0W-40, vil du groft sagt få gennemsnittet af de to. Jeg kører selv med Shells fuldsyntetiske 0W-40, da den giver en lettere koldstart Blink med øjet .

Hej Kragen

Olien som jeg har i, i forvejen er en 10W-40, og Olien som jeg har tænkt mig at købe er også en 10W-40, så det vil altså sige at jeg bare skal købe sådan en bøtte fra Shell.

Mange tak til jer begge (Kragen & E30NA) for oplysningen Blink med øjet

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar


Forum spring: