Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tilbud hos Harald Nyborg på navigator?
#1
Jeg fik lige den nyeste Harald Nyborg avis ind ad døren.
De har en PNA 6000T navigator til 2300 kr med hele Europa på SD kort.

Er der nogen, der har erfaringer med den?

Herunder om den er anvendelig på scooter, kan den lades op/bruger egne batterier etc.

OK TMC er næppe aktuelt på scooter, men jeg kunne godt have brugt den under min ferietur sidste år med lejet bil i de franske Pyh-renæer Smil

Og på min sommertur rundt i Jylland og omkringliggende øer, kunne den have sparet mig en del navigationsstop med notebook og AutoRoute.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg købte faktisk en i går. Den virker upåklageligt og har forskellige modus. Feks. bil, cykel og gåben. Man kan sætte den til at undgå motorveje, så der ville ikke være problemer i at bruge den på scooter. Men gad vide hvor vild den er med regnvejrSmil
TruckStar
Svar
#3
T Skrev:Jeg købte faktisk en i går. Den virker upåklageligt og har forskellige modus. Feks. bil, cykel og gåben. Man kan sætte den til at undgå motorveje, så der ville ikke være problemer i at bruge den på scooter. Men gad vide hvor vild den er med regnvejrSmil
OK, det med regnvejr har man jo f.eks. plasticposer til. Blink med øjet
På den anden side har man muligvis ikke så meget gavn af snakketøjet i den på scooter, da støjen omkring en er en anden, foruden hjelmens dæmpende virkning naturligcvis.
Og ligefrem at køre med næsen klistret til dens skærm er vel ikke specielt befordrende for sikkerheden. En god brystlomme kunne måske være et fornuftigt kompromis?

Hvordan sættes den fast?
Jeg har selv overvejet noget med velcro. Min fars Garmin kræver en ret stor plan flade, hvilket næppe er muligt at finde på en scooters instrumentbræt. Og sådan en langhalset ET-dims der rager 10-15 cm op over styret er vel heller ikke smart.

Skal den oplades hjemmefra, eller bør man med fordel fifle noget fra den på maskinen installerede aku.?
Svar
#4
Den kan oplades hjemmefra, jeg har set en test hvor de siger ca. 5 timer. Med hensyn til snkken erder udgang til høretelefoner, så det kunne løses Blink med øjet
Som standard er den beregnet til at sidde med en sugkop på vinduet så der skal nok hjemmefifles med en monteringsanordning, medmindre du sætter den fast på spedometeret Griner
TruckStar
Svar
#5
Jeg har monteret min på styret efter jeg tilpassede det orig. monteringbeslag. Den sitrer lidt i tomgang, men ellers fungerer det rigtig godt.

http://billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=650
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvad gør du når det regner?
TruckStar
Svar
#7
T Skrev:Hvad gør du når det regner?


Han kører ikke på NRG'en i regnvejr Smil.
Svar
#8
T Skrev:Hvad gør du når det regner?

Lader den sidde, den er vandtæt... :P

Og jo, Nrg'en kørte skam i slemt regnvejr på sidste træftur.. Ked af det
Svar
#9
Energy Skrev:Jeg har monteret min på styret efter jeg tilpassede det orig. monteringbeslag. Den sitrer lidt i tomgang, men ellers fungerer det rigtig godt.

http://billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=650
Jeg skal love for, at det er noget af en instrumentering, du har fået opbygget dig. Er den røde sag foroven et termometer eller et ur?

Og hvad er alle de visere til?
Speedo, omdr, tank og kølevandstemp?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
walker1 Skrev:Jeg skal love for, at det er noget af en instrumentering, du har fået opbygget dig. Er den røde sag foroven et termometer eller et ur?

Og hvad er alle de visere til?
Speedo, omdr, tank og kølevandstemp?

Ja, det også næsten for meget, men jeg er nødt til at have den røde øjebæ af en temp.-måler på vandmotoren, og gps'eren sidder som regel kun på når der skal toures. Cykelcomputeren sidder dog permanent, men skal have en anden farve istedet for de 80'er farver.

De andre orig. er : Speedo, rpm-tæller, voltmeter, benzinmåler, og div. kontrollamper (lys, olie, blink, og benzin).
Svar
#11
Energy Skrev:
T Skrev:Hvad gør du når det regner?

Lader den sidde, den er vandtæt... :P

Og jo, Nrg'en kørte skam i slemt regnvejr på sidste træftur.. Ked af det

Ja det så vi jo godtnok, men det er da ikke noget du plejer at gøre??
Svar
#12
Jps Skrev:Ja det så vi jo godtnok, men det er da ikke noget du plejer at gøre??

Det sgi første gang, en anden gang jeg blev fanget ventede jeg et par timer på at vejen tørrede..zzzz, men denne gang skulle jeg bare hjem, så der blev blæst på fuld hane gennem den vandvidsbyge jeg røg ind i.

Nu er den ren og pæn igen (efter 3 timers adskildning og rengøring).. :P
Svar


Forum spring: