Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvlken scooter 45
#1
Alså hvilken scooter ska det være? Jeg har i en sidste tid prøvet at finde den scooter jeg skal købe, og er jo blevet helt forvirret. Det jeg ved med sikkerhed er; den skal have retro-look, være til at betale (ikke mere end 10000kr) og ikke gå for nemt i stykker, da jeg ikke er den bedste motor-kender!
De modeller jeg har kikket på er Aprilia habana(den er for stor), Vespa Et2 med nyrenovert motor (men har ikke været til eftersyn, da det er en automekaniker der ejer den), og Baotian Retro samt Jinlun Retro( men har hørt de er meget dårlig kvalitet og går nemt i stykker) Er der nogen der har andre ideer??? Gerne også scooterforhandlere som ligger i kbh.
Jeg siger mange tak for hjælpe.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det bliver ikke særlig nemt at finde en ny retro scooter til under 10.000,- men som du selv nævner baotian og jinlun så bliver de solgt hos http://scoot.dk/scooter45.htm (Rødovre)

Jeg ville personligt finde en peugeot speedfight 2 hos en forhandler (sikkert nogen til omkring 10.000,-) men det er ingen retro scooter (men nok lidt bedre kvalitet en jinlun, etc.)
Svar
#3
Jeg ville snuppe denne her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=45918716
Så slipper du også for at konfirmanderne kommer og skiller din maskine ad som de gør med en speedfight!
TruckStar
Svar
#4
snoghoj Skrev:Alså hvilken scooter ska det være? Jeg har i en sidste tid prøvet at finde den scooter jeg skal købe, og er jo blevet helt forvirret. Det jeg ved med sikkerhed er; den skal have retro-look, være til at betale (ikke mere end 10000kr) og ikke gå for nemt i stykker, da jeg ikke er den bedste motor-kender!
De modeller jeg har kikket på er Aprilia habana(den er for stor), Vespa Et2 med nyrenovert motor (men har ikke været til eftersyn, da det er en automekaniker der ejer den), og Baotian Retro samt Jinlun Retro( men har hørt de er meget dårlig kvalitet og går nemt i stykker) Er der nogen der har andre ideer??? Gerne også scooterforhandlere som ligger i kbh.
Jeg siger mange tak for hjælpe.

Hvorfor er en Habana for stor? Spørgsmålstegn Som Habana Custom-ejer kan jeg kun sige at komforten er i hvert fald god. Hertil kommer bling-bling-effekten - og du kan sikkert finde en udemærket brugt. Jeg gav omkring 7000 for ½ år siden. En 2001'er, som havde kørt ca. 6000 km.
- den skal dog snart have for et par tusinde kroners overhaling + serviceeftersyn. Ked af det
Tidligere Aprilia Habana Custom-ejer, forhåndværende Puch Maxi-ejer, men nuværende Piaggio Fly-ejer og Himmerlænding i eksil i Vendsyssel ;)
Svar
#5
Jeg er kun 160 høj og vejer heller ikke så meget. Habanaen har et meget stort styr, som jeg næsten fosvinder bagved. Hvad hvis man går op i den lidt dyrer prisklasse, hvilket retro scooter er der så...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
1,60 - tjaa, med små 1,90 føler jeg mig lidt for stor på Habana'en. Styret er jo også med til at give den "Harley-effekten".

Omvendt har du jo sikkert prøve-siddet en, eller?
Tidligere Aprilia Habana Custom-ejer, forhåndværende Puch Maxi-ejer, men nuværende Piaggio Fly-ejer og Himmerlænding i eksil i Vendsyssel ;)
Svar


Forum spring: